رئیس کل دادگستری گلستان گفت : حدنگاری یک میلیون و ۲۹۱ هزار هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی گلستان در سال گذشته انجام شد.

حدنگاری یک میلیون و ۲۹۱ هزار هکتار از اراضی ملی در گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ حیدر آسیابی گفت: حدنگاری اقدامی است که جلوی دست اندازی ها به منابع ملی را می گیرد از این رو لازم است دستگاه‌های متولی در کوتاهترین زمان برای حدنگاری و تعیین تکلیف اراضی ملی در بافت‌های روستایی استان اقدام کنند.

رئیس کل دادگستری گلستان که ریاست شورای حفظ حقوق بیت المال استان را نیز برعهده داردگفت: املاک ملی و منابع طبیعی واقع در حریم و بافت روستا‌های استان که به بنیاد مسکن تحویل شده هنوز حدنگاری نشده است که همین امر، بستر را برای دست اندازی و تجاوز به این زمین‌ها در روستا‌های استان فراهم کرده است.

حیدر آسیابی می گوید: اداره کل بنیاد مسکن استان، اداره کل منابع طبیعی و اداره کل ثبت اسناد و املاک استان مکلفند طی یک ماه برای تثبیت مالکیت این زمین‌ها به نام دولت اقدام کنند و نتیجه را به دبیرخانه شورای حفظ حقوق بیت المال در دادگستری استان گزارش دهند.

او گفت:  با همت شبانه روزی دستگاه‌های متولی به ویژه اداره کل ثبت اسناد و املاک، کار حدنگاری یک میلیون و ۲۹۱ هزار هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی استان سال گذشته به پایان رسید و این اراضی سند دار شد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار