مدیرکل منابع طبیعی گلستان:

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان گفت: اجرای کاداستر در گلستان به مراحل پایانی خود نزدیک شده و به زودی به پایان می رسد.

مراحل پایانی اجرای طرح کاداستر در گلستان

به گزارش گلستان 24، عبدالرحیم لطفی با بیان این مطلب اظهار کرد: تهیه نقشه‌های کاداستر در سطح استان در حال اتمام است و تا پیش از اجرای این طرح نقشه‌ها به صورت کروکی و عموماً فاقد مکان محور بودند ولی با اجرای کاداستر عملیات اجرایی بر روی آن بسیار سریع‌ تر انجام می شود.

وی افزود: به این ترتیب اگر عملیات برای پاسخ استعلامی در چرخه قانونی یک‌ماهه انجام می‌گرفت همان عملیات با اجرای طرح جامع حدنگار در چند دقیقه به انجام می‌رسد.

لطفی تاکید کرد: آنچه که اهمیت کاداستر را در اراضی ملی و منابع طبیعی کشور دوچندان می‌کند علاوه بر تثبیت مالکیت دولت بر عرصه‌های منابع طبیعی، حفظ حقوق بیت‌المال و جلوگیری از تضییع حقوق مردم است.

وی به مزایای اجرای طرح کاداستر اراضی ملی اشاره کرد و گفت: ایجاد پایگاه جامع و یکپارچه اطلاعات مکانی و توصیفی، تثبیت اراضی ملی و دولتی، فراهم کردن بستر برنامه‌ریزی برای مدیریت یکپارچه‌ی اراضی، ساماندهی و تعیین تکلیف اراضی تصرفی سنواتی و اختلافی ازجمله این مزایا است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در راستای اجرای طرح کاداستر اراضی ملی و با پیگیری های کارشناسان منابع طبیعی استان و همچنین همکاری اداره ثبت اسناد و املاک استان سند تک برگ پلاک قادر آباد شهرستان گرگان صادر شد.

وی تصریح کرد: این سند تک برگ از پلاک های حساس استان بوده که مساحت آن به طور دقیق ۱۱ میلیون و ۹۲۲ هزار و ۷۸۳ متر مربع است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار