در اولین جلسه کارگروه سازگاری با کم آبی در سال ۱۴۰۱ مسئله ممنوعیت کشت محصولات پر آب طلب چون شالی (بجز در اراضی ۱۵ هزارهکتاری نسقی) و چغندر قند بهاره مصوب شد.

ممنوعیت کشت چغندر قند بهاره در گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از برنا از گرگان؛ اولین جلسه کارگروه سازگاری با کم آبی در سال ۱۴۰۱ با حضور معاون عمرانی استاندار گلستان و اعضای این کارگروه برگزار شد و مصوباتی چون توصیه به کاهش سطح کشت محصولات کشاورزی معمول به دلیل کاهش بارش ها و روند ادامه دار خشکسالی، ممنوعیت کشت محصولات پر آب طلب چون شالی (بجز در اراضی ۱۵ هزارهکتاری نسقی) و چغندر قند بهاره و اطلاع رسانی مستمر توسط صدا و سیما و نهادهای مرتبط برای صرفه جویی در بخش های مختلف شرب و کشاورزی مصوب شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از گرگان؛ سید محمدرضا سید النگی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گلستان در این جلسه با بیان اینکه موضوع کم بارشی و خشکسالی در استان در سال جاری نیز ادامه دارد، گفت: باید از هم اکنون به دنبال تدابیری برای رفع چالش های بحران کم آبی در فصل گرم سال باشیم.

سید محسن حسینی مدیر عامل شرکت آب منطقه ای گلستان در این جلسه اظهار کرد: ضروری است کشاورزان به دلیل ادامه روند خشکسالی و کاهش بارش ها، علاوه بر عدم کشت محصولات پرآب طلب ، سطح زیر کشت محصولات معمولی خود را نیز کاهش دهند تا در میانه فصل گرما دچار چالش نشوند. 

وی بیان کرد: تاکید به کشاورزان برای استفاده از سیستم های آبیاری نوین و تحت فشار و همچنین نصب کنتورهای هوشمند بر روی چاهها و همچنین برگزاری شورای حفاظت شهرستان ها در راستای اطلاع رسانی وضعیت بحران آب و خشکسالی به کشاورزان و مردم از دیگر موارد مهمی است که باید برای کاهش تنش آبی در تابستان پیش رو مورد تاکید قرار گیرد. 

 

گلستان جزو ۱۰ استان کم بارش کشور

نوربخش داداشی مدیر کل هواشناسی استان نیز اظهار کرد: وضعیت بارش های استان در سال جاری کمتر از حد نرمال بوده و همچنان جزو ۱۰ استان کم بارش کشور در سال جاری است و پیش بینی می شود بهار کم بارش و با افزایش دما نیز داشته باشیم.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار