مدیریت مجتمع دخانیات گلستان:

مدیریت مجتمع دخانیات گلستان گفت: ز تاریخ 30 بهمن ماه تا به امروز تمامی طلب کشاورزان توتونکار پرداخت شده است و این مجتمه بدهی به کشاورزان ندارد.

 تمامی طلب توتونکاران پرداخت شده است

به گزارش خبرنگار گلستان 24، مهران یونسی عصر امروز در آیین زنده ویدیو کنفرانس با موضوع رونمایی از بسته حمایتی از کشت و کشاورزان توتونکار با حضور دکتر محمد شیخان، مدیر عامل شرکت دخانیات ایرانو با حضور اصحاب رسانه برگزار شد، اظهار کرد:امسال بیش از 700تن توتون در منطقه دوزین و مینودشت خریداری شد که البته امسال فروش توتون از سوی کشاورزان به شرکت کمتر بوده است.

وی افزود: بیماری ساقه سیاه که امسال در برخی مزارع شیوع داشت، ممکن است مجدد برای برخی کشاورزان نیز اتفاق بیفتد و برای پیشگیری از تکران ان از زمان عقد قرارداد که از هفته آینده با کشاورزان منعقد می شود همه مسایل به آنها تذکر داده میشودو چنانچه کشاورزی اصول کشت را رعایت نکند ممکن است محصولش دچار این افت شود.

یونسی گفت: 90 درصد زمینهایی که برای کشت توتون در دست کشاورزان است استیجاری است و آبیاری آن باید به صورت قطره ای باشد که این مساله در کشتزارهای توتون به طور کامل اجرایی نشده است.

وی افزود:  از امروز با ارائه بسته حمایتی در نظز گرفته شده ، وضعیت کشاورزان بهبود خواهد یافت و راهکارهایی نیز اراده شده است تا منفعت کشت توتون به نفع  کشاورز و  شرکت دخانیات  باشد.

یونسی گفت: به طور رسمی و قرار دادی تعداد 390 نفر و به صورت پیمانکاری تعداد 700 نفر در صنعت توتون و تنباکوی استان گلستان مشغول به کار هستند و تمامی آنها از مزایای بیمه، حقوق، عیدی و غیره بهره مندند.

وی افزود: تبدیل وضعیت کارگرانی که کامل کار میکنند اعلام شده است و فعلا منتظر پاسخ تهران هستیم. 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار