عناوین مهمترین اخبار استان گلستان طی 24 ساعت گذشته که در خروجی خبرگزاری‌ها منتشر شد را بخوانید.

گلستان در روزی که گذشت

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از گلستان ما، سرخط مهمترین اخبار استان گلستان طی 24 ساعت گذشته به شرح زیر در خروجی خبرگزاری‌های مختلف قرار گرفت که می‌توانید آن را بخوانید.

 

محمد زمان گلدسته شاعر ملی اهل بیت گلستانی درگذشت

ایرنا نوشت: محمد زمان گلدسته شاعر ملی آئین های مذهبی گلستانی  به علت تصادف و سوختگی ناشی از آن  در سن ۴۷ سالگی درگذشت.

مرحوم گلدسته در آخرین روز شهریور  ۱۳۵۴ در شهرستان گرگان به‌دنیا آمد که به علت تصادف و آتش سوزی ماشین در جاده بین رودهن و بومهن در سن ۴۷سالگی درگذشت.

 

قرارگاه ۱۱۰ محله در راستای توانمندی محلات حاشیه‌نشین گلستان اجرا می‌شود

فارس نوشت: مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام (ره) گلستان گفت: طرح توسعه و تحول اجتماع‌محور محلات کم‌برخوردار تحت عنوان قرارگاه ۱۱۰ محله در راستای توانمندی و کارآمدی محلات آسیب‌پذیر گلستان اجرا می‌شود.

محمدمهدی سلمانزاده مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام (ره) گلستان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طرح توسعه و تحول اجتماع‌محور محلات کم‌برخوردار در پنج منطقه حاشیه شهر استان گلستان با عنوان قرارگاه ۱۱۰ محله و در راستای تبدیل محلات کم‌برخوردار و آسیب پذیر به محلات توانمند و کارامد اجرا می شود.

وی گفت: در این طرح ۱۱۰ محله آسیب‌پذیر در سطح کشور که دارای آسیب‌های اجتماعی هستند به عنوان پایلوت انتخاب شده که سهم استان گلستان پنح محله حاشیه‌شهر است.

 

اختصاص ۱۴۰۰ میلیارد تومان برای طرح های نیمه تمام گلستان

مهر نوشت: استاندار گلستان گفت: رییس جمهور در شب عید امسال هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل طرح هایی که به دلیل نبود نقدینگی تعطیل شده بود در اختیار گلستان قرار داد.

علی محمد زنگانه در همایش مربیان جلسات خانگی قرآن کریم اظهار کرد: سفر استانی رییس جمهور به استان گلستان برکات زیادی برای استان ما به همراه داشته است.

وی افزود: در سفر استانی رییس جمهور علاوه بر توجه زیادی که به بخش‌های زیرساختی، عمرانی، اشتغال، تسهیلات و مصوبات در استان گلستان شده است، بخش‌های فرهنگی و متولیان دستگاه‌ها فرهنگی را هم از قلم نیانداخته که از این رو جای تقدیر دارد.

 

۲۳ کیلوگرم قارچ ترافل در مینودشت کشف شد

ایرنا نوشت: رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مینودشت واقع درشرق استان گلستان گفت: با تلاش و بررسی‌های میدانی ماموران این اداره، ۲۳ کیلوگرم قارچ ترافل از ۲ متخلف خرید و فروش این قارچ که برداشت و فروش آن غیرقانونی و جرم محسوب است کشف و ضبط شد.

قربانعلی گرایلو بیان داشت کرد: ممنوع و قاچاق اعلام شدن جمع آوری قارچ ترافل یا دنبلان از سوی سازمان جنگل‌ها، آبخیزداری و مراتع سبب شد تا دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان گلستان و دادستان مینودشت برداشت و خرید و فروش قارچ ترافل از جنگل‌های هیرکانی که به این دخائر ملی و میراث آیندگان آسیب می زند را ممنوع و جرم اعلام کنند.

 

اختلاف بر سر چرای دام در مراوه تپه/مجروحان راهی بیمارستان شدند

مهر نوشت: فرمانده انتظامی مراوه تپه از مجروح شدن چند دامدار بر اثر اختلاف و درگیری بر سر چرای دام در مراتع این شهرستان خبر داد.

سرهنگ حسین غلامی اظهارکرد: عصر امروز (سه شنبه) و به دنبال اعلام یک فقره درگیری با چوب بین تعدادی از دامداران در مراتع شهرستان مراوه تپه بلافاصله ماموران انتظامی به محل اعزام شدند.

فرمانده انتظامی مراوه تپه افزود: با حضور به موقع ماموران در صحنه و بررسی به عمل آمده مشخص شد تعدادی از دامداران منطقه بر سر منطقه تعلیف و چرای دام با چوب و چماق با یکدیگر درگیر شده اند.

 

نماینده مجلس: سهمیه آرد گلستان افزایش می‌یابد

ایرنا نوشت: نماینده مردم علی آباد کتول در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به پیگیری و مذاکرات صورت گرفته برای رفع معضل کمبود آرد در نانوایی های گلستان و با موافقت وزیر جهاد کشاورزی سهمیه آرد اختصاصی این استان افزایش می‌یابد.

رحمت الله نوروزی افزود: وضعیت تهیه نان  و صف های طولانی جلوی نانوایی ها سبب رنجش و ناراحتی مردم شده بود که با مذاکرات صورت گرفته با مجموعه وزارت جهاد کشاورزی قول داده شد که بزودی سهمیه اختصاصی آرد یارانه ای و نیمه یارانه ای گلستان افزایش یابد.

وی افزود : گلستان در تولید گندم پس از استان های خوزستان و فارس بیشترین تولید این محصول را در اختیار دارد و کیفیت گندم تولیدی منطقه گلستان در کشور بی نظیر است و شایسته نیست که زارعانی که خود گندم کشور را تولید می کنند برای تامین قوت خود در تنگنا باشند.

 

دستگیری عاملان کلاهبرداری ۲۵ میلیاردی در گلستان

صدا و سیما نوشت: فرمانده انتظامی گلستان از دستگیری عاملان کلاهبرداری ۲۵ میلیاردی در استان خبرداد.

سردار محمدسعید فاضل دادگر اظهارکرد: به دنبال شکایت تعدادی از شهروندان مبنی بر کلاهبرداری از آنها، رسیدگی به موضوع در دستور کار ماموران پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

فرمانده انتظامی گلستان افزود: طی بررسی های تخصصی ماموران مشخص شد، متهمان با درج تبلیغ دستگاه استخراج ارز دیجیتال با سودآوری کلان در فضای مجازی، شاکیان را به کارگاه خود دعوت و پس از نمایش دستگاه های مورد نظر، اعتماد آنها را جلب و مبالغ هنگفتی هم دریافت کرده اند.

 

امسال ۸۶ درخواست فرزندخواندگی در گلستان ثبت شد

ایرنا نوشت: سرپرست اداره‌کل بهزیستی گلستان گفت: امسال ۸۶ درخواست فرزندخواندگی در این استان ثبت شده که از این تعداد ۶ تقاضا برای زنان و دختران مجرد بالای ۳۰ سال است.

عارف کیانی اظهار داشت: ۲۴۸ نوزاد و کودک در مراکز نگهداری کودکان بی سرپرست و بد سرپرست گلستان مراقبت می شوند که از این تعداد ۱۳۲ نفر پسر و بقیه دختر هستند.

وی بیان کرد: در سال گذشته ۴۲ کودک بد و بی سرپرست شامل ۱۹ دختر و ۲۳ پسر در گلستان به عنوان فرزند خوانده، تحویل خانواده متقاضی فرزندخواندگی شدند.

 

مهلت یک ماهه دادگستری گلستان برای حدنگاری اراضی ملی در حریم روستایی

باشگاه خبرنگاران نوشت: نوشت: رییس کل دادگستری گلستان به دستگاه های متولی برای حدنگاری و تعیین تکلیف اراضی ملی در بافت‌های روستایی استان یک ماه فرصت داد تا اقدام لازم برای جلوگیری از تجاوز به این زمین ها را انجام دهند.

حیدر آسیابی افزود:  ادارات کل بنیاد مسکن، منابع طبیعی و آبخیزداری، ثبت اسناد و املاک استان مکلفند در این فرصت تعیین شده  برای تثبیت مالکیت این زمین ها به نام دولت اقدام کنند و نتیجه را به دبیرخانه شورای حفظ حقوق بیت المال در دادگستری استان گزارش دهند.

 

بازدید سرزده معاون استاندار گلستان از نانوایی‌های گرگان/ ابلاغ سیستم جامع نظارت نانوایی‌های گلستان از اردیبهشت

فارس نوشت: سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری گلستان از تشدید نظارت‌ها و ابلاغ سیستم جامع و هوشمند نظارت بر نانوایی‌های گلستان از ابتدای اردیبهشت ماه خبر داد.

سیدمحمد دهنوی عصر امروز در بازدید سرزده از نانوایی‌های گرگان در گفت‌وگو با خبرنگاران استان اظهار کرد: در مرحله اول از مردم عزیز استان گلستان به خاطر کمبودهای به‌وجود آمده چند روز گذشته عذرخواهی می‌کنم.

وی ادامه داد: همزمانی شروع سال جدید با ماه مبارک رمضان و افزایش مصرف شهروندان و حضور مسافران در استان گلستان باعث ایجاد مشکلاتی را در بخش نانوایی‌ها شد.

 

برگزاری جشن گرگانی‌ها برای فینالیست‌شدن تیم بسکتبال به تاخیر افتاد

ایرنا نوشت: جوانان گرگان شامگاه سه شنبه منتظر کسب سومین برد پیاپی تیم بسکتبال شهرداری مقابل شیمیدر قم و صعود به فینال لیگ برتر بودند تا پایکوبی و جشن خیابانی برگزار کنند اما شکست مقابل قمی ها، این جشن را به تاخیر انداخت.

شامگاه سه شنبه تالار بسکتبال مجموعه ورزشی آزادی تهران میزبان برگزاری سومین بازی مرحله نیمه نهایی لیگ برتر میان تیم‌های شهرداری گرگان و شیمیدرقم بود که گرگانی‌ها در صورت برتری می توانستند راهی دیدار فینال شوند.

 

دستگیری ۱۳۲ متجاوز به میراث‌فرهنگی گلستان/۲۰ دستگاه فلزیاب کشف شد

مهر نوشت: سرپرست اداره‌ کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی گلستان از دستگیری ۱۳۲ نفر در حوزه جرائم مرتبط با میراث‌ فرهنگی و همچنین کشف ۲۰ دستگاه فلزیاب در استان طی سال ۱۴۰۰ خبرداد.

رحمان فرمانی اظهارکرد: در راستای اجرای مأموریت‌های ذاتی یگان حفاظت میراث‌فرهنگی، در سال گذشته تعداد ۱۳۲ نفر به جرم‌های حفاری غیرمجاز، خرید و فروش و استفاده از فلزیاب و همچنین تخریب، ساخت و ساز غیرمجاز دستگیر و برای تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار