غفاری از تحصیل ۴ هزار دانشجو در دانشکده های فنی و حرفه ای گلستان خبر داد و گفت: ۶۰ تا ۷۰ درصد دانشجویان فنی و حرفه ای جذب بازار کار می شوند.

تحصیل ۴ هزار دانشجو در دانشگاه فنی و حرفه ای گلستان/ ۷۰ درصد دانشجویان جذب بازار کار می شوند

به گزارش گلستان ۲۴؛ منصور غفاری به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: دانشگاه فنی و حرفه ای یک دانشگاه نسل چهارم و یک دانشگاه کارآفرین است و در حال حاضر دانشگاه فنی و حرفه ای به عنوان دانشگاه نسل چهارم و کارآفرین است و هدف آن وصل کردن دانشجو به عرصه صنعتی است.

 

سرپرست دانشگاه فنی و حرفه ای گلستان با بیان اینکه در دانشگاه فنی و حرفه ای چند ویژگی دارد که در دانشگاه های دیگر کمتر دیده می شود، افزود: دانشگاه فنی و حرفه ای بزرگترین دانشگاه کشور است و دانشجویانی که وارد این دانشگاه می شوند سن و سال کمتری نسبت به دانشجویان دیگر دارند.

 

وی ادامه داد: اغلب این دانشجویان از هنرستان و مراکز کار و دانش می آیند و به دلیل یادگیری مهارت در دوران هنرستان و گذراندن دوران مقدماتی، عملا با بازار کار و فضای صنعتی بیشتر آشنا هستند.

 

غفاری با اشاره به شعار سال «تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین»، اظهارداشت: رسالت دانشگاه ها در تحقق شعار سال وصل کردن دانشگاه به صنعت است.

 

وی خاطرنشان کرد: دانشگاه فنی و حرفه ای این فضا را نه تنها الان بلکه از قبل نیز داشته است، به این معنا که 60 تا 70 درصد دانشجویان فنی و حرفه ای جذب بازار کار می شوند.

 

سرپرست دانشگاه فنی و حرفه ای گلستان گفت: نزدیک 60 درصد دانشجویان استان بومی هستند و می توانیم از فضای این دانشجویان برای خدمت و رشد و توسعه استان استفاده کنیم.

 

وی با بیان اینکه دانشگاه های مهارت محور دانشگاه های موفقی در عرصه کارآفرینی و اشتغالزایی هستند، افزود: هدف دانشگاه فنی و حرفه ای، تربیت تکنسین فناور متخصص است که بتواند وارد بازار کار شود و بتواند خدمت کند.

 

غفاری گفت: دانشجویان فنی و حرفه ای پتانسیل بالایی را دارند که در المپیادهای مهارتی دانشجویان گلستان جزو بهترین ها هستند و در قبولی مقاطع تحصیلی تکمیلی دانشجویان موفقی بودند و تحصیلات تکمیلی را کسب کردند که این نشان از ظرفیت بالا و نخبگی دانشجویان این دانشگاه است.

 

وی با اشاره به 64 رشته در دانشگاه فنی و حرفه ای، افزود: برخی رشته ها فنی مهارتی، فنی تخصصی و فنی مهندسی هستند، برخی رشته ها هنری و مهارتی هنری  و برخی دیگر رشته های نیاز بازار و صنعت است.

 

سرپرست دانشگاه فنی و حرفه ای گلستان ادامه داد: 50 کارگاه آموزشی در دانشگاه فرهنگیان گلستان وجود دارد و 600 استاد مدعو و 30 عضو هیئت علمی و کادر آموزشی در این دانشگاه فعالیت دارند.

 

وی با بیان اینکه 4 هزار دانشجو در دانشگاه فنی و حرفه ای گلستان مشغول تحصیل هستند، گفت: از این تعداد، حدود یک هزار و 600 دانشجو دختر و مابقی پسر هستند.

 

غفاری تعداد آموزشکده های فنی و حرفه ای استان را 5 واحد اعلام کرد و افزود: آموزشکده مائده گرگان، آموزشکده شهید چمران گرگان، دانشکده فنی و حرفه ای امام علی (ع) کردکوی، امام خمینی (ره) علی آباد کتول و کوثر گنبد از آموزشکده های فنی و حرفه ای استان هستند.

 

وی خاطرنشان کرد: دانشگاه فنی و حرفه ای گلستان در فضای جشنواره ورزشی نیز در سال گذشته میزبان دو جشنواره بزرگ کشوری جشنواره ملی جهاد سپید و جشنواره قرآن و عترت بوده است.

 

سرپرست دانشگاه فنی و حرفه ای گلستان گفت: امسال نیز جشنواره صنعت ورزش و جشنواره ملی حرکت به میزبانی این دانشگاه برگزار می شود.

 

وی یادآور شد: در سال گذشته دانشگاه فنی و حرفه ای استان رتبه اول انجمن های علمی کشور را کسب کرد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار