ساداتی، مدیرعامل شرکت «اریکو» افزایش مهارت نیروی انسانی را یک ضرورت برشمرد و گفت: اغلب نیروی بیکار از جامعه فارغ التحصیلان دانشگاه هستند.

اغلب نیروی بیکار از جامعه فارغ التحصیلان دانشگاه هستند

به گزارش گلستان ۲۴؛ امیرحسین ساداتی در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان این نکته که دولت باید در بخش افزایش مهارت نیروی انسانی کار کند، اظهار کرد: در حال حاضر عمده نیروی کار مورد نیاز صنایع، افراد متخصص هستند که متاسفانه صاحبان صنعت در این حوزه با محدودیت مواجه شدند.

وی در توضیح افزایش ۵۷ درصدی دستمزد کارگر، گفت: موضوع حقوق کارگر یک کد غلط است و آنچه واقعیت دارد اقتصاد کوچک شده کشور است که معیشت قشر کم درآمد را تحت‌الشعاع قرار داده است.

این فعال اقتصادی اضافه کرد: گرانی و تورم در چند سال اخیر به قدری شدت گرفته که افزایش حقوق ابتدای سال درمان مشکل کارگران نیست و چند بار در سال این جامعه تلاشگر به واسطه مشکلات معیشتی درخواست افزایش حقوق دارند.

ساداتی افزایش حقوق کارگر را سیاستی پوپولیستی خواند و افزود: تمام مشکلات فعلی کشور به این خاطر است که ساختار اقتصادی به درستی رعایت نشده و پیش نمی‌رود.

وی ادامه داد: اگر این روند ادامه یابد در آینده‌ای نه چندان دور اقتصاد کشور فلج خواهد شد و واحدهای تولیدی هم ورشکست می‌شوند.

مدیرعامل شرکت «اریکو» در خاتمه با بیان اینکه یک اقتصاد منزوی داریم، اضافه کرد: اگر قصد دولت و حاکمیت تجارت بنگاه‌های اقتصادی است باید در بخش معافیت حقوق کارگران از مالیات و کاهش درصد تامین اجتماعی اقدام نمایند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار