عناوین مهمترین اخبار استان گلستان طی 24 ساعت گذشته که در خروجی خبرگزاری‌ها منتشر شد را بخوانید.

گلستان در روزی که گذشت

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از گلستان ما، سرخط مهمترین اخبار استان گلستان طی 24 ساعت گذشته به شرح زیر در خروجی خبرگزاری‌های مختلف قرار گرفت که می‌توانید آن را بخوانید.

 

۳۲ نوعروس زیرپوشش کمیته امداد گنبدکاووس جهیزیه گرفتند

ایرنا نوشت: همزمان با سالروز ولادت با سعادت کریم اهل بیت عصمت و طهارت (ع)، حضرت امام حسن مجتبی(ع) تعداد ۳۲ سری جهیزیه به نوعروسان زیرپوشش اداره کمیته امداد داشلی برون شهرستان گنبدکاووس اهدا شد.

دراین مراسم معنوی که شامگاه امروز شنبه و با ضیافت افطار همراه بود، رییس اداره کمیته امداد داشلی برون گنبدکاووس درسخنانی گفت: ارزش هر جهیزیه که شامل پنج قلم کالا شامل "تلویزیون، یخچال، جارو برقی، اجاق گاز و ماشین لباسشویی" می‌باشد و توسط این نهاد با همراهی برخی نیکوکاران تهیه شده مبلغ ۲۰۰ میلیون ریال است.

محسن خداپرست افزود: اداره کمیته امداد داشلی برون گنبدکاووس درسال گذشته نیز تعداد ۲۰۷ سری جهیزیه به ارزش کل ۴۱ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال با همراهی نیکوکاران این شهرستان تهیه و به نوعروسان زیرپوشش اهدا کرد.

 

کارشناسان رسمی متخلف در استان گلستان بازداشت شدند

تسنیم نوشت: رئیس کل دادگستری گلستان گفت: ۲ کارشناس رسمی دادگستری که در یکی از پرونده‌های اختلاف ملکی برای ارائه نظر به نفع یکی از طرفین پرونده، درخواست سکه های بهار آزادی کرده بودند دستگیر شدند.

حیدر آسیابی اظهار داشت: این کارشناسان در یکی از  پرونده های اختلاف ملکی، برای ارائه نظر به نفع یکی از طرفین پرونده 20 سکه بهار آزادی خواسته بودند.

وی افزود: با رصد اطلاعاتی حفاظت و اطلاعات دادگستری استان گلستان، این دو کارشناس متخلف هنگام دریافت وجه دستگیر و با صدور قرار تامین کیفری مناسب روانه زندان شدند.

 

پرداخت ۲۴۶ میلیارد تومان بهای گندم به کشاورزان گلستانی

مهر نوشت: سرپرست اداره کل غله و خدمات بازرگانی گلستان از پرداخت ۲۴۶ میلیارد تومان بهای گندم در قالب خرید گندم مازاد کشاورزان خبرداد.

محمدرضا افشار ظهر شنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهارکرد: تا تاریخ ۲۷ فروردین بیش از ۲۴ هزار تن گندم در قالب خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان و گندم بذری فرآوری نشده شرکت‌های تولید کننده بذر، براساس دستورالعمل‌های ابلاغی از کشاورزان گلستانی خریداری شده است.

سرپرست اداره کل غله و خدمات بازرگانی گلستان گفت: تاکنون بیش از دو هزار و ۴۶۵ میلیارد ریال معادل بیش از ۲۴۶ میلیارد تومان بابت وجه گندم، پرداخت شده و اسناد خریدی که تا مورخ ۲۷ فروردین به بانک عامل ارسال شده، تسویه شده است.

 

۵۲ درصد مسکن روستایی گرگان فرسوده است

ایرنا نوشت: رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گرگان گفت: از مجموع ۳۲ هزار و ۵۷۹ خانه روستایی این شهرستان، ۱۷ هزار و ۷۵ خانه معادل ۵۲ درصد فرسوده بوده و به بازسازی و نوسازی احتیاج دارد.

ولی‌الله رضایی روز شنبه در نشست خبری به مناسبت گرامی داشت سالروز تاسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی افزود: از سال ۸۴ تاکنون مالکان 11 هزار خانه روستایی موفق به دریافت تسهیلات ارزان قیمت برای نوسازی  خانه‌های خود شدند و روند نوسازی خانه های فرسوده همچنان ادامه دارد.

وی ادامه داد: برای ساخت خانه در روستاهای این شهرستان محدودیت ارایه تسهیلات ارزان قیمت وجود ندارد.

 

راه‌اندازی مرکز نوآوری دانش‌آموزی در گلستان

باشگاه خبرنگاران نوشت: سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری گلستان گفت: به زودی دومین مرکز نوآوری دانش آموزی کشور در گرگان به بهره‌برداری خواهد رسید.

سیدمحمد دهنوی امروز در جلسه کارگروه دانش‌بنیان استان گلستان گفت: اهمیت توجه به نسل جدید برای پرورش نیرو‌های کارامد و خلاق ضروری است.

او گفت: کشور در حوزه دانش پیشرفت‌های بسیار زیادی کرده، اما در حوزه فناوری نیازمند تلاش بیشتر است و باید یک اتفاق جدی در این عرصه رقم بخورد.

 

۱۳۰ روستای گلستان در فصل گرما نیازمند آبرسانی با تانکر هستند

مهر نوشت:مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گلستان با بیان این که ۷۴ روستای استان فاقد آب شرب بوده و با تانکر آبرسانی می شود، گفت: در فصل گرما تعداد این روستاها افزایش یافته و به ۱۳۰ روستا می رسد.

ایرج حیدریان اظهار کرد: ۷۴ روستای گلستان فاقد آب شرب بوده که با ۲۳ دستگاه تانکر آبرسانی می‌شوند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گلستان افزود: عمر مفید تانکرها ۱۷ سال بوده اما عمر برخی از آنها بیش از این است.

طبق گفته وی با افزایش دما و فرارسیدن فصل گرما تعداد روستاهایی که نیازمند آبرسانی با تانکر افزایش یافته و ۵۶ روستای دیگر به آن اضافه می شود.

 

تامین ۹۴ درصد آب آشامیدنی گلستان از منابع زیر زمینی

صدا و سیما نوشت: ۹۴درصد آب آشامیدنی در استان از منابع زیرزمینی تأمین می‌شود.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب گلستان گفت: ۶۲۵ حلقه چاه آب آشامیدنی در شهر‌ها و روستا‌های استان را تامین می‌کند.

ایرج حیدریان افزود: ۹۴ درصد تامین آب در استان از منابع زیرزمینی است که بیشتر از میانگین نرمال است.

او با بیان این که نیاز منابع آبی استان ۷ هزار و ۲۴۳ لیتر بر ثانیه است گفت: برای تامین این میزان نیاز آبی در استان، یک‌هزار و ۶۷۶ لیتر بر ثانیه کمبود داریم.

 

۲۰۰ میلیارد ریال برای بازسازی بافت باارزش روستایی گلستان اختصاص یافت

ایرنا نوشت: مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان گفت: از محل اعتبار سفر اسفند پارسال دولت سیزدهم ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای بازسازی بافت با ارزش تاریخی و فرهنگی روستاهای استان اختصاص یافت.

سیدمحمد حسینی روز شنبه در نشست خبری افزود: این اعتبار برای بازسازی هشت روستای دارای بافت با ارزش تاریخی و فرهنگی گلستان شامل چینو و زرین‌گل علی آباد،  جعفرآباد گرگان، زاو و گجی‌سو کلاله، کُنداب کردکوی و استون‌آباد و بنفش‌تپه بندرگز هزینه می شود و طبق برنامه ریزی این طرح ها تا هفته دولت امسال به بهره‌برداری خواهد رسید.

به گفته وی برای اجرای طرح بازسازی بافت با ارزش تاریخی و فرهنگی روستاهای گلستان ۴۰۰ میلیارد ریال در سفر دولت سیزدهم به استان مصوب شده بود که تاکنون نیمی از این اختصاص یافت.

 

توقیف ۳۷۲ دستگاه موتورسیکلت‌های موتور سوران متخلف

صدا و سیما نوشت: ۳۷۲ دستگاه موتورسیکلت‌های موتور سوران متخلف درگنبد کاووس در دوماه گذشته توقیف شد.

فرمانده انتظامی گنبد کاووس گفت: این موتورسیکلت به علت نداشتن گواهینامه و بیمه، ایجاد مزاحمت و سلب آسایش عمومی موتور سواران در بوستان ها و تفرجگاه ها،حرکات نمایشی،  رعایت نکردن قوانین راهنمایی و رانندگی توقیف و تحویل پارکینگ شدند.

سرهنگ محمود علی فر  افزود: به منظور ارتقاء امنیت اجتماعی، ترافیکی ،برخورد با آلودگی صوتی و کاهش تلفات جانی و مالی، طرح برخورد با موتور سوران متخلف در سطح شهرستان توسط نیروهای انتظامی ،یگان امداد و پلیس راهور این فرماندهی اجرا شد.

 

زمان برگزاری مراسم تشیع شاعر آئینی گلستانی اعلام شد

باشگاه خبرنگاران نوشت: مراسم تشیع و وداع با پیکرمرحوم «محمدزمان گلدسته» شاعر آئینی کشور در روز دوشنبه برگزار می‌شود.

این مراسم ساعت ۹ و ۳۰ دقیقه صبح دوشنبه ۲۹ فروردین از مقابل تالار فخرالدین اسعد گرگانی آغاز می‌شود و تا محل خاکسپاری این هنرمند فقید در امامزاده عبدالله گرگان ادامه دارد.

محمدزمان گلدسته شاعر آئینی گلستانی بر اثر سانحه تصادف رانندگی درگذشت. او متولد سال ۱۳۵۴ در شهرستان گرگان بود و در وصف امام حسین (ع) اشعار زیادی سروده است.

اشعار این شاعر خوشنام مورد استفاده بسیاری از نویسندگان و مداحان کشوری از جمله حاج صادق آهنگران بود.

 

۵۸ درصد مراتع گنبدکاووس در معرض بیابانی شدن است

ایرنا نوشت: رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گنبدکاووس گفت: این شهرستان ۳۴۱ هزار هکتار مرتع دارد که حدود ۲۰۰ هزار هکتار آن معادل ۵۸ درصد در معرض بیابانی شدن است.

فرشید رحمانی اظهارداشت: همجواری با صحرای قره قوم کشور ترکمنستان، بارندگی زیر ۱۵۰ میلی‌متر و بروز خشکسالی‌های متوالی عمده دلایل شکل‌گیری این شرایط برای مراتع گنبدکاووس به‌ویژه در مناطق شمالی است که در صورت تداوم خشکسالی و کاهش بارندگی در فصل گرم امسال این سطح افزایش می‌یاید.

وی افزود: اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان طرح‌های مختلف هلالی آبگیر، کنتور فارو، ساخت بندهای خاکی، تولید نهال مرتعی و بوته‌کاری، کپه‌کاری و عملیات های حفاظت و قرق را در سال‌های گذشته با هدف احیا و تقویت پوشش گیاهی مراتع اجرا کرده است.

 

نمایان شدن رنگ نارنجی در نقشه کرونایی استان گلستان/ ۱۷۷ بیمار کرونایی بستری هستند

تسنیم نوشت: سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان گفت: اکنون ۱۷۷ بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی و بیمارستان‌های استان گلستان بستری شده‌اند که یک نفر کمتر از دیروز است.

سعید گل فیروزی درباره آخرین وضعیت بیماری کرونا  اظهار داشت: 177 بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی و بیمارستان‌های استان گلستان بستری شده‌اند که  یک نفر کمتر از دیروز است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان افزود: 50 بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه بستریند و 28 نفر هم به ونتیلاتور متصل هستند.

 

امام حسن (ع) کانون عدالت و اسوه شهادت بود/ نهضت مواسات و همدلی به صورت مستمر ادامه دارد

فارس نوشت: معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان گفت: در ایام سالروز ولادت امام حسن مجتبی (ع) تلاش داریم تا نهضت مواسات و همدلی به صورت مستمر محقق شود.

حجت‌الاسلام رضا دیلمی صبح امروز در جمع مدیران شهرستان گرگان به مناسبت سالروز ولادت امام حسن مجتبی (ع) اظهار کرد: در ایام سالروز فرخنده امام دومو شیعیان ویژه برنامه‌هایی در استان پیش‌بینی شده که مهمترین آن برپایی سفره افطار ساده در مساجد و اماکن مذهبی، نشست‌های معرفتی و بصیرتی، ویژه برنامه‌هایی در قالب جشن و سرور و پیگیری تحقق نهضت مواسات و همدلی با همکاری تشکل‌های دینی و شبکه‌های تبلیغی است.

وی تصریح کرد: امام حسن مجتبی (ع) ویژگی‌های متعددی مانند حسن خلق، فروتنی، بردباری، عبودیت، گذشت و ایثار، مهمان‌نوازی و غیره داشت که ویژگی بارز این امام همام شجاعت و شهامت وی در مقابل جریان فتنه و نفوذ بود.

 

ثبت‌نام 17 هزار گلستانی در سامانه بنیاد مسکن/ 319 روستای گلستان در معرض مخاطرات طبیعی

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان از ثبت‌نام 17 هزار نفر در سامانه بنیاد مسکن استان خبر داد.

فارس نوشت: سید محمد حسینی صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: ۱۷ هزار گلستانی در سامانه بنیاد مسکن گلستان ثبت‌نام کردند که از تیرماه این کار استارت زده شد.

وی از تعهد ساخت ۷ هزار مسکن ملی در گلستان خبر داد و گفت: با وجود آنکه تعهد داشتیم در گلستان ۷ هزار مسکن ملی در گلستان ساخته شود اما ساخت ۱۱ هزار واحد مسکونی در دستور کار بنیاد مسکن قرار گرفت.

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان اظهار کرد: در کنار تسهیلات ارزان‌قیمت ۲۰ ساله با کارمزد پنج ساله که داریم تفاهم‌نامه‌ای با سه بانک حامی از جمله بانک قرض‌الحسنه مهر، قرض‌الحسنه رسالت و بانک سپه بسته شد.

 

ضرب الاجل دادستان گالیکش برای مدیرکل بهزیستی گلستان

ایسنا نوشت: دادستان عمومی و انقلاب شهرستان گالیکش به مدیرکل بهزیستی گلستان سه ماه فرصت داد برای ایجاد کمپ ترک اعتیاد مجاز در این شهرستان اقدام کند.

سید سعید جباری با اشاره به اینکه ارائه خدمات اجتماعی و بازتوانی یکی از وظایفی است که نهادهای متولی از جمله بهزیستی باید به آن جامه عمل بپوشانند، اظهار کرد: در شهرستان مینودشت برخی موضوعات و مسائل وجود دارد که نیازمند توجه جدی دستگاههای متولی است.

 

آب‌بندان‌های غیرمجاز، نفس کشاورزی در سد «وشمگیر» را به شماره انداخت/ ۱۰ هزار هکتار غلات‌ درمعرض‌ نابودی

فارس نوشت: وجود آب‌بندان‌های غیرمجاز در بستر گرگانرود مانع رسیدن آب به سد «وشمگیر» می‌شود، این روزها کشاورزان سد «وشمگیر» با بحران شدید بی‌آبی مواجه هستند به طوری که 10 هزار هکتار از غلات مردم بی‌آب مانده و در معرض نابودی است.

سد وشمگیر حدود پنج دهه پیش در فاصله ۶۲ کیلومتری شمال شرق گرگان بر روی رودخانه گرگانرود احداث شد، این سد نقش بسیار مهمی در تأمین آب کشاورزان سد «وشمگیر» ایفا می­‌کند با این وجود طی سال­‌های اخیر عواملی همچون کاهش نزولات آسمانی، عدم لایروبی، احداث آب‌بندان­‌های غیرمجاز در بستر گرگانرود موجب شد تا تأمین آب مورد نیاز روستاهای اطراف سد وشمگیر با مشکل اساسی مواجه شود و اقتصاد مردم این منطقه را با چالش جدی مواجه کند.

مشکلات مربوط به سد وشمگیر مربوط به یکی دو سال اخیر نیست، سال‌ها کشاورزان سد وشمگیر از مشکلات مربوط به خود سخن می­‌گویند و هر سال مسوولان با امید واهی به کشاورزان در تریبون‌­های مختلف از طرح علاج‌بخشی سد وشمگیر سخن می­‌گویند اما دریغ از اجرای عملی طرح‌­ها!

 

بازداشت 2 کارشناس رسمی متخلف در گلستان

فارس نوشت: رئیس‌کل دادگستری گلستان از بازداشت دو کارشناس رسمی متخلف در این استان خبر داد و گفت: این کارشناسان در یک پرونده اختلاف ملکی برای ارائه نظر به نفع یکی از طرفین پرونده ۲۰ سکه بهار آزادی درخواست کرده بودند.

حیدر آسیابی رئیس‌کل دادگستری گلستان صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران استان اظهار کرد: با رصد اطلاعاتی و حفاظتی کارکنان حفاظت و اطلاعات دادگستری گلستان، دو کارشناس رسمی متخلف در استان شناسایی و دستگیر شدند.

وی گفت: متاسفانه این دو کارشناس رسمی در یکی از پرونده‌های اختلاف ملکی در استان برای اعمال نظر کارشناسی به نفع یکی از طرفین پرونده ۲۰ سکه بهار آزادی درخواست کرده‌ بودند.

 

عزم جدی مسئولان گلستانی برای رفع معضلات فرهنگی گرگان/ تشکیل ستاد فرهنگی ویژه «النگدره»

ایسنا نوشت: مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گلستان از اجرای برنامه های مختلف برای رفع معضلات فرهنگی در «النگدره» گرگان خبر داد و گفت: رفع معضلات فرهنگی شهر گرگان به ویژه النگدره به عزم جدی استانی نیاز داشت که خوشبختانه این مهم محقق شد.

حجت الاسلام عباسعلی گرزین با اشاره به اقدامات انجام شده برای رفع معضلات فرهنگی به ویژه مناسب سازی النگدره گرگان اظهار کرد: در جلسه اخیر شورای پیشگیری از جرم گلستان که با حضور استاندار گلستان و تمامی دستگاه های فرهنگی و مرتبط برگزار شد موضوع رسیدگی به معضلات فرهنگی در سطح شهر گرگان مطرح شد و این مسئله از ابعاد گوناگون مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی با بیان در این نشست برای رسیدگی به معضلات فرهنگی تقسیم کار صورت گرفت و مقرر شد اقدامات لازم در دو سطح سلبی و ایجابی انجام شود، افزود: قانون نقش دستگاه های مختلف را در بعد سلبی و ایجابی مشخص کرده است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار