منتظری اجتماع اربعین را بزرگ ترین اجتماع عملی جهان بر مبنای ولایت مداری دانست و یاد آور شد که این تجمع نشان می دهد امام حسین (ع) به گفته پیامبر اسلام (ص) چراغ هدایت و کشتی نجات است و محدود به گروه خاصی نیست.

دکتر منتظری: اجتماع اربعین بزرگ ترین اجتماع عملی جهان بر مبنای ولایت مداری است

دکتر منتظری، رئیس اسبق اداره ارشاد اسلامی استان گلستان، در گفت و گوی اختصاصی با گلستان 24،  در توصیف نکته های کلیدی تجمع بزرگ روز اربعین گفت: اولین نکته آن تجلی حضور با شکوه و معنا دار محبان اهل بیت عصمت و طهارت است. همچنین این اجتماع، مانور بزرگی بود از اتحاد و انسجام نیرو های دوست دار اهل بیت. پاسخ دندانشکنی به گروه های تکفیری به ویژه داعش بود که هرازگاهی در منطقه علم تهدید بلند می کند. پاسخ دادیم که ما در راه دفاع از ارزش ها از هیچ تهدیدی نمی هراسیم.

20141203110139_10

منتظری اجتماع اربعین را بزرگ ترین اجتماع عملی جهان بر مبنای ولایت مداری دانست و یاد آور شد که این تجمع نشان  می دهد امام حسین (ع) به گفته پیامبر اسلام (ص) چراغ هدایت و کشتی نجات است و محدود به  گروه خاصی نیست. حتی در این اجتماع بزرگ جدای از پیروان مذهب تشیع، برادران و خواهران اهل سنت، مسیحی ها و آن هایی که حتی مسلمان نبودند تا از دانشگاه بزرگ امام حسین (ع) به حسب قابلیت خودشان بهره بگیرند.در روایات فراوان شنیده ایم زمانی که امام عصر ( عج) ظهور می کنند مردم به استقبال امام می روند. برای برخی سوال بود که چگونه شدنی است که افراد با گرایشات مذهبی مختلف زیر پرچم امام جمع شوند. این اجتماع بزرگ از مسلمانان و غیر مسلمانان می تواند مصداق خوبی باشد که جهان تشنه معنویت و عدالت است. امام حسین (ع) هم در زمان حیاتش مظهر هدایت بود و هم شهادت امام برای همه عصر ها و همه نسل ها پیام سعادت و نیک بختی دارد.باید از این اجتماع بزرگ بیاموزیم که تنها راه سربلندی و نجات ما این است که به توصیه ها و وصایای رسول اکرم (ص) عمل کنیم. به قران و عترت تمسک بجوییم تا سربلند و عزیز باشیم.

وی با محکوم کردن اقدام اخیر داعش و سر بریدن یک مرد عراقی به جرم جادوگری، این اقدام را، آن هم چند روز بد از اجتماع عظیم اربعین در عراق، نشان گر این دانست که آن ها در درجه اول می خواهند نگاه ها را از یک مسئله بسیار مهم و جریان بی نظیر تاریخی به یک جریان تروریستی معطوف کنند. هدف آن ها این است که افکار و اندیشه های مردم منطقه از مسئله فلسطین و واقعه عاشورا منحرف شود. رعب و وحشت ایجاد کنند. اما واقعه اخیر در روز اربعین نشان داد که مسلمان ها از این تهدید ها نمی هراسند و هر چه که جلو تر می روند ایمان آن ها محکم تر می شود. ما باید در عصر حاضر با توجه به رهنمود های مقام معظم رهبری حرکت کنیم. اگر جهان  اسلام حرکات خود را با این رهنمود ها تنظیم کند آرام آرام این جبهه های کوچک و بی مقدار باطل نابود خواهند شد.

tvshia.akhbardash3

دکتر منتظری جریان های تکفیری را نمادی از باطل دانست و افزود: این جریانات مانند حبابی هستند که بر روی زلال آب مدتی خودنمایی می کنند، عمر کوتاهی دارند. مشروط بر این که طرفداران حق در راه حق استقامت کنند، طبق وعده الهی نابود خواهند شد.

ارسال نظر

  • گلستان بلاگ
    0

    سلام
    خدا قوت
    مطلب شما درسایت گلستان بلاگ منتشر شد
    http://golestanblog.ir/%D8%A7%D8%AC%D8%AA%D9%85%D8%A7%D8%B9-%D8%A7%D8%B1%D8%A8%D8%B9%DB%8C%D9%86-%D8%A8%D8%B2%D8%B1%DA%AF-%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D8%A7%D8%AC%D8%AA%D9%85%D8%A7%D8%B9-%D8%B9%D9%85%D9%84%DB%8C-%D8%AC%D9%87/

    یاعلی

آخرین اخبار