معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان گلستان از مهمترین فلسفه روزه داری را یاری رساندن به نیازمندان و کمک به فقرا دانست و سیره زندگی امام حسن مجتبی (ع) الگوی جهان بشریت است.

فلسفه روزه‌داری یاری کردن نیازمندان است/ سیره زندگی امام حسن مجتبی (ع) الگوی جهان بشریت

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از گلستان ما، حجت‌الاسلام رضا دیلمی با تبریک سالروز ولادت باسعادت امام حسن مجتبی (ع) اظهار کرد: این امام همام کانون عدالت، اسوه شجاعت و شهامت بودند و پیامبر گرامی اسلام همواره از ایشان به بزرگی یاد می‌کردند و می‌فرمودند حسن ریحانه من است.

وی با اشاره تدارک برنامه های متعدد در استان به مناسبت ولادت امام حسن (ع) افزود: به همت تشکل‌های دینی و تبلیغی برنامه‌های متعدد جشن مردمی، نشست‌های معرفتی و بصیرتی، مسابقات فرهنگی پیش بینی شده است.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان گلستان از برگزاریمراسم افطاری ساده در مساجد و اماکن مذهبی استان گلستان خبر داد و گفت: هدف از برگزاری سفره‌های ساده افطاری پیگیری نهضت مواسات و همدلی است.

دیلمی بر لزوم جریان سازی گفتمان و سیره زندگی امام حسن (ع) در جامعه تاکید کرد و افزود: ترویج زندگی و سیره امامان برکات زیادی برای جامعه دارد.

 

وی با اشاره به سجایای اخلاقی امام حسن (ع) گفت: این امام همام دارای حسن خلق، فروتنی، مهمان نوازی، عبودیت و بسیاری از صفات بزرگ اخلاقی بودند که به همین سبب برای همه مسلمانان اسوه‌ای تمام نشدنی هستند.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان با بیان اینکه شجاعت و شهامت از ویژگی های امام حسن مجتبی (ع) بود، بیان کرد: شجاعت و شهامت ایشان در مواجهه با جریان فتنه و نفوذ رمز پیروزی ایشان بود.

دیلمی تبدیل حکومت اسلامی از امامت به سلطنت را در صدر اسلام به عنوان یکی از بزرگترین ضربه‌ها به اسلام دانست و گفت: به دلیل آنکه تحلیل سیاسی و هوشمندانه‌ای در مردم وجود نداشت، جریان فتنه توانست با ظاهری اسلامی شبه افکنی کند و باعث انحراف افکار عمومی و نهایتاً منجر به صلح امام حسن (ع) شود.

وی توضیح داد: اگر صلح امام حسن مجتبی (ع) نبود با توجه به فعالیت تبلیغاتی گسترده دشمن و جریان نفوذ، ارکان خاندان نبوت از بین می‌رفت و نوبت به نهضت جریان عاشورا هم نمی‌رسید.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار