معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان گفت: در ایام سالروز ولادت امام حسن مجتبی (ع) تلاش داریم تا نهضت مواسات و همدلی به صورت مستمر محقق شود.

امام حسن (ع) کانون عدالت و اسوه شهادت بود/ نهضت مواسات و همدلی به صورت مستمر ادامه دارد

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از فارس از گرگان،‌ حجت‌الاسلام رضا دیلمی صبح امروز در جمع مدیران شهرستان گرگان به مناسبت سالروز ولادت امام حسن مجتبی (ع) اظهار کرد: در ایام سالروز فرخنده امام دومو شیعیان ویژه برنامه‌هایی در استان پیش‌بینی شده که مهمترین آن برپایی سفره افطار ساده در مساجد و اماکن مذهبی، نشست‌های معرفتی و بصیرتی، ویژه برنامه‌هایی در قالب جشن و سرور و پیگیری تحقق نهضت مواسات و همدلی با همکاری تشکل‌های دینی و شبکه‌های تبلیغی است.

وی تصریح کرد: امام حسن مجتبی (ع) ویژگی‌های متعددی مانند حسن خلق، فروتنی، بردباری، عبودیت، گذشت و ایثار، مهمان‌نوازی و غیره داشت که ویژگی بارز این امام همام شجاعت و شهامت وی در مقابل جریان فتنه و نفوذ بود.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان خاطرنشان کرد: بزرگترین  و مهمترین ضربه بر اسلام و حکومت اسلامی در صدر اسلام این بود که امامت به سلطنت تبدیل شد و با توجه به اینکه در آن زمان مردم تحلیل سیاسی دقیق و هوشمندانه از اوضاع نداشتند و جریان فتنه و نفوذ فعالانه در القای شبهات با ظاهر اسلامی حرکت می‌کردند امام حسن مجتبی (ع) مجبور به صلح شدند.

وی ادامه داد: با توجه به فعالیت گسترده تبلیغات دشمن و جریان معاند اگر امام حسن مجتبی(ع) صلح نمی‌کرد، ارکان خاندان نبوی از بین رفته و حتی نهضت عاشورا نیز اتفاق نمی‌افتاد.

دیلمی گفت: امام حسن مجتبی (ع) کانون عدالت و اسوه شهادت و شهامت بوده و دامنه شخصیت بی‌مانند سبط اکبر پیامبر اکرم (ص) به‌قدری وسیع است که آثار و نشانه‌های وی در تمامی کتب تراجم، سیره تاریخ و مغانم وجود دارد.

وی بیان کرد: امید داریم در ایام خجسته بتوانیم سبک و سیره زندگی این امام کریمه را در متن جامعه به گفتمان تبدیل کنیم.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار