مدیر جهادکشاورزی آزادشهر، گفت: مبارزه همه جانبه بیولوژیک با بیماری‌های قارچی گندم و ملخ در اراضی کشاورزی این شهرستان تداوم دارد.

مبارزه بیولوژیک با بیماری‌ قارچی و هجوم ملخ در "آزادشهر"

به گزارش گلستان ۲۴؛ حسین ممشلی، در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: مبارزه بیولوژیک در سطح اراضی زراعی و باغی استان گلستان با استفاده از همه ظرفیت ها و نیروهای انسانی در حال انجام است.

وی با بیان اینکه بررسی های واحد حفظ نباتات مدیریت جهادکشاورزی آزادشهر، مبین مشاهده بیماری‌های قارچی گندم در اراضی این شهرستان است، ادامه داد: بر اساس بازدیدهای کارشناسان این مدیریت و مراکز جهادکشاورزی از مزارع گندم، بیماری خطرناک "زنگ گندم" در بسیاری از مناطق مشاهده شده است.

مدیر جهادکشاورزی آزادشهر، با تاکید بر اینکه، ضروری است گندم‌کاران در اسرع وقت نسبت به سم‌پاشی مزارع با قارچ‌کش مناسب و طبق دستورالعمل اقدام کنند، افزود: عملیات سم‌پاشی باید پس از ۱۰ روز تکرار شود.

ممشلی، در خصوص مبارزه با فوزاریوم خوشه نیز توضیح داد: باید در مرحله ۷۰ درصد خوشه‌دهی، سم‌پاشی مزرعه با قارچ‌کش مناسب صورت پذیرد.

وی در بخش دیگر سخنان خود، از ردیابی ملخ در سطح ۴٣٠٠ هکتار و مبارزه شیمیایی در سطح ۴۵۵ هکتار از اراضی شهرستان خبر داد و خاطر نشان کرد: مبارزه بیولوژیک در سطح ۵٧٢ هکتار از مزارع شهرستان و نزدیک به ٢٠٠ درصد بیشتر از برش شهرستانی انجام شده است.

مدیر جهادکشاورزی آزادشهر با اشاره به مبارزه با جوندگان در سطح ۴٣٠ هکتار از اراضی آزادشهر، تصریح کرد: بازدید و نظارت بر گلخانه‌ها، برآورد میزان سموم حشره‌کش، قارچ‌کش، علف‌کش و جونده‌کش‌های مورد نیاز و پیگیری و تدارک آنها از طریق مراجع ذیربط، ردیابی آفات قرنطینه‌ای خارجی و داخلی در سطح بیش از ۴هزار هکتار (١٧٠ درصد بیش از تعهد شهرستان)، نظارت، هدایت و ایجاد شبکه مراقبت محصول، راهنمایی زارعین و باغداران در خصوص بهترین زمان برای مبارزه با آفات و بیماری‌ها، نصب تله‌های فرمونی و تهیه و توزیع اطلاعیه‌های آموزشی در تمامی مراکز خدمات و روستاهای شهرستان و... از دیگر اقدامات این واحد بوده است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار