رییس اداره ثبت اسناد و املاک گنبدکاووس گفت: صدور سند برای املاک مسکونی واقع در بافت روستا و یا اراضی زراعی و باغی گنبدکاووس با افزایش مشارکت روستاییان و اجرای دقیق و کامل قوانین این بخش آسان‌تر شد.

صدور سند مالکیت روستایی در گنبدکاووس آسان‌تر شد

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از ایرنا، رضا سارانی سه‌شنبه شب در دیدار مردمی با اهالی روستای اسلام آباد از توابع بخش مرکزی گنبدکاووس افزود: روستائیانی که سند رسمی دفترچه‌ای برای املاک مسکونی، زراعی و باغی خود دارند نیز می‌توانند بامراجعه به بنیاد مسکن، جهادکشاورزی و اداره ثبت اسناد شهرستان نسبت به تعویض آن به سند تکبرگی (کاداستری) اقدام کنند.

وی اضافه کرد: اخذ سند رسمی به املاک افراد هویت داده و ارزش اقتصادی آنها را افزایش می‌دهد ضمن اینکه از اختلافات ملکی بین وراث فروشنده و خریدار در آینده هم جلوگیری خواهد کرد.

سارانی ادامه داد: با تصویب ماده ۱۴۷ اصلاحی قانون ثبت اسناد درسال ۱۳۶۵ و اصلاحیه‌های بعدی آن و نیز قانون تعیین تکلیف وضعیت ثبتی اراضی و ساختمان‌های فاقد سند رسمی افراد می‌توانند به صورت انفرادی و مستقیم درخواست سند مالکیت نمایند.

رییس اداره ثبت اسناد و املاک گنبدکاووس افزود: پس از تحویل پرونده به اداره ثبت اسناد و املاک گنبدکاووس، این اداره نسبت به انجام مراحل اداری صدور سند مالکیت اقدام خواهد کرد ضمن اینکه در صورتی که ملک آنها معترضی داشته باشد می‌تواند در مدت زمان آگهی الصاقی برابر قوانین و مقررات موضوعه اقدام نماید.

وی از اعضای شوراها و دهیاران روستاهای گنبدکاووس خواست همکاری بیشتری با اداره ثبت اسناد و املاک برای آگاهی بخشی به روستاییان درخصوص اهمیت اخذ سند مالکیت رسمی برای املاک داشته باشند.

در این نشست که برخی اعضای کارگروه ثبتی و حقوقی، نماینده بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و مدیر دفتر کل دادگستری گنبدکاووس حضور داشتند، به سوالات حقوقی و ثبتی اهالی روستای اسلام آباد پاسخ داده شد.

گنبدکاووس ۳۷۵ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان بزرگ استان گلستان است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار