گلشن محمدی، مالک اقامتگاه بوم گردی «خانه ابریشم» گفت: تعداد گردشگران گلستان ظرف پنج سال گذشته ۱۰ تا ۱۵ برابر شده است.

افزایش 15 برابری مسافران |رشد صنعت گردشگری گلستان صعودی است

به گزارش گلستان ۲۴؛ احسان گلشن محمدی در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان این نکته که بسیاری از گردشگران خارجی طبیعتی مشابه گلستان دارند، اظهار کرد: آنچه این منطقه را متفاوت می‌کند جاذبه‌های تاریخی استان است که متاسفانه هنوز زیرساخت‌های آن به خوبی فراهم نشده است.

وی ادامه داد: آثاری مانند دیوار دفاعی گرگان، برج تاریخی قابوس و رادکان، بافت تاریخی گرگان، قبرستان تاریخی خالد نبی و سایر بناهای تاریخی این منطقه هریک به تنهایی ظرفیتی برای جذب گردشگران داخلی و خارجی است.

این فعال اقتصادی اضافه کرد: به واسطه عدم تخصیص بودجه مرمت این آثار انجام نشده بنابراین جاذبه کافی برای گردشگر ندارد.

وی از تصمیمات شتابزده مسئولان استانی در حوزه گردشگری انتقاد کرد و گفت: عجله مسئولان برای دستیابی به توسعه با پیشنهاد ساخت پروژه‌هایی نظیر پتروشیمی در میانکاله را متوجه نمی‌شوم.

مالک اقامتگاه بوم گردی «خانه ابریشم» خاطر نشان کرد: حاصل این شتابزدگی در تصمیمات، تصویب تله کابین علی آباد می‌شود که زیستگاه غنی درختان سرخ دار و پوشش جنگل‌های هیرکانی منطقه را تهدید می‌کند.

وی با بیان این نکته که گردشگری گلستان ظرف چهار سال گذشته رونق گرفت و رشد خوبی داشته، افزود: رشد صنعت گردشگری در استان صعودی است.

گلشن ادامه داد: تعداد گردشگران گلستان ظرف پنج سال گذشته ۱۰ تا ۱۵ برابر شده است؛ خوشبختانه رویکرد مسئولان هم گردشگر محور بوده که همین موجب رونق این صنعت در سال‌های گذشته شد.

وی اضافه کرد: به نظرم مشکل اصلی به مسئولان کشوری برمی‌گردد آنها باید زیرساخت‌های اصلی را برای این صنعت مهیا کنند گردشگری را به عنوان یک صنعت، پذیرفته و محصولات این حوزه را بشناسند.

این فعال اقتصادی بسته‌های حمایتی دولت برای صاحبان اقامتگاه‌های بوم گردی را بسیار ضعیف دانست و اضافه کرد: این باعث شد تا صاحبان مراکز اقامتگاه‌های بوم‌گردی از حمایت دولت دلسرد شوند.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به شرایط اقتصادی نامناسب در دوره کرونا بسیاری از این واحدها ناگزیر به تعطیلی شدند. اما افرادی که دوام آوردند توانستند در بازار نوروز امسال آن چرا که ضرر کرده بودند، جبران کنند.

او در خاتمه یادآور شد: اگر همین روند ادامه پیدا کند در نیمه دوم سال باز هم با تعداد زیادی گردشگر مواجه خواهیم بود که این امر باعث دلگرمی بسیاری از فعالان حوزه گردشگری است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار