آریان‌پور گفت: در حوزه صنعت شرایط خوبی نداریم و بسیاری از کشاورزان استان گلستان خرده مالک هستند برای همین برای توسعه استان راهی جز رونق گردشگری نداریم.

برای توسعه گلستان راهی جز رونق گردشگری نداریم

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از شبستان از مینودشت، «رضا آریان‌پور» در حاشیه بازدید معاون عمران بنیاد مسکن کشور از اجرای طرح بهسازی بافت تاریخی و باارزش روستای ساسنگ مینودشت اظهار کرد: بازنگری و تسریع در اجرای پروژه‌های هادی از مطالبات جدی و مهم مردم روستاها است.

 

نماینده مردم شهرستان‌های مینودشت، گالیکش، کلاله و مراوه تپه در مجلس شورای اسلامی گفت: در بسیاری از روستاها مردم برای ساخت و سازهای جدید نیاز به اراضی بیشتری هستند که این‌ امر در قالب بازنگری طرح هادی امکانپذیر است.

 

وی افزود: مهاجرت معکوس به روستاها زمانی معنا پیدا می‌کند که فضای کافی در روستاها برای ساخت و سازها وجود داشته باشد در غیر این صورت این موضوع اتفاق نخواهد افتاد.

 

عضو مجمع نمایندگان گلستان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری در استان گفت: در حوزه صنعت شرایط خوبی نداریم و در زمینه کشاورزی بسیاری از روستاییان خرده مالک هستند، بنابراین برای توسعه گلستان راهی جز رونق گردشگری نداریم.

 

سیدقربانعلی میر، نیز در این بازدید گزارشی از آخرین وضعیت واحدهای مسکونی روستایی این شهرستان ارائه کرد و گفت: از ۱۲ هزار و ۶۶۴ واحدمسکونی روستایی در شهرستان مینودشت تاکنون ۶ هزار و ۹۲۷ واحد مقاوم سازی شده است اما هنوز بیش از ۵ هزار واحدمسکونی غیرمقاوم و بی دوام در روستاها وجود دارد.

 

مدیر بنیاد مسکن مینودشت افزود: طرح هادی در ۵۰ روستای بالای ۲۰ خانوار شهرستان مینودشت آغاز شده که در ۳۳ روستا مراحل مختلف این طرح به اتمام رسیده و در ۱۵ روستا نیز طرح در دست اقدام است و در دو روستای هدف گردشگری نیز طرح بهسازی بافت باارزش در دست اجرا قرار دارد.

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار