عناوین مهمترین اخبار استان گلستان طی 24 ساعت گذشته که در خروجی خبرگزاری‌ها منتشر شد را بخوانید.

گلستان در روزی که گذشت

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از گلستان ما، سرخط مهمترین اخبار استان گلستان طی 24 ساعت گذشته به شرح زیر در خروجی خبرگزاری‌های مختلف قرار گرفت که می‌توانید آن را  بخوانید.

 

 

پروژه شهربازی گرگان روی دست شهرداری مانده است

مهر نوشت: سخنگوی شورای اسلامی شهر گرگان گفت: با خروج سرمایه گذار از پروژه شهربازی مدرن گرگان هم اکنون این پروژه روی دست شهرداری باقی مانده و با اعتبارات عمرانی شهرداری هم قابل اجرا نیست.

حجت مقسم در خصوص شهربازی گرگان اظهار کرد: دو هزار میلیارد پروژه در شهربازی مدرن گرگان بر روی دست شهرداری باقی مانده است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر گرگان با بیان اینکه سرمایه‌گذار اولیه دو سال پیش از این پروژه منصرف شد، افزود: بودجه عمرانی شهرداری گرگان سالانه حدود ۳۰۰ میلیارد تومان بوده و با این اعتبار ۲۰ سال زمان باید طی شود تا پروژه شهربازی به اتمام برسد.

 

۴۰ درصد مدارس استان گلستان فرسوده است

تسنیم نوشت: مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان گلستان گفت: ۴۰ درصد مدارس استان گلستان فرسوده است و بیش از ۸۰ پروژه نیمه تمام آموزشی در استان وجود دارد.

وحید فراهی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در گرگان، با اشاره به فرسوده بودن بیش از 40 درصد مدارس استان گلستان اظهار داشت: اکنون بیش از 80 پروژه نیمه تمام آموزشی در استان وجود دارد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان گلستان افزود: 80 پروژه و 500 کلاس نیمه تمام در استان گلستان داریم که برای اتمام آنها نیازمند کمک خیران هستیم.

 

راه اندازی ۲۵ حلقه چاه در مناطق شهری و روستایی گلستان

باشگاه خبرنگاران نوشت: معاون شرکت آب و فاضلاب گلستان گفت: سال گذشته ۲۵ حلقه چاه در مناطق شهری و روستایی حفر، تجهیز و راه اندازی شد.

احمدی نصر آبادی گفت:مطابق قانون مصوب، وظیفه شرکت آب و فاضلاب توزیع آب آشامیدنی در شهر‌ها و روستاهاست.

او گفت:از تابستان سال گذشته که مشکلاتی در مورد قطعی آب و کم فشاری آب در مناطق مختلف داشتیم جلساتی در این خصوص برگزار شد.

 

مسئولان کار میدانی جوانان را ببینند

ایسنا نوشت: فرمانده سپاه نینوا گلستان در بازدید از یک کارخانه صنعتی بر لزوم توجه مدیران و مسئولان به کار میدانی و موفق جوانان تاکید کرد.

 سردار علی ملک شاهکویی ظهر امروز در بازدید از گروه تولیدی فردوسی در شهرک صنعتی آق قلا، اظهار کرد: این کارخانه یک فعالیت مهم و یک کارخانه نادر در کشور است.

وی افزود: بسیاری از امورات این کارخانه علمی و دانش بنیان است و می تواند به عنوان یک الگو در سالی که رهبر معظم انقلاب به موضوع دانش بنیان تاکید دارد، باشد.

 

بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی در گرگان احداث می‌شود

تسنیم نوشت: سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان گفت: پیشنهاد ساخت بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی جدید برای رسیدن به استاندارد‌های تخت بستری در شهرستان گرگان به وزارت بهداشت داده شده است.

سعید گل فیروزی ظهر امروز در نشست خبری اظهار داشت: یکی از طرح‌های  مصوب از محل سفر رئیس جمهور به استان گلستان، 4 پروژه بیمارستان آیت‌الله طاهری، کودکان آیت‌الله طالقانی هر 2 در گرگان، بیمارستان گمیشان و کلاله به تصویب رسید که پیشنهاد ساخت بیمارستان 400 تختخوابی جدید برای رسیدن به استاندارد‌های تخت بستری در شهرستان گرگان به وزارت بهداشت داده شده است.

 

فعالان اقتصادی استان گلستان بیش از ۲ میلیارد تومان برای حمایت از زندانیان کمک کردند

ایرنا نوشت: رئیس کل دادگستری استان گلستان گفت: فعالان اقتصادی استان برای کمک به زندانیان و خانواده های آنان بیش از ۲ میلیارد تومان کمک کردند.

حیدر آسیابی در مراسمی که با حضور فعالان اقتصادی استان در دادگستری برگزار شد اظهار داشت: فعالان اقتصادی استان امروز در مجموع 2 میلیارد و 160 میلیون تومان کمک کردند که نیمی از این مبلغ برای کمک به آزادی زندانیان غیرعمد و نیم ِدیگر نیز برای حمایت از خانواده‌های زندانیان که مشکل معیشتی دارند اهدا شد.

 

ثبت نخستین عفو قصاص در سال جدید/ چوبه دار از گردن یک جوان دیگر رها شد

ایسنا نوشت: در قالب پویش «به حرمت علی (ع) می بخشم» با پادرمیانی رئیس کل دادگستری گلستان یک محکوم به قصاص با گذشت اولیای دم بخشیده شد.

حیدر آسیابی در گفت و گو با خبرنگاران و اهالی رسانه در زندان گرگان که با حضور اولیای دم یکی از مقتولین و اعضای شورای حل اختلاف این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: یک محکوم به قصاص در سال ۱۳۹۷ در پی دعوای لفظی در یکی از روستاهای کمالان مرگ دوست صمیمی خود را رقم زد که پس از رسیدگی پرونده و با درخواست خانواده مقتول، حکم قصاص صادر و در نوبت اجرا قرار گرفت.

وی با بیان اینکه در یک سال گذشته بارها ریش‌سفیدان و اعضای شورای حل اختلاف برای رهایی این محکوم به قصاص از چوبه دار پادرمیانی کردند اما خانواده داغدار حاضر به گذشت نشدند، افزود: شب گذشته در سومین شب از لیالی قدر بار دیگر نشستی با حضور بزرگان و اعضای شورای حل اختلاف در زندان گرگان برگزار شد که این بار اولیای دم به حرمت امام علی(ع) و شب های قدر، بزرگوارانه از حق شرعی و قانونی خود گذشتند و از اجرای حکم قصاص منصرف شدند.

 

پلمب ۶ مرکز غیر مجاز خرید ضایعات در گالیکش

باشگاه خبرنگاران نوشت: دادستان گالیکش گفت : ۶ مرکز غیر مجاز خرید ضایعات در این شهرستان پلمب شد.

سید سعید جباری گفت: در بازدیدی سر زده از این مراکز غیر مجاز خرید ضایعات حکم پلمب آن‌ها را به دلیل تخلفات مشاهده شده صادر کردیم.

سید سعید جباری می کوید: این مراکز در راستای پیشگیری و کاهش سرقت در جامعه پلمب شده است.

 

فرصت دوباره زندگی به یک محکوم به قصاص

باشگاه خبرنگاران گلستان: با پادرمیانی رئیس کل دادگستری گلستان یک محکوم به قصاص با گذشت اولیای دم بخشیده شد.

حیدر آسیابی رئیس کل دادگستری استان گلستان در نشستی که دیشب در زندان گرگان با حضور اولیای دم و اعضای شورای حل اختلاف برگزار شد گفت: محکوم به قصاص، سال ۱۳۹۷ در پی دعوای لفظی در یکی از روستا‌های کمالان مرگ دوست صمیمی اش خود را رقم زد.

حیدر آسیابی گفت: پس از رسیدگی پرونده و با درخواست خانواده مقتول، حکم قصاص صادر و در نوبت اجرا قرار گرفت.

 

توقیف ۸۹ دستگاه خودروی متخلف در گرگان

مهر نوشت: رئیس پلیس راهور گلستان از توقیف ۸۹ دستگاه خودروی متخلف در طرح شبانه برخورد با رانندگان نابهنجار در محورهای گردشگری و تفریحی شهر گرگان خبرداد.

سرهنگ عباس مهاجر بسطامی شامگاه یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهارکرد: در راستای مطالبه مردمی از پلیس، طرح شبانه برخورد با رانندگان نابهنجار در محورهای گردشگری و تفریحی شهر گرگان طی یک ماه اخیر به مرحله اجرا گذاشته شد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار