بازیکنان شهرداری گرگان با برتری قاطع برابر تیم ذوب آهن اصفهان در بازی نخست دیدار نهایی لیگ برتر بسکتبال، اهالی سرزمین گلستان را برای دستیابی به جام قهرمانی این رقابتها امیدوارتر کرد.

گام‌های پرقدرت گرگانی‌ها برای تصاحب جام لیگ‌برتر بسکتبال

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از ایرنا ، یک سال و یک روز از آخرین دیدار مرحله نهایی مسابقات لیگ برتر بسکتبال در سال گذشته و قهرمانی شهرداری گرگان در این رقابت ها می گذرد.

طبق برنامه ریزی های انجام شده، دوشنبه شب یاران مهران حاتمی در شهرداری گرگان برای تکرار عنوان قهرمانی خود به مصاف تیم ذوب آهن اصفهان و یاران فرزاد کوهیان رفتند. 

بسکتبالیست های گرگان برای دفاع از عنوان قهرمانی خود این شب در مجموعه ورزشی آزادی تهران و در حالی که مجموع  تماشاگران، عوامل برگزاری ، کادر فنی و بازیکنان حاضر در سالن  به ۵۰۰ نفر هم نمی رسید دست به کار بزرگی زدند و ذوب اصفهان که هفت سابقه قهرمانی در رقابت های بسکتبال ایران را در کارنامه دارد با شکست بدرقه کردند.

 استفاده از تاکتیک های مختلف در حمله و استفاده موثر از توپ های برگشتی سبب احاطه گرگانی ها در دقایق ابتدایی کوارتر نخست شد، گرگانی ها با وجود آنکه پرتاب های سه امتیازی زیادی را از دست دادند اما در مقابل گاندوهای اصفهان هم در پرتاب های پنالتی موفق عمل نکردند.

دراین کوارتر ارسلان کاظمی با بهره گیری از تجربه بالای خود در حمله و دفاع برای ذوب آهن بسیاری عالی ظاهر شد و پرتاب های سه امتیازی آرمان زنگانه در سبد شهرداری یکی پس از دیگری فرود آمد، کوارتر اول سرانجام با حداقل اختلاف ۲۰ بر ۱۹ به نفع گرگانی ها پایان یافت.

روند بازی در کوارتر دوم این دیدار ، شکل  متفاوتی بخود گرفت، دفاع بی عیب و نقص اصفهانی و پرتاب های منطقه ای بازیکنان فرزاد کوهیان موجب شد تا ذوب آهن از گرگانی ها پیشی بگیرند.

پرتاب های سه امتیای و متوالی آرمان زنگانه برای دقایقی گرگانی را مبهوت خود کرد، تا اواسط این کوارتر گرگانی ها حتی موفق به کسب یک امتیاز هم نشدند تا سرانجام  طلسم یاران حاتمی در این کوارتر شکسته شد و در ادامه پرتاب های منطقه ای محمد جمشیدی به داد گرگانی ها رسید، تلاش پاپایای ۲ تیم در لحظات آخر این نیمه سبب شد تا هر ۲ در امتیاز ۳۸ وارد رختکن شوند.

اصفهانی در ابتدا کوارتر سوم دچار بی نظمی در دفاع شدند و نبود انسجام تیمی سبب شد تا پری پتی به عنوان حاکم مطلق زمین ۱۵ امتیاز برای گرگانی به دست آورد، پرتاب های سه امتیازی و منطقه ای پری پتی از لحظات پرتکرار این کوارتر بود.

 گاندو های اصفهان در کوارتر سوم از توپ های برگشتی هم استفادهای نکردند و فاصله بین شهرداری گرگان و ذوب اصفهان برای لحظاتی از ۱۵ امتیاز فراتر رفت.

در اواخر کوارتر سوم و با صلاحدید سرمربیان ۲ تیم و خروج تاکتیکی محمد جمشیدی از گرگان و آرمان زنگانه آهنگ بازی شکل آرامتری به خود گرفت و بازی با اختلاف ۱۳ امتیازی به سود گرگان در این کوارتر به پایان برسد.

در کوارتر پایانی این دیدار گرگانی ها بازی تاخیری و دفاع نفر به نفر و منطقه ای را در دستور کار خود قرار دادند، هر چند یاران فرزاد کوهیان برای رسیدن به سبد گرگانی ها تلاش زیادی کردند اما بازیکنان مهران حاتمی فضا را برای حمله اصفهانی ها محدود کردند.

مدیریت زمان و استفاده از کل زمان مالکیت تصاحب توپ  اجازه نداد عقب ماندگی کوارتر سوم جبران شود و پرتاب های سه امیتازی ارسلان کاظمی و آرمان زنگانه هم نتوانست جبران مافات کند و در پایان ۷۲ بر ۶۴ بازی اول را به شهرداری گرگان واگذار کردند.

بازی مدبرانه گرگانی در بازی نخست فینال اهالی این شهر را برای تکرار قهرمانی امیدوار کرد، هر چند بازیکنان نیمکت شهرداری هنگام حضور در میدان  نسبت به گاندو های اصفهان عملکرد ضعیف تری داشتند اما برتری مطلق بازیکنان با تجربه و اصلی گرگان اجازه خودنمایی به بازیکنان جویای نام اصفهان نداد.

به گزارش ایرنا ، در مرحله گروهی این رقابت ها تیم های ذوب آهن و شهرداری گرگان ۲ نوبت در برابر هم میدان رفتند که سهم هر تیم کسب یک برد و یک شکست بود.

تیم های ذوب آهن اصفهان و شهرداری گرگان فینالیست این دوره از رقابت ها هستند که باید برای تصاحب عنوان قهرمانی رو در روی هم صف آرایی کنند، بازی‌های سری فینال همانند دور قبل به صورت سه برد از پنج بازی برگزار خواهد شد که دومین دیدار این تیم ها روز چهارشنبه هفتم و سومین بازی نهم ماه جاری برگزار خواهد شد. 

در صورت نیاز دیدارهای چهارم و پنجم روزهای یازده و سیزدهم اردیبهشت برگزار خواهد شد تا چهره تیم قهرمان این دوره از رقابت ها مشخص شود.

تیم بسکتبال شهرداری گرگان، عنوان‌دار قهرمانی فصل گذشته این رقابت‌هاست، تیم گرگان ۲ فصل قبل صدرنشین دور مقدماتی بود که به علت شرایط کرونا، آن‌ رقابت‌ها بدون مشخص شدن قهرمان متوقف شد.

همچنین تیم شهرداری گرگان پیش از کرونا، در رقابت‌های سه فصل پیشین عنوان‌ نایب قهرمانی را کسب کرده بود.

گرگانی‌ها در آن فصل در فینال مغلوب شیمیدر قم شده بودند و فصل قبل هم با شکست مهرام به قهرمانی رسیدند.

فصل جاری رقابت‌های لیگ‌برتر بسکتبال مردان باشگاه‌های کشور با حضور ۱۶ تیم در ۲ گروه هشت تیمی آغاز شد و سپس در دور دوم مرحله مقدماتی تیم‌ها در چهار جدول چهار تیمی قرار گرفتند و از هر جدول ۲ تیم به مرحله یک‌ چهارم نهایی صعود کردند.

تمامی بازی ها از ساعت ۲۰:۱۵ و در محل تالار بسکتبال مجموعه ورزشی آزادی تهران برگزار خواهد شد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار