مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان گفت: اواخر سال گذشته ۳۹ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی استان اختصاص یافت که بخش قابل توجهی از این اعتبار امسال برای کاهش آسیب اجتماعی و افزایش نشاط جامعه در اختیار موسسات فرهنگی، رسانه‌ای و قرآنی قرار گرفت.

۴۰ میلیارد ریال برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی گلستان اختصاص یافت

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از ایرنا، محمد رعیت روز پنجشنبه در آیین رونمایی از پوستر نخستین جشنواره رسانه ای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی اظهار داشت: یکی از اثربخش ترین روش‌ها برای پیشگیری از آسیب ها و افزایش نشاط اجتماعی استفاده از ظرفیت رسانه‌هایی است که با دغدغه مندی در  ایفای مسوولیت اجتماعی گام برمی‌دارند.

وی بیان کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی توجه ویژه ای به کاهش آسیب های اجتماعی دارد و در این راستا اعتبارات مناسبی درنظر گرفته که در میان استان های کشور بیشترین اعتبار این بخش به گلستان اختصاص یافت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان افزود: برای رسیدن به تعالی و ارتقای سطح دانش و بینش مردم راهی جز افزایش آگاهی افراد وجود ندارد و کاهش آسیب های اجتماعی مسیر رسیدن به این هدف را هموار خواهد کرد.

مسوول بسیج رسانه گلستان هم در این آیین گفت: این جشنواره نگاه ویژه ای به موضوعات و معضلات اجتماعی دارد که کمک و همراهی اصحاب رسانه در کاهش و پیشگیری از معضلات کارگشا خواهد بود.

 محمدمهدی تجری اظهار داشت: جشنواره پیشگیری از آسیب های اجتماعی در ۲ بخش حرفه ای شامل چهار قالب تیتر، گزارش، مقاله و یادداشت، عکس ( تک عکس، گزارش خبری) و بخش مردمی شامل عکس و کلیپ خبری برگزار می شود و شرکت برای تمامی شهروندان و خبرنگاران حرفه ای آزاد است.

وی بیان کرد: خبرنگاران، آثار بخش حرفه‌ای را که از ابتدای سال ۱۳۹۹ تاکنون منتشر شده پس از تایید مدیر مسوول و مهر رسانه تا دوم خرداد به آدرس golestan.festival.ir ارسال کنند.

به گفته تجری اسامی برگزیدگان ۱۲ خرداد اعلام می شود و ۲۱ خرداد ماه همزمان با ولادت امام رضا(ع) از نفرات برتر تقدیر خواهد شد.

استان گلستان ۴۲ پایگاه خبری، ۱۳۶ دفتر رسانه ای شامل خبرگزاری، نشریه چاپی و الکترونیکی و ۱۶۵ نماینده نشریه سراسری فعال دارد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار