تشکیل پرونده ترک فعل در مدیرت آب گلستان؛

استاندار گلستان گفت: از این پس ترک فعل و وظیفه از سوی دستگاه های اجرایی ممنوع است و بر همه واجب است به وظایف قانونی خود عمل کنند نه آنکه یک بحران ایجاد کنند و ما بخواهیم برای رفع آن اقدام کنیم.

اولتیماتوم استاندار گلستان به مدیران اجرایی/ دستور توقف چرخه "بحران‌ مدیریت، مدیریت بحران"

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از ایسنا، علی محمد زنگانه صبح امروز در ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان گلستان اظهار کرد: خلیج گرگان مسئله مهمی است و لایروبی کانال های آن باید از سوی مدیریت بحران کشور پیگیری شود، لایروبی کانال آشوراده تحت مداخله ما نیست بلکه باید لایروبی کانال چاپاقلی، خوزینی و پمپاژ آب را به آن اضافه کنیم که این اقدامات نیاز به تامین اعتبار دارد در حال حاضر ۱۰۰ میلیارد تومان برای لایروبی تخصیص یافت این در حالی است که برآورد اعتباری ۵۰۰ میلیارد تومان بود.

وی خواستار ثبت مسئله خلیج گرگان و لایروبی کانال های مرتبط به عنوان مصوبه ستاد بحران شد و افزود:  با توجه به سفر اخیر هیئت دولت به گلستان تمامی دستگاه های متولی در بحث خلیج گرگان اعم از اداره کل مدیریت بحران، سازمان بنادر و کشتیرانی، محیط زیست و وزارت نیرو باید پیگیر مصوبات مربوط به خلیج‌گرگان باشند.

محدودیت منابع آب در گلستان جدی است

 استاندار گلستان به وضعیت خشکسالی در گلستان اشاره کرد و متذکر شد: محدودیت منابع آب در گلستان جدی است و مدیریت در مصرف آب در بخش های مختلف کشاورزی، صنعت و شرب با به کارگیری روش های نوین باید مدنظر قرار گیرد.

زنگانه اضافه کرد: ۴ هزار هکتار پروژه روش های نوین آبیاری در منطقه وشمیگر اجرا کردیم اما صرفا برای اینکه بخشی از آن قرار است با مشارکت مردم انجام شود پروژه با ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی رها شده است، چرا باید اینگونه باشد؟ باید این جنس از پروژه ها از محل منابع اعتباری جدید موردتوجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه در قسمت بالادست در گرگانرود ۹۰ آب‌بندان در بستر رودخانه ایجاد کردند که نزدیک به ۱۷۷ آب‌بندان غیرمجاز در این منطقه وجود دارد، تاکید کرد: این مسائل این سوال را در ذهن متبادر می کند که مدیریت منابع آب کجا است؟ دستگاه متولی باید به وظیفه قانونی خود عمل می کرد، از این پس ترک فعل و وظیفه از سوی دستگاه های اجرایی ممنوع است و بر همه واجب است به وظایف قانونی خود عمل کنند نه آنکه یک بحران ایجاد کنند و ما بخواهیم برای رفع آن اقدام کنیم.

استاندار گلستان با بیان اینکه باید چرخه بحران‌ مدیریت، مدیریت بحران متوقف شود، خاطرنشان کرد: برای ترک فعل مدیران در حوزه آب بندان‌ها هیچ توجیهی پذیرفتنی نیست، برای همه کسانی که طی ادار مختلف در حوزه مدیریت منابع آب و آب‌بندان‌ها ترک فعل کردند پرونده تشکیل می شود.

وی با بیان اینکه در این دوره با مدیرانی که ترک فعل و عدم انجام وظیفه کنند برخورد قانونی می شود و به هیچ وجه از حق مردم‌ نمی گذریم، متذکر شد: در حالی که در آب‌بندان های غیرقانونی چند برابر ذخایر سدها آب وجود دارد اما مزارع مردم در حال خشکیدن است.

زنگانه با تاکید بر اینکه استقرار بالگردها در گلستان باید با جدیت پیگیری شود، بیان کرد: با توجه به اینکه منابع طرح جامع اطفای حریق اختصاص پیدا کرده باید مشخص شود که مطالعه این طرح چه زمانی به اتمام‌ می رسد.

استاندار گلستان به دوگانه‌سوز کردن واحدهای خبازی اشاره کرد و گفت: در این مسئله هدف ما این باشد که ۵۰ درصد واحدهای خبازی گلستان دوگانه‌سوز شوند تا در موارد بحران نان در دسترس مردم باشد و با تعطیلی یک نانوایی، نانوایی بعدی فعال باشد، همچنین در صدور مجوزهای جدید نانوایی باید الزام دوگانه‌سوز شدن و به کارگیری مکانیزم های جدید مورد توجه قرار گیرد.

وی به تعیین تکلیف روستاهاب طرح کوچ اشاره کرد و یادآور شد: آقای میرکاظمی برای لایروبی ۶۰۰ کیلومتر بحرانی استان قول همکاری دادند که باید پیگیری ها برای تحقق این وعده انجام شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار