معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی گلستان از تائید صلاحیت ۴۲ هزار و ۹۰۰ نفر از متقاضیان نهضت ملی مسکن در این استان خبر داد و گفت: برای استفاده از این طرح بیش از 88 هزار گلستانی ثبت نام کرده بودند.

وضعیت 43 هزار متقاضی نهضت ملی مسکن گلستان تائید شدند/ شمار متقاضیان واجد شرایط افزایش می‌یابد

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از گلستان ما، اسدالله پناه یزدان در خصوص آخرین وضعیت ارزیابی تائید صلاحیت متقاضیان طر نهضت ملی مسکن در استان اظهار کرد:  از مهمترین شرایط برخورداری از این طرح استفاده نکردن از تسهیلات دولتی، عدم سابقه مالکیت شخصی(ثبت اسناد و املاک)، تاهل و سابقه پنج ساله سکونت است.

وی مدت زمان باقی مانده برای تایید صلاحیت افراد متقاضی خانه دار شدن از طریق طرح نهضت ملی مسکن را تا پایان خرداد اعلام و بیان کرد: با توجه به ادامه‌دار بودن پالایش‌ها تعداد متقاضیان واجد شرایط افزایش خواهد یافت.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی گلستان افزود: همچنین افرادی که در این طرح نام نویسی کردند به غیر از افرادی که پرونده‌شان برای دریافت تسهیلات به بانک معرفی شده تا پایان اردیبهشت برای اصلاح و تکمیل پرونده خود در سامانه فرصت دارند.

پناه یزدان اجرای طرح نهضت ملی مسکن را از اولویت‌ها و برنامه‌های دولت سیزدهم برشمرد و یادآور شد: مهلت نام نویسی افراد واجد شرایط در این طرح ۲۹ اسفند سال ۱۴۰۰ به پایان رسید و هم اینک فقط روند تایید صلاحیت‌ها در حال انجام است.

وی ادامه داد: حدود ۲۰ هزار نفر از ساکنان شهرهای گلستان از سال ۸۸ برای خانه‌دار شدن در طرح اقدام ملی مسکن و در ادامه ۶۸ هزار و ۸۱۱ نفر با تغییر نام در طرح نهضت ملی مسکن نام‌نویسی کردند.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی گلستان تعهد استان در چهار سال را ساخت ۹۴ هزار واحد مسکونی در مناطق شهری و روستایی اعلام کرد و گفت: تاکنون ۲۱۰ هکتار زمین برای ساخت ۲۶ هزار واحد مسکونی در مناطق شهری در قالب طرح نهضت ملی مسکن با همکاری دستگاه‌های دولتی و به صورت خودمالکی تامین شد و برخی از پروژه‌ها در گرگان، گنبدکاووس، بندرترکمن، بندرگز، آزادشهر و کلاله  به صورت مجتمع‌سازی و گروه‌ساخت در حال احداث و یا در مرحله اخذ پروانه قرار دارد.

پناه یزدان افزود: بر اساس آخرین پیگیری‌ها برای ساخت هزار و ۴۰۰ واحد در سایت آسایش گرگان با ستاد قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) و پنج هزار واحد در سطح استان با ستاد اجرایی فرمان امام(ره) توافق صورت گرفت اما هنوز عملیات اجرای آنها آغاز نشده است.

پیش بینی اولیه هزینه ساخت هر واحد طرح اقدام ملی مسکن با زیربنای بین ۹۰ تا ۱۰۰ مترمربع پنج میلیارد ریال است که طبق مصوبه شورای عالی پول و اعتبار برای پروژه‌های مذکور در شهر گرگان سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال و سایر شهرهای استان سه میلیارد ریال تسهیلات با نرخ سود ۱۸ درصد و بازپرداخت ۲۰ ساله و پس از سه سال تنفس دوران ساخت پرداخت می‌شود.

آغاز ثبت نام متقاضیان دارای سه فرزند در سامانه نهضت ملی مسکن

وی از آغاز فرآیند ثبت نام متقاضیان دارای سه فرزند و بیشتر در سامانه نهضت ملی مسکن خبر داد و گفت: متقاضیانی که زمان تولد فرزند سوم یا بیشتر آنها بعد از تاریخ ١٤٠٠/٠٨/٢٤ باشد، می‌توانند با مراجعه به سامانه طرح‌های حمایتی مسکن به آدرس saman.mrud.ir با انتخاب گزینه "متقاضیان دارای سه فرزند به بالا (قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت)" در بخش نوع سرپرستی، نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

پناه یزدان افزود: پس از ثبت نام در صورت واجد شرایط بودن متقاضی سایر اقدامات حسب ضوابط و مقررات مربوطه صورت خواهد پذیرفت.

استان گلستان ۱.۹ میلیون نفر جمعیت دارد که در ۱۴ شهرستان (۳۴ نقطه شهری و حدود یک هزار روستای دارای کد شناسایی) سکونت دارند ضمن اینکه ۲۳ شهر این استان شمالی جمعیت کمتر از ۲۰ هزار نفر دارند که مشمول دریافت تسهیلات مسکن روستایی می‌شوند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار