دیدار شاگرد شیخ زکزاکی با آیت اله نورمفیدی، نواخته شدن زنگ هوای پاک، ثبت نام 220بنگاه اقتصادی در فرآیند اعطای گواهینامه رعایت حقوق مصرف کنندگان، مدیریت در عرضه سموم دفع آفات نباتی، بازدید از دبیرخانه ستاد انتخابات، جشنواره بازی های بومی در کردکوی، نشست ستاد خدمات سفر گمیشان و کشف قایق موتوری غیرمجاز از عناوین اخبار روز دوشنبه ایرنا مرکز گلستان است.

بسته خبری گوناگون استان گلستان

به گزارش گلستان24،شیخ مصطفی محمد احمد یکی از شاگردان شیخ زکزاکی روحانی شیعه اهل نیجریه با حضور در بیت نماینده مقام معظم رهبری در استان گلستان با آیت اله سیدکاظم نورمفیدی دیدار و گفتگو کرد. 

*** 
در روز ملی هوای پاک، در تمام شهرهای استان گلستان زنگ هوای پاک در مدارس به صدا درخواهد آمد. 
محور شعار روز هوای پاک 'نقش من در حفظ هوای پاک' نامگذاری شده است. 
اهدای ویلچر به نیازمندان کمپین جمع‎آوری سر بطری های پلاستیکی در استان، اجرای جشنواره عکاسی زشت و زیبا در شهرستان کردکوی، آموزش قوانین کوهنوردی برای کوهنوردان استان، مسابقه مقاله‎نویسی با موضوع هوای پاک و کنترل معاینه فنی خودروها در مراکز صدور برگ معاینه فنی از لحاظ زیست محیطی بخشی از برنامه‎های این مناسبت است. 

*** 
بیش از 220 بنگاه اقتصادی فعال در فرایند اعطای گواهینامه استانی رعایت حقوق مصرف کنندگان که به منظور شناسایی واحدهایی نمونه حامی مصرف کنندگان و برای اولین بار در استان برگزار می شود ثبت نام کردند. 
هدف این برنامه نهادینه کردن فرهنگ رعایت حقوق مصرف کنندگان در بنگاههای اقتصادی کشور ونیز تشویق مصرف کنندگان به استفاده از کالاها و خدمات مرغوب داخلی وتشویق بهره گیری از خدمات واحدهای نمونه مورد نظر می باشد. 

*** 
رئیس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان از مدیریت در عرضه سموم دفع آفات نباتی با همکاری واحدهای فروش سموم کشاورزی خبر داد. 
علی اصغر اصغری اظهار کرد: بر اساس دریافت گزارشات متعدد مردمی از طریق سامانه 124 استان و همچنین مکاتبات دانشگاه علوم پزشکی و تاکیدات سازمان غذا و دارو مبنی بر استفاده ناصحیح برخی افراد از سموم دفع آفات نباتی و مصرف بی رویه این سموم و همچنین مصارف قرص برنج، بازرسان این حوزه با توجه به حساسیت موضوع از تمامی واحدهای فروش سموم کشاورزی در مرکز استان و همچنین شهرستانهای تابعه بازدید کردند. 

*** 
معاون توسعه مدیریت منابع انسانی استاندار با حضور در دبیرخانه ستاد انتخابات استان با اعضای دبیرخانه ستاد، نشستی برگزار کرد. 
محمود ربیعی در این نشست ضمن آگاهی از آخرین روند اجرایی برگزاری انتخابات از نزدیک به بررسی مشکلات موجود در زمینه اجرای برنامه های ستاد و تجهیزات مورد نیاز دبیرخانه پرداخت. 
حسن کاغذلو دبیر ستاد انتخابات استان نیز در این نشست گزارشی از عملکرد روزانه دبیرخانه ستاد و پشت سرگذاشتن نهمین فرایند برگزاری انتخابات در استان ارائه کرد. 

*** 
اولین جشنواره بازی های بومی محلی با مشارکت آموزش و پرورش، هنرمندان صنایع دستی و تشکل های مردم نهاد در شهرستان کردکوی برگزار شد. 
این جشنواره در آستانه برگزاری جشنواره متمرکز استانی بازی های بومی محلی در اسفند ماه جاری در مدرسه فرهنگیان کردکوی برگزار گردید. 

*** 
اولین جلسه ستاد خدمات سفر در شهرستان گُمیشان با حضور معاون فرماندار، بخشداران بخش های مرکزی و گلدشت و اعضای ستاد برگزار شد. 
زلیخان قرنجیک مدیر میراث فرهنگی گمیشان با اشاره به اهمیت جذب مسافر در مناطقی که دارای ظرفیت گردشگری می باشند گفت: یکی از اصلی ترین شاخص ها در درآمد و اشتغال پایدار بحث گردشگری است و ایجاد فضای سالم برای گردشگر به انگیزه گردشگر کمک کرده و موجب شناساندن فرهنگ و آداب و رسوم منطقه به مسافران می شود. 
کمال غریبی معاون فرماندار گمیشان نیز گفت: کمیته های حمل و نقل، امنیت و انتظامی و ترافیک، خدمات امداد و نجات، خدمات اسکان و رفاه، خدمات بهداشت، سلامت و محیط زیست، اطلاع رسانی، تبلیغات و امور فرهنگی، نظارت و تنظیم بازار در این ایام فعال خواهند بود. 

*** 
دوره آموزشی توانمندسازی دبیران دروس پرورشی غرب استان گلستان با هدف ارتقا بنیه علمی دبیران پرورشی، بررسی تخصصی کتب درسی آموزشی، به روزرسانی علمی دبیران در حوزه تعلیم و تربیت و بهسازی و توانمندسازی نیروی انسانی در حوزه پرورشی به میزبانی بندرترکمن برگزار شد. 
در این دوره آموزشی مدرسان پرورشی شهرهای علی آباد، آق قلا، گرگان، کردکوی، بندرگز، گمیشان و بندرترکمن حضور داشتند. 

*** 
به منظور نظارت بر توزیع شیر در مدارس شهرستان گمیشان یکی از مسئولان توزیع شیر وزارت آموزش و پرورش و کارشناس مسئول ارزیابی عملکرد اداره کل آموزش و پرورش استان گلستان در مدارس تابعه حضور یافته و از نزدیک از نحوه توزیع شیر در مدارس و همکاری عوامل اجرایی اداره و مدارس و همچنین دانش آموزان بازدید کردند. 

*** 
دوره به آموزی در رشته نواربافی کتول با حضور جمعی از هنرمندان با هدف ارتقاء دانش هنرمندان صنایع دستی و آشنایی کاربردی با این هنر و رفع اشکالات هنرمندان در میراث فرهنگی علی آبادکتول برگزار شد. 

*** 
نیروهای یگان حفاظت شیلات گلستان طی یک مرحله گشت مشترک دریایی در حوزه استحفاظی چالاشت، یک فروند قایق پارویی با دو سرنشین غیر مجاز به همراه ادوات و آلات صیادی غیر مجاز را شناسایی کردند. 
در این مرحله ازگشت زنی یک فروند قایق موتوری 5 قوه اسب پارسیان، یک دستگاه جی پی اس، تعداد 10 رشته دام فلسدار و یک دستگاه گوشی همراه از صیادان غیرمجاز کشف و ضبط شد. 

***
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گلستان از اجرای 19 کیلومتر اصلاح و توسعه شبکه های آبرسانی در استان خبر داد.
محمدهادی رحمتی اظهار کرد: تامین و توزیع آب سالم و بهداشتی برای مشترکان نیاز به اصلاح، نوسازی و توسعه خطوط انتقال و شبکه های آبرسانی با لوازم و تجهیزات جدید روز است. 
مدیرعامل شرکت آبفا گلستان با بیان این که اصلاح و نوسازی شبکه های آب رسانی نقش تعیین کننده ای در کاهش هدررفت آب دارد گفت: بر همین اساس اصلاح شبکه های فرسوده توزیع آب شهرهای استان از اولویت های این شرکت است. 
وی با بیان این که عمر 40 درصد از خطوط انتقال و شبکه های توزیع آب در استان بالای 30 سال بوده و جزء شبکه های فرسوده به شمار می رود گفت: برای اصلاح و نوسازی هر کیلومتر اجرای شبکه های آبرسانی اعتبارات زیادی لازم است. 
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گلستان همچنین گفت: به منظور استانداردسازی انشعابات مشترکین در شهرهای استان طی 9 ماه سال جاری، این شرکت نسبت به تعویض 4 هزار و 71 دستگاه کنتور خراب اقدام کرد.

/ایرنا

ارسال نظر

آخرین اخبار