احتمال اختلال در تردد‌های جاده‌‌ای به دلیل بارش برف

آسمان تهران روز آینده نیمه‌ابری در برخی ساعات ابری همراه با وزش باد و بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود که این شرایط روز چهارشنبه نیز حاکم است؛ بیشینه دما در ۲ روز آینده در تهران ۴ درجه بالای صفر و کمینه دما ۵ درجه زیر صفر خواهد بود.

‌کاهش دمای تهران به ۵ درجه زیر صفر‌

به گزارش گلستان24، براساس تحلیل آخرین اطلاعات هواشناسی با نفوذ هرچه بیشتر توده هوای سرد به کشور، روند کاهش دما در اغلب مناطق کشور تا اوایل هفته آینده ادامه دارد که این کاهش دما در شمال شرق، شرق و نوار شمالی کشور بیشتر خواهد بود.

کاهش دمای تهران

بارش باران و برف در سه روز آینده در استان‌های حاشیه دریای خزر و به صورت خفیف‌تر در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و شرقی و بخش‌هایی از مرکز و شمال شرق کشور ادامه می‌یابد.

در این مدت در مناطق شمال شرق کشور، شرق و جنوب شرق وزش شدید باد گاهی گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

دریای خزر و به‌خصوص بخش‌های غربی آن در سه روز آینده ‌مواج است ضمن آنکه ‌سواحل عمان، تنگه هرمز، مرکز و جنوب خلیج فارس مواج خواهد بود؛ بنابراین توصیه می‌شود‌ که شناورهای سبک از تردد در سواحل دریای خزر اجتناب کنند.       

همچنین با عبور موجی از بخش‌های جنوبی کشور روزهای سه‌شنبه تا جمعه هفته جاری در این نواحی رگبار و رعدوبرق و بارش پراکنده و وزش باد رخ خواهد داد که این سامانه شنبه هفته آینده تقویت می‌شود و غرب کشور نیز را در بر خواهد گرفت.

تداوم استقرار توده هوای سرد تا اوایل هفته آینده در غالب نقاط کشور پیش‌بینی می‌شود، بیشترین افت دما در خراسان شمالی، خراسان رضوی و خراسان جنوبی خواهد بود و کمینه دما در این مناطق به 10 تا 15 درجه زیر صفر خواهد رسید. 

در سه روز آینده استان‌های ساحلی خزر و دامنه‌های البرز با بارش باران و ‌برف و چهارشنبه خراسان شمالی با بارش برف همراه خواهد بود که با توجه به بارش برف، لغزندگی و اختلال در تردد جاده‌ای از پیامدهای آن است.

روزهای دوشنبه و سه‌شنبه در بخش‌های شمالی استان‌های تهران، البرز و سمنان بارش پراکنده برف پیش‌بینی می‌شود؛ در روزهای دوشنبه تا چهار‌شنبه دریا در سواحل گیلان و مازندران و از اواخر سه‌شنبه تا چهارشنبه گلستان مواج خواهد بود؛ ارتفاع موج طی این دوره به 2 تا 3 متر خواهد رسید. 

در سه رور آینده در استان‌های واقع در شرق و جنوب شرق کشور وزش باد شدید و گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

بارش برف و کولاک در راه‌های ارتباطی البرز سبب اختلال در تردد جاده‌ای می‌شود بنابراین برای ترددهای ضروری از این مسیرها، همراه داشتن تجهیزات زمستانی مانند زنجیر چرخ و پوشاک گرم توصیه می‌شود. 

کاهش شدید دما در کشور موجب افزایش مصرف سوخت و به‌ویژه گاز شده و می‌تواند منجر به افت فشار در شبکه گاز رسانی شود بنابراین ضروری است که مردم‌ در مصرف بهینه حامل‌های انرژی توجه کافی مبذول دارند.   

آسمان تهران روز آینده نیمه‌ابری در برخی ساعات ابری همراه با وزش باد و بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود؛ این شرایط روز چهارشنبه نیز حاکم است ضمن آنکه بیشینه دما طی 2 روز آینده در تهران 4 درجه و کمینه دما منفی 5 درجه خواهد بود.

روز آینده شهرهای اردبیل، بجنورد، زنجان با کمینه دمای 10 درجه زیر صفر، مشهد با کمینه دمای 11 درجه زیر صفر و همدان با کمینه دمای 12 درجه زیر صفر سردترین شهرهای کشور و بندرعباس با بیشینه 29 درجه بالای صفر گرم‌ترین شهر کشور خواهد بود.

میانگین بارندگی کل کشور از ابتدای سال زراعی تا روز 27 مهرماه امسال 19.9 درصد بارش سال گذشته است.


منبع : فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار