کلاردشت تعطیل شده در زیربرف اینجا صحبت از شرق و غرب نیست، کلاردشت متعلق به همه ایرانیان و مردم مازندران بوده اما در زیربارش برف پاییزی، تعطیل و فلج شده است.

کلاردشت تعطیل شده در زیربرف

 به گزارش گلستان24، چند روزی است استان مازندران به‌ویژه غرب این خطه با بحران برف و یخبندان روبرو است، بارش برفی که شهرستان‌های کلاردشت، چالوس و نوشهر را به حالت تعطیل درآورده و این حوزه را فلج کرده است.

کلاردشت تعطیل شده در زیربرف

اگرچه از ماه‌ها قبل جلسات ستاد بحران در قالب پدافند غیرعامل با حضور مسئولین خدماتی وامداد رسان تشکیل‌شده و پیش‌بینی‌های لازم صورت گرفته بود اما نبود تجهیزات و امکانات کافی منطقه را با بحران جدی دست‌به‌گریبان کرد و شرایط به‌گونه‌ای رقم خورده که باوجود تلاش‌های شبانه‌روزی نیروهای شهرداری، دستگاه‌های خدمات رسان وامداد خودجوش مردمی هنوز راه ارتباطی خیلی از روستاها مسدود و جان مردم درخطر است.

 غرب استان به‌ویژه شهرستان کلاردشت به دلیل موقعیت جغرافیایی و نعمت‌های خدادای اش همواره میزبان خیل عظیم گردشگران و توریست‌های داخلی و خارجی است و سالانه بیش از دو میلیون مسافر از این دیار بازدید می‌کنند،

همچنین این منطقه در ارتفاع بیش از ۱۳۰۰ متر از سطح دریا قرارگرفته و به‌عنوان یک منطقه کوهستانی محسوب می‌شود اما جالب است که با توجه به اهمیت این محور که غرب استان را به شرق گیلان با کمترین مسافت متصل می‌کند، وجود گردنه‌های مملو از مه، بارش برف در اولین روزهای فصل سرما و تردد زیاد در این محور از نبود اداره راه و راهداری رنج می‌برد.

حال باید از مدیرکل راه و شهرسازی پرسید که چرا بعد از بازدید میدانی از کلاردشت ونیاز مبرم منطقه به استقرار اداره راه و تجهیز کردن شهرستان به ادوات و تجهیزات راهداری و علی‌رغم پیگیری و درخواست‌های مجدانه و مکرر مسئولین منطقه بی‌توجه از کنار درخواست‌ها و نیاز منطقه رد شدند این درحالی‌که است که بستر و زیرساخت‌های استقرار این اداره نیز مهیا است.

شهرستان کلاردشت ازنظر گردشگری یکی از قطب‌های مهم در کشور محسوب می‌شود وهمین امر نقش به سزایی در توسعه اقتصادی و فرهنگی استان مازندران نیز دارد پس چگونه می‌شود که این‌گونه مورد بی‌مهری مسئولین استانی قرار می‌گیرد، بعد از ارتقا کلاردشت به شهرستان حتی استقرار چندین اداره‌ای هم که صورت پذیرفت باهمت مسئولان منطقه و مردم وخیرین منطقه بود!!

چه کسی پاسخگوی جان مردمی است که از پیچ‌وخم جاده مرزن آباد به کلاردشت و محور کلاردشت به عباس‌آباد می‌گذرند جاده‌ای که بیش از ۴۰ سال است هیچ تغییری نداشته و پیگیری‌های مسئولین شهرستانی برای ۴ برنده شدن آن در بوروکراسی اداری استانداری خاک می‌خورد؟ چه کسی پاسخگوی این بی‌عدالتی‌هاست؟

حال نیز چند روز است که مردم غرب استان به‌ویژه کلاردشت دچار بحران برف شده‌اند و روستاییان ما حتی برای تأمین مایحتاج خود نمی‌توانند از خانه خارج شوند.

 شهرستان کلاردشت بیش از دوهزارو۵۰۰ واحد صنفی دارد که حدود ۵۰ درصد آن‌ها در روستا ساکن هستند، اما طی چند روز گذشته عملاً بازار و واحدهای صنفی تعطیل‌شده و حتی مسیر ارتباطی برای رساندن آرد و آذوقه به روستاها مسدود شده است و تلاش مسئولین وامداد گران منطقه نیز با توجه به کمبود امکانات کافی نیست،

اگرچه با دوراندیشی اتحادیه نانوایان آرد برای شرایط بحران در انبار ذخیره است اما رساندن آن به دست نانوایان مشکل است.


منبع : فرهنگ

ارسال نظر

آخرین اخبار