مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان خبر داد

مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان از عملیات مهار یک نقطه آتش‌سوزی در منطقه صفی‌آباد شهرستان مینودشت خبر داد.

عملیات مهار آتش‌سوزی در منطقه صفی‌آباد مینودشت

به گزارش گلستان24، صادقعلی مقدم صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران استان گلستان اظهار کرد: بعد از برف و یخ‌بندان هفته گذشته در سطح استان که خسارتی به بخش‌های کشاورزی استان وارد کرده بود، براثر وزش باد و افزایش دما در یک دو روز گذشته آتش‌سوزی‌هایی در برخی از مناطق استان داشتیم.

وی تصریح کرد: از روز گذشته تاکنون 22نقطه جنگلی استان دچار آتش‌سوزی پراکنده شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان با بیان اینکه 6 شهرستان استان درگیر آتش‌سوزی شدند، خاطرنشان کرد: در شهرستان مینودشت هفت نقطه، گالیکش چهار نقطه، کلاله سه نقطه، رامیان سه نقطه، کردکوی دو نقطه، علی‌آبادکتول سه نقطه جمعا 22 نقطه در سطح استان درگیر آتش‌سوزی شدند.

مقدم ادامه داد: کل اراضی خسارت‌دیده آتش‌سوزی استان 150 هکتار بوده که بیشتر به صورت برگ‌سوزی و به صورت سطحی در کف جنگل بوده است.

وی تصریح کرد: با تلاش عوامل مدیریت بحران استان 21 نقطه آتش‌سوزی استان مهار شد و در یک نقطه به دلیل وزش باد و ناپایداری وضعیت جوی، آتش همچنان شعله‌ور است.

مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان گفت: در یک مورد باقیمانده در منطقه صفی‌آباد مینودشت، مهار اولیه آتش سوزی انجام گرفت و عوامل امدادی در حال اطفای حریق هستند.

مقدم افزود: در یک دو روز گذشته نیروهای مردمی، عوامل منابع‌طبیعی، ارتش، پایگاه‌های بسیج، نیروی انتظامی و محیط زیست در امر مهار آتش‌سوزی از روز گذشته درگیر هستند.

وی اضافه کرد: هم‌اکنون به اتفاق مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان در منطقه آتش‌سوزی برای فرماندهی میدانی مهار آتش‌سوزی حضور داریم و امیدواریم که در صورت مساعدت هوا مهار آتش‌سوزی به حول قوه الهی تا ظهر به پایان برسد.

با توجه به شدت وزش بادی که از سمت غرب وارد شرق استان می‌شود، شرایط کنترل حریق سخت‌تر خواهد شد.

گرمای نسبی منطقه، کاهش رطوبت و خشک بودن برگ‌های دپو در منطقه جنگلی و احتمال بی‌احتیاطی انسانی موجب شده تا آتش‌ در استان روی دهد و بیشتر سطح جنگل را بسوزاند.

اکثر منطقه یاد شده صعب‌العبور است اما با وجود این مشکل تعدادی از محورهای آتش‌سوزی مهار شده و تنها در یک محور حریق همچنان ادامه دارد که همکاران این اداره کل در تلاش برای مهار آن هستند.

حضور به موقع روستائیان منطقه، دهیاران و همه نیروهای منابع طبیعی در ساعات اولیه عملیات اطفای حریق ستودنی است.

منبع: فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار