مدیرکل راه و شهرسازی استان گلستان گفت: سالانه ۱۸ میلیون تردد در محورهای مواصلاتی استان گلستان ثبت شده که بخش اعظمی از این ترددها در شهرستان گرگان مرکز استان است.

۱۸ میلیون تردد در محورهای مواصلاتی استان گلستان ثبت شد

به گزارش گلستان24، ابراهیم مبارک‎‌قدم در جلسه شورای ترافیک استان با دستور کار بررسی مرحله نهایی طرح مطالعات جامع حمل و نقل و ترافیک گرگان اظهار داشت: توجه و تاکید بر حمل و نقل عمومی کمک می کند تا بار ترافیکی موجود در راه‌های درون و برون شهری استان به درستی هدایت و ترافیکی روان در سطح شهرها به خصوص مرکز استان ایجاد شود.

وی با اشاره به اهمیت بسزای حمل و نقل عمومی در کاهش ترافیک‌های درون شهری و برون شهری به ویژه در گرگان مرکز استان، افزود: رفع گره‌های ترافیکی این شهر به خصوص در مناطق گردشگری و تاریخی، مراکز تجاری و آموزشی اهمیت دارد.

رئیس شورای حمل و نقل گلستان تصریح کرد: براساس آمارهای ثبت شده،سالانه 18 میلیون تردد از محورهای مواصلاتی استان عبور می‌کند که بخش اعظم این ترافیک به سبب وجود جاذبه‌های گردشگری، تاریخی و مراکز آموزشی به گرگان وارد می‌شود که مدیریت آن،نقش مهمی در اقامت دائمی و تردد روان گردشگران دارد.

مبارک‎‌قدم پیشنهاد کرد: در طرح جامع مطالعات حمل و نقل و ترافیک گرگان لازم است افزایش بارترافیکی 10 سال آینده و تدابیر مناسب برای هدایت آن با توجه به ویژگی‌های شهر دیده شود.

در این نشست پس از گزارش آخرین مطالعات طرح جامع حمل و نقل و ترافیک گرگان توسط مشاور، نمایندگان سازمان‌ها و ادارات کل عضو شورا هم به بیان دیدگاه‌ها و پیشنهادات خود برای اجرای هرچه بهتر این طرح پرداختند.

60 کیلومتر از معابر روستائی استان گلستان آسفالت شد

به نقل از روابط عمومی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گلستان، زمانی نژاد، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گلستان از آسفالت حدود 60 کیلومتر از معابر روستاهای استان در سال 94 با استفاده از قیر یارانه‌ای خبر داد.

وی اظهار داشت: در سال گذشته در راستای بند ی تبصره 2 ماده واحده قانون بودجه سال 1394 کشور مبنی بر  تامین قیر رایگان و با توجه به سهمیه قیر حدود 7 هزار و 400 تنی که به بنیاد مسکن استان اختصاص یافت با همکاری و مشارکت دهیاران و شوراهای اسلامی و همچنین کمک مسئولان محلی، حدود 60 کیلومتر برابر با 432 هزار مترمربع در 72 روستای استان در مسیر اجرای طرح هادی زیرسازی و آسفالت شد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گلستان گفت: در سال 95 نیز در مرحله نخست سهمیه قیر حدود 6 هزار تنی برای استان تعیین شده که امیدواریم در صورت مشارکت به موقع دهیاران و شوراهای اسلامی روستاهای استان بتوانیم سهمیه استان را تا سقف 10 هزار تن برای اجرای حداقل 80 کیلومتر زیرسازی و آسفالت معابر روستاها افزایش دهیم تا شاهد عمران و آبادانی روستاهای بیشتری در استان باشیم.

جایگاه نخست اداره کل راه آهن شمال شرق 2 در بخش خدمات ایستگاهی

مدیرکل راه‌آهن شمال شرق 2 گفت: براساس نتایج نظرسنجی که در خصوص رضایتمندی مسافران از سفرهای ریلی در مناطق راه‌آهن سراسر کشور به عمل آمد، این اداره کل در بخش خدمات ایستگاهی و رضایتمندی مردم و مسافرین از ایستگاه‌ها در میان مناطق 19 گانه راه‌آهن کل کشور در جایگاه نخست قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی اداره کل راه آهن شمال شرق2، محمد رضا قربانی افزود: تجهیز ایستگاه‌های ناحیه به امکانات ضروری، اطلاع‌رسانی درخصوص برنامه زمان‌بندی قطارهای موجود و برقراری ارتباط دو سویه با مسافران از علت‌های عمده‌ای است که سبب جلب رضایت مسافران و رشد فزاینده 6 برابری تعداد مسافر در سال 94 نسبت به سال 93 شده، در همین راستا نیز به تازگی امکان استفاده از اینترنت وای فای در ایستگاه گرگان فراهم شده است.

وی همچنین ابراز امیدواری کرد با توجه به برنامه‌های در دست اقدام و آتی در خصوص تکریم مسافر همواره به دنبال بهبود خدمات در ایستگاه‌های ناحیه و جلب رضایت مردم خواهیم بود.

منبع: تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار