معاون فرهنگی اوقاف گلستان:

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان گلستان با اشاره به دغدغه‎های مقام معظم رهبری در حوزه فرهنگی، گفت: رفع مشکلات حوزه فرهنگی جامعه مشروط به حل مشکلات اقتصادی است.

رفع مشکلات فرهنگی جامعه مشروط به حل مشکلات اقتصادی است

به گزارش گلستان24، حجت‎الاسلام حسن دارابی ظهر امروز در همایش یاوران وقف و اختتامیه سی‎ونهمین دوره مسابقات قرآن کریم که در امامزاده مجید (ع) کردکوی برگزار شد، اظهار داشت: وحدت بین شیعه و سنی در کشور افتخار بزرگی برای ایران در دنیای امروز است.

وی با اشاره به روایتی از پیامبر (ص) مبنی بر تمسک جستن مسلمان به قرآن کریم و عترت پیامبر (ص) برای حرکت در مسیر الی‌الله، گفت: امروز در این مکان معنوی در عین گرامیداشت اهل بیت (ع) با تقدیر از نفرات برتر قرآنی، قرآن کریم را نیز گرامی داشتیم.

 معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان گلستان تصریح کرد: جنایت‎ها و کشتارهایی که امروزه به نام اسلام و پیامبر (ص) انجام می‎شود به دلیل آن است که آنها قرآن کریم و روش پیامبر (ص) را به شیوه خود تفسیر می‎کنند.

* پرهیز از اختلاف‎افکنی یکی از راه‎های مقابله با فتنه آخرالزمان است

دارابی با بیان اینکه پیامبر (ص)، پیامبر رحمت و مهربانی بودند، افزود: رسول اکرم (ص) در دوران حیات حتی به کسانی که با ایشان در جنگ بودند و به اسلام ایمان نداشتند تعرض نمی‎کرد، از این رو یکی از راه‎های مقابله با دشمنان نابه‎کار و فتنه‎های آخرالزمان پرهیز از اختلاف‎افکنی است.

وی با بیان اینکه تلاوت قرآن کریم توسط قاریان شیعی و اهل سنت گلستانی که توسط رسانه جهانی پخش می‎شود، حاکی از پیام برادری و اتحاد آنها است، بیان کرد: پیام قرآن کریم، پیامبر (ص) و اهل بیت (ع) وحدت و برادری است مگر آنکه کسی با مسلمانان وارد جنگ شود که این مورد مسأله‎ دیگری است.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان گلستان تأکید کرد: برگزاری برنامه‎های اسلامی مستلزم اقتصاد اسلامی است.

دارابی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص پیشرفت علم و تکنولوژی، یادآور شد: علم از جمله مسائل مهمی است که پیشرفت در آن عزتمندی را به ارمغان می‎آورد، از این رو شایسته است برخی موقوفات در حوزه علم و فناوری و در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی ایجاد شود.

*نبود موقوفه قرآنی در استان گلستان

وی با بیان اینکه پیامبر (ص) نیز پیش‎بینی‎های اقتصادی داشتند، خاطرنشان کرد: در صورتی که ثروت بانوی گرامی اسلام حضرت خدیجه (س) برای اسلام و در راه خداوند هزینه نمی‎شد پیامبر (ص) با دستان خالی مواجه می‎شد.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان گلستان با بیان اینکه مسلمان بعد پیامبر (ص) با فتوحات فراوانی که داشتند عزت و اقتدار را برای اسلام و مسلمانان به ارمغان آورده بودند، توضیح داد: بعدها جایگاه مسلمانان تنزل یافت تا جایی که امروزه با اینکه یک میلیارد مسلمان در جهان اسلام وجود دارد اما در برابر جنایات و کشتارهای آمریکا و همدستانش سکوت می‎کنند.

دارابی با اشاره به دغدغه‎های مقام معظم رهبری در حوزه فرهنگی، اذعان داشت: رفع مشکلات حوزه فرهنگی مشروط به حل مشکلات حوزه اقتصادی است زیرا اگر از دری فقر وارد شود ایمان از درب دیگری می‎رود، از این رو با درست شدن اقتصاد فرهنگ نیز اصلاح می‎شود و به دلیل این اهمیت مسأله اقتصادی است که اقتصاد مقاومتی به دغدغه‎های مقام معظم رهبری تبدیل شده است.

وی تأکید بر اینکه چهره‎های قرآنی پایگاه اقتصادی قرآنی را در استان گلستان راه‎اندازی کنند، اظهار کرد: مردم علاوه‎بر وقف انتفاعی برای وقف منفعتی نیز اهتمام ورزند تا در راه قرآن کریم هزینه شود.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان گلستان با بیان اینکه وقف قرآنی وجود در استان گلستان وجود ندارد، تصریح کرد: باید موقوفه قرآنی برای امورات قرآنی هر شهرستان ایجاد شود.

دارابی با بیان اینکه نبود موقوفه قرآنی باعث شده که مراسم تقدیر از مسابقه قرآنی برگزار شده در خردادماه سال جاری، امروز انجام شود، گفت: همانطور که امام راحل هزینه کردن موقوفه حرم امام حسین (ع) برای جبهه‎های جنگ را حرام اعلام کرده بودند دارایی اوقاف باید در همان قسمتی که تعیین شده هزینه شود.

وی با تأکید بر اینکه مردم به ویژه چهره‎های قرآنی مبلغ و یاور وقف شوند، ادامه داد: در صورتی که در هفته وقف هر سال حداقل یک وقف قرآنی در بین اهل تسنن و تشیع ایجاد شود، تعداد موقوفات قرآنی افزایش می‎یابد.

منبع: فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار