حبیب قزلسفلو، فعال فرهنگی مینودشت:

در کار فرهنگی باید تخصصی کار کرد.اگر از حاشیه وارد متن شویم خیلی موثرتر خواهد بود. مثلا با استفاده از ورزش، بچه ها را به مسجد بکشیم . اینگونه کار فرهنگی موفق تر خواهد بود.

کار فرهنگی باید تخصصی باشد

حبیب قزلسفلو، فعال فرهنگی شهرستان مینودشت، در مصاحبه اختصاصی با گلستان24، از فعالیت ها و دغدغه های فرهنگی اش در این شهرستان برای ما می گوید:

 

حبیب قزلسفلو، فعال فرهنگی مینودشت:

سلام. جناب قزلسفلو، شما در حال حاضر مشغول به چه کار فرهنگی هستید؟

سلام. در پایگاه امام سجاد (ع) مسجد عسگریه و کانون فرهنگی هنری ولی عصر فعالیت دارم. به اجرای طرح های تابستانه مشغولیم. این طرح در دو مقطع قبل و بعد از ماه رمضان انجام می شود.

کارهای فرهنگی که اینجا انجام می دهیم، بیشتر برگزاری کلاس های احکام و کلاس های ورزشی است.

 

چی شد که به عرصه فرهنگ قدم گذاشتید؟

کارهای فرهنگی ما با محوریت مسجد انجام می شود.

از مسجد بود که کار فرهنگی را آغاز کرده و به این راه وارد شدم. برای انجام وظیفه مقابل کسانی که پای ما را به مسجد باز کردند سعی می کنیم جوانان را به مسجد بیاوریم.

بیب قزلسفلو، فعال فرهنگی مینودشت:کار فرهنگی باید تخصصی باشد4

چه کارهای فرهنگی در سطح استان انجام دادید؟

اوج کار ما در تابستان است اما به صورت مداوم در طی سال هم انجام می شود. گروه های سرود، کلاس های قرآن و احکام برای نوجوانان، کلاس های هنری مثل تآتر و کلاس های ورزشی مثل والیبال و فوتسال برای نوجوانان، ازجمله برنامه های ماست.

 

به نظر شما چه کار های فرهنگی در استان باید انجام شود که نمی شود؟

نظر من این است که در کار فرهنگی باید تخصصی کار کرد. مثلا ما برای برگزاری کلاس های قرآن از مربیان برتر استفاده می کنیم. همچنین کلاس های ورزشی مثل فوتسال را فقط برای تفریح برگزار نمی کنیم.

اگر از حاشیه وارد متن شویم خیلی موثرتر خواهد بود. مثلا با استفاده از ورزش، بچه ها را به مسجد بکشیم . اینگونه کار فرهنگی موفق تر خواهد بود.

بیب قزلسفلو، فعال فرهنگی مینودشت:کار فرهنگی باید تخصصی باشد3

حمایت مسئولین در عرصه فرهنگ از شما چگونه است؟

حمایت بسیج از ما خوب است. کانون ها از نظر مالی کمتر حمایت می کنند اما از جهات دیگر حمایت ها خوب است.

 

چه توصیه ای برای ارتقای سطح فرهنگ جامعه دارید؟

برای نفوذ بیشتر فرهنگی در بین جوانان، می توان با استفاده از رشته هایی مثل فوتسال و والیبال، آن ها را جذب کرد و درکنار این رشته ها کلاس های احکام، کلاس های فرهنگی، آداب و مهارت های زندگی را برای آنان برگزار کرد. اول فروعات را باید به جوانان یاد دهیم و بعد وارد اصول شویم.

بیب قزلسفلو، فعال فرهنگی مینودشت:کار فرهنگی باید تخصصی باشد2

به نظر شما برجام و حرکت هایی مثل بازگشایی سفارت انگلیس می تواند راه نفوذ سیاسی فرهنگی و اقتصادی بیگانه را در کشور باز کند؟

 انگلیس و آمریکا قطعا با اسم رابطه اقتصادی ورود سیاسی  و فرهنگی هم خواهند کرد. آن ها دشمنان پذیرفته شده ما هستند.باید جلوی عوامل خارجی و داخلی این نفوذ گرفته شود.

 

رابطه شما با مطالعه چطور است؟ لطفا یکی از کتاب هایی که خوانده اید را  به هم استانی ها معرفی کنید.

ما این جا کتابخانه داریم و برنامه ای به اسم "شبی با کتاب" برگزار می کنیم و بچه ها برای مطالعه دراین برنامه شرکت می کنند.

 من دغدغه های فرهنگی مقام معظم رهبری و تأملات فرهنگی سید رضا رضوی را پیشنهاد می کنم.

بیب قزلسفلو، فعال فرهنگی مینودشت:کار فرهنگی باید تخصصی باشد1111

چه اهداف و برنامه هایی برای آینده دارید؟

برنامه های ما در رده نونهالان و نوجوانان خوب است. اما برای جوانان کمی مشکل داریم. برای کشش جوانان به مسجد باید ایده های جدیدتری را اجرا کنیم. باید دغدغه ها و مشکلات امروز جوانان را محور قرارداده و روی برنامه هایی کار کنیم که جوانان با آن ها  سروکار  دارند. مهارت های زندگی، مشکلات ازدواج ، مشاوره شغلی و... در کنار این ها به فعایت های فرهنگی مان هم ادامه خواهیم داد.

 

متشکرم. انشاالله موفق باشید.

متشکرم

ارسال نظر

آخرین اخبار