رئیس سازمان نوسازی مدارس در کلاله خبر داد

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: تا پایان سال ۹۶ همه مدارس کشور مجهز به سامانه حرارت مرکزی خواهند شد.

به گزارش گلستان24، مرتضی رئیسی صبح امروز در جلسه بررسی اجرای طرح‌های آموزشی در شرق استان گلستان اظهار داشت: در 6 ماه نخست امسال، یک‌هزار پروژه با 5700 کلاس در زیربنایی با 730 هزار مربع تحویل داده شده است. برای ساخت و تجهیز این پروژه‌ها بیش از 800 میلیارد تومان از منابع دولتی و کمک‎های مردمی هزینه شده است.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور تصریح کرد: مجموعه اعتبارات ملی و استانی برای ساخت، تجهیز، تعمیر مدارس و توسعه فضاهای ورزشی و پرورشی 2500 میلیارد تومان در سال 95 در نظر گرفته شده که روند تخصیص آن به علت محدودیت منابع، مطابق روند پیشرفت پروژه‎‌ها نبوده است.

رئیسی اظهار کرد: 20 درصد مدارس کشور نیاز به مقاوم‌سازی دارد و 10 درصد نیز از مدارس کشور باید نوسازی شود و تلاش ما این است که با اهتمام نمایندگان مجلس تا پایان برنامه ششم شاهد رفع این مشکل و مدارس ایمن، شاداب و استاندارد  در خور شأن دانش‌آموزان باشیم.

وی درباره وضعیت گرمایشی کلاس‌های درس هم گفت: تا پایان سال 96 همه مدارس کشور مجهز به سامانه حرارت مرکزی خواهند شد.

معاون وزیر و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور افزود: هزینه استانداردسازی برای تجهیز هر کلاس به سامانه حرارت مرکزی حدود 7 میلیون تومان است، که با توجه به 75 هزار کلاس باقی‌مانده برای تجهیز به این سامانه، حدود 500 میلیاردتومان اعتبار ، علاوه بر اعتبار سال 95 مورد نیاز است.

رئیسی درباره با مدارس کپری هم گفت: در کل کشور حدود 530 هزار کلاس درس وجود دارد که اگر گزارشی از هر نقطه کشور مبنی بر وجود کلاس کپری به دست مسئولان استانی نوسازی برسد، بلافاصله با وجود محدودیت‌های اعتباری، کلاس‌های پیش ساخته طراحی شده، برای دانش آموزان تهیه و تحویل می‌شود.

منبع: تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار