فرماندار شهرستان آق‌قلا خبر داد

فرماندار شهرستان آق‌قلا از ضرورت تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام دو کتابخانه تا دهه فجر خبر داد.

ضرورت تکمیل 2 کتابخانه نیمه‌تمام در آق‌قلا

به گزارش گلستان24، امانگلدی ضمیر در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی این شهرستان با اشاره به برگزاری اجلاسیه 4 هزار شهید استان با حضور رئیس محترم مجلس شورای اسلامی، هدف از برگزاری این رویداد ملی را انتشار فرهنگ شهادت و نهادینه کردن آن در جامعه عنوان نمود.

وی تشکیل انجمن خیرین کتابخانه‌ساز به لحاظ ظرفیت خوبی که خیرین این منطقه دارا بوده و همچنین استفاده از ظرفیت علما و روحانیون شهرستان در گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی را از ضروریات دانست.

فرماندار شهرستان آق‌قلا بر استفاده از ظرفیت خیرین برای احداث و همچنین تدوین سند توسعه کتابخانه‌های عمومی شهرستان تاکید کرد، افزود: اعضای انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان به عنوان بازوان توانمند کتابخانه هستند و باید از توانایی آنها در جهت گسترش فرهنگ مطالعه استفاده کرد و با کمک این عزیزان کتابخانه عمومی شهرستان می‌تواند به رشد و بالندگی برسد.

ضمیر برنامه‌ریزی، فرهنگ‌سازی برای بهره‌گیری از منابع و فضای کتابخانه، استفاده از فضای مجازی، شبکه‌های اجتماعی برای تبلیغ و توسعه کتابخوانی و بهره‌گیری از منابع موجود برای تحقیق و پژوهش را از ظرفیت‌های قابل استفاده کتابخانه‌ها برشمرد.

وی همچنین بر استفاده از ظرفیت مرکز بزرگ اسلامی به لحاظ بهره‌مندی مردم شهرستان از کتب اسلامی اهل سنت، تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام دو کتابخانه در حال احداث تا دهه فجر امسال و ضرورت احداث کتابخانه در مراکز دهستان‌های شهرستان تاکید کرد.

منبع: فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار