رئیس‌جمهور گفت: امروز بسیار خوشحالم که با رونمایی از حقوق شهروندی یکی از وعده‌هایم تحقق پیدا کرد.

به‌زودی پیشران هسته ای در کشور به حرکت در می‌آید

به گزارش گلستان24،  حجت الاسلام روحانی در مراسم رونمایی از حقوق شهروندی که در سالن اجلاس سران برگزار می‌شد طی سخنانی اظهار کرد: بسیار خوشحال و خرسندم که امروز هم به یکی از وعده‌های مهم به ملت ایران که همان حقوق شهروندی است، جامه عمل پوشانده می‌شود و هم به یکی از آرزوهای دیرینم می‌رسم.

رئیس جمهور
 

وی ادامه داد: منشور حقوق شهروندی در ماه ربیع الموعود و آذر در ماه رحمت و علم در ماه آزادی بیان در ماه قانون اساسی است. ملت ایران از بیش از یکصد سال پیش برای استقرار قانون در این کشور تلاش بی‌وقفه انجام داد. همه مجاهدت‌ها و ایستادگی‌ها برای تدوین قانون اساسی و تشکیل مجلس شورای اسلامی ملی آن زمان که ثمره حرکت و انقلاب مشروطه بود و مردم ایران اولین گام در قانونی شدن کشور را برداشتند و من می‌خواهم تعبیر کنم در اسلامی شدن واقعی کشور، اسلام و حکومت اسلام چیزی جز حکومت قانون نیست.

رئیس جمهور تصریح کرد: حکومت پیامبر حکومت قانون بود، پیامبر به‌عنوان نبی و امام و بالاترین مقام حق نداشت ذره‌ای از قانون الهی تخلف کند.

روحانی افزود: همه باید در چارچوب قانون حرکت کنیم و در برابر اجرای قانون مساوی هستند، این صریح اصل قانون اساسی است، اگر ما می‌خواهیم کشور و حکومت قانون داشته باشیم هیچ کس و هیچ نهادی، هیچ فردی، هیچ گروه و حزب و رسانه‌ای نباید حاشیه امنیتی داشته باشد. قانون چیزی جز تساوی مردم در مورد خطابات عام قانونی نیست، استثنا ما نداریم، در قانون نورچشمی نداریم، در قانون فردی وابسته و پیوسته به اینجا و آنجا نداریم.

وی خاطرنشان کرد: ما از انقلاب اسلامی دنبال حکومت عدل محمدی و علوی بودیم.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار