شهرستان گرگان با تنوع قومیتی و فرهنگی بالا، جوان بودن جمعیت ان درمقابل با اعتیاد بسیار اسیب پذیر می باشد و می توان با افزایش اماکن ورزشی و فرهنگ ورزشکاری تا حدودی جلوی اثار زیان بار آن را گرفت.

کمبود اماکن ورزشی معضلی جدی برای جوانان گرگانی/ورزش موثرترین راه برای جلوگیری از اعتیاد

 

به گزارش پایگاه خبری گلستان 24:شهرگرگان به عنوان یک منطقه گردشگری ودارا بودن اب هوای معتدل نظر اقشار مختلف مردم را برای ادامه زندگی در این نقطه به خود جلب کرده است؛ و بالا بودن تنوع قومیتی وفرهنگی بسیار زیاد و جمعیت جوان ان که رو به رشد است؛ این شهر را در مقابله با اعتیاد بسیار اسیب پذیر کرده است.

طی نظر سنجی های میدانی که در سطح شهر صورت گرفته است اکثر جوانان علاقه زیادی به ورزش کردن چه به صورت اماتوری و یا حرفه ای را دارند اما به دلیل کمبود اماکن ورزشی در سطح شهر ؛انهارا از ادامه ورزش بصورت سالم باز داشته است.

شهر گرگان با داشتن جمعیتی بالغ بر 462455 هزارنفر که 35 درصد از جمعیت استان را به خود اختصاص داده ؛  مکانی نسبتا پر جمعیت تلقی می شود. این شهر با داشتن تراکم جمعیتی بالا به اعضای هر کیلو متر مربع 259 نفر را بخود جای داده است.

حدود67 مکان ورزشی در سطح شهر وجود دارد که 31مورد ان متعلق به سازمان تربیت بدنی می باشد و 36 عدد ان متعلق به ادارات دولتی است و با احتساب تمامی اماکن ورزشی به اعضای هر 69 هزار نفر یک مکان ورزشی در سطح شهر وجود دارد.که این خود یکی از دلایل موثر در کاهش فرهنگ ورزشکاری و افزایش اعتیاد می باشد.

نتیجه تصویری برای زمین چمن مصنوعی

 

 علی شکوهی نژاد یکی از فوتبالیست های حرفه ای شهرستان گرگان در رابطه با همین موضوع  به خبر نگار ما گفت: ما سال ها است که از کمبود اماکن ورزشی در سطح شهر گرگان رنج می بریم و  این موضوع نقطه ضعف بزرگی برای اجتماع و ورزش شهر ما است.

وی اظهار کرد:اگر زمانی قصد تمرین و یا فوتبال را با هم تیمی ها و یادوستان خود داشته باشید باید هفته ها قبل برای اجاره یکی از اماکن ورزش اقدام کنید و با توجه به این که بیشتر اماکن ورزشی متعلق به ادارات می باشد؛ بقیه سالن ها و زمین های ورزشی که ماهیتی عمومی دارند هم سانس های ورزشی خود را به صورت قرارداد های یک ساله با بعضی ادارات و باشگاه های خصوصی انعقاد میکنند و زمان خالی برای استفاده اکثریت جوانان گرگانی از این امکانات  وجود ندارد.

او ادامه داد: با توجه به این محدویت ها شخص جوان اوقات فراقت خود را در کافه های سنتی و کار های بی ثمر دیگر تلف میکند که این موضوع جای تاسف دارد؛ مسئولان باید با در اختیار گذاشتن فضای مناسب ورزشی برای جوانان امثال من  انها را به سوی ورزش تحریک و ان ها را  حمایت کنند؛ و در این صورت است که ما جامعه ای عاری از اعتیاد و ورزشکار خواهیم داشت. 

انتهای پیام/پ

 

ارسال نظر

آخرین اخبار