وزیر ارتباطات در گرگان

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات سال پایانی دولت یازدهم را سال آغاز و یا همان ریل گذاری اقتصادی اعلام کرد.

سال 95 سال ریل گذاری اقتصادی بود

به گزارش گلستان 24، محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ساعتی پیش در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال استان گلستان که در سالن استانداری برگزار شد، گفت: همه درآمدهای ما مصروف کارهای جاری و حقوق و دستمزد کارمندان می شود و مانده آنچنانی ندارد اما با این وجود نیز همت همگانی برای رفع موانع اقتصادی بوجود آمده است.

وی افزود: وقتی در آمار استان گلستان می شنویم که 56هزار شغل ایجاد شده است و در بخش های مختلف کارها و پیشرفت های خوبی بوجود آمده است احساس غرور به انسان دست می دهد.

واعظی با بیان اینکه سال گذشته بانک ها بیش از 15هزار میلیارد تومان برای رفع موانع واحدهای کوچک و متوسط وام دادند، خاطرنشان کرد: خیلی طول کشید تا اینکه امروز بانک های ما برای رفع مشکلات اقتصادی به بخش خصوصی اعتماد کردند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به رتبه هفتم ستاد اقتصاد مقاومتی استان گلستان در کشور، تصریح کرد: خوشحالیم از اینکه می بینیم استان گلستان از هفتم شدن در میان این همه استان بزرگ ناراحت است.

مردم و کشور نیاز به روحیه جهادی دارند/ تا زمانی که اقلام خارجی را گران می خریم معیشت ساماندهی نمی شود

وی با بیان اینکه مردم ما و کشور ما نیاز به روحیه جهادی دارند، تأکید کرد: روحیه جهادی مردمی نیاز است تا کشورساخته شود، مبنای این جهاد نیز اقتصاد مقاومتی است.

واعظی متذکر شد: اگر قرار است برای مردم رفاه بوجود بیاید و معیشت مردم ساماندهی شود لازم است تا اقتصاد ما شکوفا شود اما تا زمانی که در تحریم هستیم و کالاها را با 50درصد قیمت اضافه می خریم قطعا نمی توانیم کارهای بزرگ انجام دهیم.

سال 95 سال ریل گذاری اقتصادی بود

وزیر ارتباطات همچنین ابراز کرد: سال 95 سال ریل گذاری اقتصادی بود و مردم باید به آینده امیدوار باشند.

وی تأکید کرد: برای توسعه صنعت و ایجاد شغل و حتی برای صادرات نیازمند منابع بالایی هستیم و چاره نداریم که به سمت گسترش خدمات برویم.

باید سالی یک میلیون شغل ایجاد شود

واعظی با بیان اینکه در سال گذشته 700هزار شغل در کشور ایجاد شد، گفت: نیازمند این هستیم که سالانه یک میلیون شغل ایجاد کنیم تا به تعادل برسیم و باید به سمت گسترش خدمات برویم و تمام بخش ها را به ICT مجهر کنیم تا بهره وری آن بالا برود.

اجرای طرح تکاپو در تمام استانهای کشور در سال جاری

 وی به آغاز «برنامه های توسعه کسب و کار و اشتغال پایدار(تکاپو) در حوزه ICT استان گلستان از امروز» اشاره و در این باره بیان کرد: سال گذشته سه استان به صورت پایلوت آغاز به کار کردند و در سال جاری قرار شد طرح تکاپو در همه استان ها انجام شود.

وزیر ارتباطات اعلام کرد: حدود 498 میلیارد تومان برای زیرساخت های ICT استان سرمایه گذاری شده است که باید امروز به دنبال این بود کسب و کار در بستر شبکه ملی اطلاعات برای مردم بوجود آوریم با توجه به اینکه 16درصد فارغ التحخصیلان کشور در حوزه های ICT هستند.

از استان گلستان در انجام صادرات به روسیه و آذربایجان حمایت می کنیم

واعظی در خصوص درخواست حمایت استان گلستان در انجام صادرات به روسیه و آذربایجان نیز گفت: در این مقوله هر کاری از دست بنده بیاید برای پرداخت تسهیلات انجام خواهد.

وی در خصوص منطقه آزاد گردشگری و جزیره آشوراده استان گلستان نیز قول همکاری داد و افزود: از نمایندگان مجلس می خواهم این مهم را در دستور کار خود قرار دهند.

انتهای پیام/

منبع : پاسرو

ارسال نظر

آخرین اخبار