وزیر ارتباطات در گرگان مطرح کرد:

محمود واعظی گفت: در بین شهرهای استان گلستان یک‌هزار کیلومتر فیبرنوری توزیع شد و توانستیم 498 میلیون تومان در زمینه زیرساخت‌ها سرمایه گذاری کنیم.

ایجاد ‌۱۳۰ هزار شغل در حوزه ICT در کشور/ 498 میلیون تومان در زمینه زیرساخت در استان گلستان سرمایه گذاری شد

به گزارش گلستان24، محمود واعظی عصر امروز در حاشیه جلسه اقتصاد مقاومتی استان گلستان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: نخستین سفر ما به استان گلستان 3 سال گذشته بود که در آن سفر در بررسی صورت گرفته متوجه شدیم استان در زمینه زیرساخت‌ها ضعیف است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: برنامه ویژه‌ای برای استان در نظر گرفتیم که در این برنامه، پهنای استان هر مقدار در گذشته بود 6.5 برابر افزایش یافت همچنین شبکه انتقال 4.5 برابر و تعداد مشترکان اینترنت نیز 4.5 برابر افزایش یافت.

وی ادامه داد: در بین شهرهای استان گلستان نیز یک‌هزار کیلومتر فیبرنوری توزیع شد و توانستیم 498 میلیون تومان در زمینه زیرساخت‌ها سرمایه گذاری کنیم.

واعظی هدف از این سرمایه‌گذاری را استفاده حداکثری مردم از امکانات مخابرات چون موبایل و اینترنت دانست و گفت: دیگر هدف ما نیز این است تا برای فارغ‌التحصیلان استان در حوزه ICT شغل ایجاد کرده و خدمات را هوشمند سازیم که خوشبختانه این فعالیت‌ها صورت گرفت.

وی اظهار داشت: امروز 15 شرکت از استان گلستان و تهران برای امضاء اسناد 43 پروژه بالغ بر 180 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری حضور دارند.

وی خاطر نشان کرد: البته به جز این سرمایه‌گذاری 143 میلیارد تومان دیگر بخش خصوصی و دولت برای دسترسی و زیرساخت‌ها سرمایه‌گذاری کرده که حدود 4 هزار و 200 شغل به صورت مستقیم ایجاد خواهد کرد که هریک از این شغل‌ها می‌تواند یکی، دو شغل به صورت غیرمستقیم ایجاد کند.

واعظی یادآورشد: تلاش داریم فارغ التحصیلانی که در استان در حوزه تخصصی فعالیت دارند و نیروهای مستعد هستند در آینده نزدیک از نتایج این امضاها بهره مند شوند.

وی درباره عملکرد سال گذشته هم اظهار داشت: در سال 95 فعالیت‌های گسترده ای در سطح کشور داشتیم و 100 هزار شغل را در حوزه ICT هدف‌گذاری کردیم که امید داریم با افزایش 30 درصدی در سال 96 این شغل‌ها را به 130 هزار شغل افزایش داده و استان گلستان ششمین استان در طرح تکاپو ICT است که تا پایان سال امیدواریم همه استانها را پوشش دهیم.

انتهای پیام/ تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار