یادداشت/ مسلم رستمانی

به چالش کشیدن مدبّرانه چهار سال مدیریت اشرافی و به تصویر کشاندن ناکامی‌های دولت تدبیر دست برترِ جنابان رییسی، قالیباف و میرسلیم بود.

به چالش کشیدن مدبّرانه 4 سال مدیریت اشرافی دست برترِ رییسی، قالیباف و میرسلیم بود
به گزارش گلستان 24، آخرین ماراتن رو در رویی شش مدعی و دونده در مسیر پاستور به اتمام رسید اما تا رسیدن به خط پایان هفت روزی مانده است.
 

قطعاًاین مناظره توانسته تا حدود زیادی نگاه‌ها را به سمت کاندیدای مورد نظر افراد معطوف کرده و کمک کار مردم در تصمیم نهایی باشد.

هرکس مطابق میل و ذائقه‌اش نامزد مطمع نظر خود را انتخاب می‌کند، به نظر راقمِ این نوشته، جناح مؤمن انقلاب و در رأس آنها حجت‌الاسلام رییسی خوش درخشیدند.

به چالش کشیدن مدبّرانه چهار سال مدیریت اشرافی و به تصویر کشاندن ناکامی‌های دولت تدبیر در اجرای وعده‌ها مخصوصاً در مقولهٔ اقتصاد با عدم مهار تورم، اشتغال، معیشت و نابسامانی‌های بانکی و غیره و ذلک آیتم‌های دست برترِ جنابان رییسی، قالیباف و میرسلیم بود.

هاشمی‌طبا در این مناظره تاحدودی متفاوت ظاهر شد وی  با شاکله و چهره‌ای که بیشتر نموداری از تعلّق به طبقهٔ برخوردار هست کمتر شعار حمایت از محرومین داد بیشتر برنامه‌هایش معطوف به اقشار متمایل به طبقهٔ بالا بود.

مخالفت مشارالیه با پرداخت یارانه همچنین اعلام لیست اموال به بهانهٔ پوپولیستی و مردم فریب دانستن آن از نقاط ضعف برجستهٔ او بود اما از حق نگذریم برخی از برنامه‌هایش در زمینهٔ تولید تا حدودی اقناع‌کننده بود.

با این وجود در این سه مناظره مخصوصاً آخری، دفاع تهاجمی و فرار به جلوی روحانی و جهانگیری وهمچنین بازی با کارت احمدی نژاد در حیطهٔ سهام عدالت و مسکن مهر و همچنین اقدام در پرداخت یارانه‌های سه برابری به خانوارهای تحت پوشش نهادهای حمایتی در واپسین ایام عمر دولت آنهم با اظهارات قبلی مبنی بر عدم توان دولت در تأمین و ردیف بودجه‌ای و ( شب عزای دولت )، پاشنه آشیل و نقطهٔ آسیب‌پذیر دولت اعتدال بود که قطع یقین باعث یأس و سرخوردگی در حامیان و ریزش معنادار آرای روحانی خواهد شد.

آنچه محتمل به نظر می‌رسد روزهای پایانی مأموریت پوششی جناب جهانگیری است و مشارالیه عنقریباً صحنه را ترک خواهد کرد، باید تا روز اخذ رأی منتظر ماند و نظاره گر تحولات میدانی بود.

==================
     مسلم رستمانی

==================

انتهای پیام/

منبع : فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار