در تهران و سایر شهرها و استان های کشور، نماز عید قربان با حضور چشمگیر و باشکوه مردم برگزار شد و ائمه جمعه سراسر کشور نیز پس از قرائت نماز عید به ایراد سخنرانی پرداختند.

ائمه جمعه سراسر کشور در خطبه های نماز عید سعید قربان چه گفتند؟

به گزارش گلستان 24؛مراسم عید سعید قربان با روز جمعه مصادف شد و همین امر موجب شد تا ائمه جمعه سراسر کشور علاوه بر خواندن نماز عید قربان، خطبه های نماز جمعه را نیز در همان خطبه های عید قرائت کرده و به سمع و نظر مردم برسانند.

 

در تهران و سایر شهرها و استان های کشور، نماز عید قربان با حضور چشمگیر و باشکوه مردم برگزار شد و ائمه جمعه سراسر کشور نیز پس از قرائت نماز عید به ایراد سخنرانی پرداختند. گزارش زیر بخشی از خطبه های نماز جمعه در شهرها و استان های کشور است.

 

استان بوشهر:

آیت الله صفایی بوشهری در خطبه های نماز عید قربان اظهار کرد: عید قربان عید از خود گذشتن و خدا پیوستن است همانطور که خضرت ابراهیم از خود گذشتن و فرزند خود را به قرانگاه بردند و به خدا پیوستند. وی افزود: راه کمال انسان ار خود گذشتن و پیوستن به خدا است چرا که زندگی امتحان از خود گذشتن و تقوا سفارش اولیای الهی است.

صفایی بوشهری بیان کرد: تقوا یعنی زندگی بر مدار دین است که سرانجام آن محبوبیت الهی است و در آخرت بهشت است.

وی افزود: تحریم و فتنه و عملیات تروریستی جهان اسلام را تهدید می کند، اسلام ستیری و تواضع و دوری کردن از تجمل از ویژگی های شهید رجایی و باهنر است.

صفایی بوشهری در پایان با اشاره وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم اظهار کرد: وضعیت اقتصادی مردم بوشهر مناسب نیست مسئولان بکوشند مشکل مردم را حل کنند.

نماز عید قربان دردیار شهید ریئسعلی دلواری برگزار شد

دردیار شهید ریئسعلی دلواری شهر دلوار نماز عید سعید قربان با شکوه خاص و با حضور اقشار مختلف مردم به امامت حجت الاسلام 'فریدونی' امام جمعه موقت بخش دلوار درمصلی نمازجمعه این شهر اقامه شد.

به گزارش خبرنگار سپاس-دلوار، حجت الاسلام فریدونی روزجمعه درخطبه های نمازعید قربان درمصلی جمعه دلوار افزود: عیدقربان عید بندگی،عبودیت وبازگشت انسان به مقام تقرب الهی است.

وی بابیان اینکه عید قربان یکی از بزرگترین اعیاد مسلمانان و نشانده شکوه و عظمت ایمان،نقطه عطف و اوج آزادگی ابراهیم خلیل الله است وسرافرازبیرون آمدن از دشوارترین آزمایش الهی است،آزمایشی که منجر به آغازحاکمیت توحیدوطلوع یقین شد.

فریدونی با بیان اینکه حرکت ارزشمند حضرت ابراهیم (ع) تعظیم دربرابر پروردگار متعال وگذشتن ازهستی خویش بود، اضافه کرد: قربانی کردن نفس در راستای رسیدن به تقرب الهی، امری بسیار مهم و سرنوشت ساز است و باید همه ما در این مسیر حرکت کنیم.

وی در ادامه،با تبیین شباهتهای عید سعید فطر باعید قربان تصریح کرد: نماز عید فطر و قربان در زمان حضور امام زمان(ع) واجب است و باید به جماعت خوانده شود.

امام جمعه موقت دلوار بااشاره به روز ۱۲شهریورسالروزشهادت سردار جنوب شهیدریئسعلی دلواری گفت:این روزکه باحضورمسئولان ارشد کشوری و استانی برگزار میشود باید بتوانیم در شهر این مرد حماسه ساز مهمان خوبی باشیم و این کنگره چون مردمی هست باید مردمی برگزار شود و درقالب ویژه  برنامه های پرمحتوا و اموزنده از زندگی و مبارزات این شهید را بین کودکان و نوجوانان تقویت و نهادینه کرد.

برگزاری نماز عید سعید قربان در کنگان

صبح امروز نماز عید سعید قربان به امامت حجت الاسلام محمود محمودی، امام جمعه کنگان در مصلی نماز جمعه کنگان برگزار شد. در پایان نماز عید قربان در مجاور مصلی نماز جمعه با حضور روحانی و نیروهای دامپزشکی مردم و موسسه های نیکوکاری دام های زنده خود را قربانی کردند.

نماز با شکوه عید قربان در دیر اقامه شد

حجت الاسلام سید علی حسینی امام جمعه بندر دیر صبح امروز در جمع نمازگزاران ( عید قربان)، ضمن تبریک این عید بزرگ، عید قربان را فرصتی برای بندگی عنوان کرد و ماه ذی الحجه را از ماه های پر برکت دانست.

حسینی افزود: بهترین کار برای دفع بلا و خطرات، پرهیز از گناه و پوشیدن لباس تقوا است.

امام جمعه بندر دیر تصریح کرد: انسان‌ها در زندگی دو مسیر بیشتر ندارند که یکی از آنها مسیر خداوند و صراط مستقیم بوده و دیگری مسیر غیر خدا و شیطان است.

حجت الاسلام سید علی حسینی با اشاره به جریان حضرت ابراهیم و اسماعیل (ع) گفت: جوانان ما باید به جوانان کربلای حسین اقتدا کنند.

حسینی در پایان خاطرنشان کرد: دشمن برای رسیدن به مقاصد شون خود سعی دارد با اشاعه فساد و بی بند وباری نا امنی اخلاقی ایجاد کند تا مسلمین از وظایف اصلی خود باز بمانند.

 

برگزاری نماز عید سعید قربان در اهرم 

مردم مومن شهر اهرم در عید قربان عید بندگی و اطاعت با حضور در مصلی این شهر، نماز عید سعید قربان را افامه کردند.

نماز عید سعید قربان در مصلای جمعه بوشهر به امامت حجت الاسلام راستگو و امام جمعه تنگستان برگزار شد.
 

نماز عید قربان در سیراف

صبح امروز نماز عید سعید قربان به امامت حجت الاسلام عاشوری، امام جمعه سیراف در مصلی نماز جمعه شهر سیراف برگزار شد.

برگزاری نماز عید قربان در حورموج

مردم شهر خورموج صبح امروز همزمان با مردم سراسر کشور نماز عید قربان را به امامت حجت الاسلام مصلح امام جمعه شهر خورموج اقامه کردند. 

 

استان گلستان:

 آیت الله سید کاظم نورمفیدی صبح امروز در خطبه‌های نماز عید سعید قربان شهرستان گرگان اظهار کرد: عید قربان روز عبادت و راز و نیاز همه مسلمانان جهان در تمام عالم هستی است.

وی ادامه داد: قربانی کردن باعث نزدیک‌تر شدن انسان به خداوند رحمان و رحیم می‌شود و قربانی کردن تنها منوط به عید قربان و اعمال این روز بزرگ نیست بلکه بزرگان دین بر این اعتقادند که هر عملی که باعث نزدیک شدن انسان به خداوند شود همان قربانی کردن است.

امام جمعه گرگان با اشاره به اینکه خداوند نیازی به قربانی ندارد و تقوای انسان نزد پروردگار از اهمیت بالایی برخوردار است، بیان کرد: نکته اصلی و بسیار مهم در عید سعید قربان رسیدگی به فقرا و نیازمندان است.

نورمفیدی با تاکید بر اینکه دستور قرآن است که در عید قربان هم خودتان بخورید و هم به نیازمندان توجه کنید، گفت: همه ما باید به این توجه کنیم که در رسیدگی به فقرا و نیازمندان، آبروی آنها را مورد توجه قرار دهیم زیرا آبروی مومن مهمتر از هی چیز دیگری است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص گزارش منتشر شده از سوی آمریکا که ایران را یک تهدید خوانده است، تاکید کرد: اینکه آمریکا که خود را یک ابر قدرت می‌داند، ایران را یک تهدید برای خود محسوب کرده از یک نکته بسیار با اهمیتی برخوردار است.

امام جمعه گرگان تصریح کرد: اقداماتی که ایران در منطقه انجام داده و با اتحاد و وحدت کشورهایی همانند سوریه، یمن، لبنان، عراق و دیگر کشورها برای بیرون انداختن و نابودی داعش انجام داده، باعث افزایش تاثیرگذاری و قدرت ایران در منطقه شده است.

 نورمفیدی متذکر شد: آمریکا به دنبال جدایی ایران و از بین بردن وحدت ایران اسلامی با کشورهای متحد خود در منطقه است و آمریکا به دنبال آن است که ایران برجام را نقص کند تا به نقشه‌ها و توطئه‌هایی که مدنظر دارد برسد.

وی در پایان با تاکید بر اینکه نباید هر روز علیه برجام جوسازی کنیم گفت: اجازه دهیم تا مسئولان سیاسی و عالی‌رتبه نظام در خصوص این مسئله تصمیم‌گیری کرده و اقدامات لازم را در دستور کار قرار دهند.

امام جمعه گنبد کاووس : عید غدیر مظلوم واقع شده است

حجه الاسلام محمود ترابی با اشاره به دهه ولایت اذعان کرد: متاسفانه نتوانستیم ستاد بزرگی برای این دهه داشته باشیم و برنامه ریزی بر اساس آنچه مورد انتظار است انجام نشده است.

وی در خطبه های نماز عید قربان همچنین با اشاره به تقارن نماز عید قربان با روز جمعه گفت: در سالی که این اتفاق بیفتد حج اکبر است و از هر جهت ممتاز می باشد.

ترابی از فاجعه منا و شهدای این حادثه نیز  یاد کرد و افزود: این شهدا لب تشنه و در بدترین شرایط به شهادت رسیدند و و ان شاالله در آخرت نیز آمرزیده خواهند بود.

امام جمعه گنبدکاووس در رابطه با آزادسازی تلغفر نیز گفت: این پیروزی به قدری برای دشمنان سنگین بود که اسرائیل این مسئله با روسیه مطح می کند.

وی شهر تلعفر را به واسطه جمعیت 300 هزار نفری این شهر  دارای شرایط خاص عنوان کرد و گفت: ساکنین این شهر مسلمان شیعه دوازده امامی و ترکمن هستند و می توان یک پیوند فرهنگی خوبی ایجاد کرد که هنوز نتوانستیم برای تبادل فرهنگی اقدامی کنیم و بر زمین مانده و نیاز است افرادی به صورت تحقیقی و پژوهشی به این مسئله ورود پیدا کنند.

امام جمعه آزادشهر: اگر مسلمین وحدت داشته باشند بعید است سلطه‌گران بتوانند سلطه‌گری کند

حجت الاسلام عین الله شهابی امام جمعه آزادشهر در خطبه های نماز عید قربان ضمن تبریک این عید سعید به مسلمین جهان و دعوت به تقوای الهی اظهار کرد: امروز ۱۰ ذی الحجه مصادف با سالروز شهادت مظلومانه جمع کثیری از حجاج در سرزمین منا به خاطر بی تدبیری دولتمردان عربستان می باشند. یاد و خاطره آنها را گرامی میداریم.

حجت الاسلام شهابی ادامه داد: امام خامنه ای در پیام کوتاه و جامع ای برای حجاج و مسلمین جهان آنها را به وحدت دعوت کرد. انصافا اگر مسلمین وحدت داشته باشد بعید است سلطه گران بتوانند سلطه‌گری کنند.

امام جمعه آزادشهر افزود: انگلیس و آمریکا از آن سر دنیا به منطقه ما می آیند و برای مردم این منطقه دردسر درست می کند و این همه جنایات و خیانتها را انجام می دهند.

وی تصریح کرد: در کجای تاریخ سراغ داریم که در این منطقه این همه جنایات و خیانت انجام شده باشد، آن هم مسلمان با نیت قربت الی الله سر مسلمان دیگر راببرد و بجای اینکه با دشمن مشترک حاضر در منطقه که همان رژیم غاصب صهیونیستی است جهاد کنند مسلمانان دیگر را شکنجه نمایند.

حجت الاسلام شهابی ادامه داد: با این همه جنایات و ظلمی که به مردم بی گناه مسلمان در سراسر جهان می شود نه سازمان ملل و نه هیچ مجمع بین المللی ای اعتراض و یا انتقادی انجام ندادند. معلوم است که آنها شمشیر به نابودی اسلام بسته اند .

امام جمعه آزادشهر افزود: حیف است که مسلمین جهان برای بیرون راندن دشمنان اسلام از سرزمین های اسلامی متحد نشوند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: حضرت آقا دفاع از مسلمین و نجات  آنها را وظیفه اصلی و قطعی مسلمین میداند. شاید دشمنان این مسائل را در منطقه ما به وجود آورده اند تا ما را از قضیه فلسطین غافل کنند. اما همانگونه که امام خامنه ای فرمودند؛ باید سرنوشت همه ی مسلمین در هر جای دنیا که هستند مورد توجه ما باشد و از  آنها غفلت نکنیم.

استان کهگیلویه و بویراحمد:

همزمان با سراسر کشور و در دهمین روز از ماه ذیحجه نماز عید قربان با حضور گسترده و پرشور قشرهای مختلف مردم در نقاط مختلف استان کهگیلویه و بویراحمد اقامه شد.

خطیب نماز عید قربان یاسوج: رمز عبور از دشمنان اتحاد است/ داشتن روحیه جهادی بسیاری از مشکلات را حل کرده است

حجت الاسلام و المسلمین سید امان الله حسینی صدر خطیب نماز عید قربان یاسوج با تاکید بر اخلاص در بندگی گفت: خداوند به حضرت ابراهیم در اوج اخلاص قربانی را به او تقدیم کرد و این نشان می دهد که عمل قربانی از او پذیرفته است.

وی افزود: اعمالی که در مناسک حج انجام می گیرد از آن جهت که حضرت ابراهیم (ع) در عمل خود اخلاص داشت، هنوز هم  بعد از سالها بندگان باید این عمل عبادی را انجام دهند

امام جمعه موقت یاسوج با بیان اینکه بنا بر روایات با ریختن اولین قطره خون قربانی همه گناهان قربانی کننده بخشیده می شود  گفت:عمل قربانی چندین هدف و نتیجه را دنبال می کند که می توان به سیر کردن فقرا و گرسنگان، صله رحم از آن جهت که ابتدا اهل خانواده در این عید مشارکت می کنند، دیدار با هم نوعان، الگوسازی از کارهای خیر که همه انسان ها در اعصار مختلف این کار را دنبال می کنند، ایجاد رابطه صمیمی بین مسلمین با توجه به کلمه قرب که در عبارت قربانی می باشد و به معنای نزدیک شدن است، مساوات و برابری، تسلیم امر خدا بودن و گذشتن از عزیزترین چیزها برای خدا بخاطر قرب الهی و نزدیک شدن به محبوب اشاره کرد.

حسینی صدر در خطبه دوم با تبریک میلاد با سعادت امام هادی (ع) گفت: امام هادی (ع) در زمان متوکل عباسی از سخت گیرترین خلفا بود که امام را از مدینه به سامرا تبعید کرد که این تهدیدی در قالب احترام برای امام معصوم بود اما امام هادی (ع) با قرار دادن وکیل با شیعیان و بلاد اسلامی ارتباط داشتند ویک عمل انقلابی که انجام می دادند این بود که جایگاه امامت را برای مردم تبیین می کردند و به مردم می رساندند که این جایگاه حق ائمه معصوم است که غصب شده است.

وی با اشاره به توصیه های رهبر معظم انقلاب به هیئت دولت هفته دولت گفت: باید توصیه های رهبر انقلاب شامل داشتن نیت الهی در هر زمینه ای، برپایی روحیه جهادی، شنیدن صدای مخالف، به صورت منسجم، تیمی و با برنامه کار کردن، ارتباط با مردم، پرهیز از روحیه اشرافی گری و مال اندوزی، پرداختن به کارهای فرهنگی و اقتصادی، انتخاب نیروهای متدین و دارای روحیه انقلابی گری در همه سطوح، پیگیری و نظارت، در نظر گرفتن اولویت ها از جمله معیشت مردم، ارتباط با جهان، ایستادگی در برابر استکبار مدنظر قرار گرفته شود.

خطیب نماز عید قربان یاسوج اظهار کرد: آزادسازی شهر تلعفر در استان نینوا کشور عراق  که حدود 300 هزار جمعیت دارد و به طور کامل در اختیار داعش بود، پیروزی بزرگی است.

وی ادامه داد:  این شهر طوری که سه کشور عراق، سوریه و ترکیه را به هم وصل می کرد و از این لحاظ یک نقطه استراتژیک و مهم بود که کار جذب، سازماندهی، اعزام و حمایت در این شهر انجام می شد و سقوط این شهر به حدی برای تروریست ها سخت بود که آنها را از کشور عراق خارج کرده است.

حسینی صدر در پایان با اشاره به اینکه ترامپ رئیس جمهور کشور آمریکا اخیراً در مظان استیضاح قرار گرفته است و افکار عمومی آماده استیضاح وی می باشد، گفت: قدرت های  استکباری با ظهور اسلام محکوم به شکست هستند و همانطور که رهبر معظم انقلاب در پاسخ به پرسشی که در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا کدام کاندیدا برگزیده شود بهتر است پاسخ دادند که تفاوتی ندارد که کدامیک انتخاب شود در هر صورت بعد از چهار سال آمریکا را به سقوط می کشاند، شاهد به حقیقت پیوستن این پیش بینی هستیم.

خطیب نماز عید سعیدقربان در شهرستان لنده:مهمترین وظیفه دولت تازه نفس رفع معضل بیکاری و توجه به معیشت مردم است/اتحادمسلمین و ایستادگی در مقابل زیاده خواهی دشمنان مهمترین پیام حج امسال است

حجت الاسلام سید هدایت محمودی اصل در خطبه های نماز عید سعید قربان با تبریک این عید ضمن اشاره به اعمال این روز گفت: امروز روزی است که همه باید امیال نفسانی خویش را به قربانگاه ببریم و الگوگیری از ابراهیم خلیل الله نسبت به آراستگی قلب و ذهن خود تلاش کنیم.

وی افزود:عید قربان و عید باعظمت غدیر دو عید مهم در جهت تعالی انسان و کسب معرفت است.

امام جمعه شهرستان لنده تصریح کرد:پیام مقام معظم رهبری به حج امسال در برگیرنده امید به امت اسلامی و بیان آلام و دردهای جامعه اسلامی است.

وی تاکید کرد:امروز بیشتر کشورهای اسلامی دچار نا امنی اخلاقی، معنوی، سیاسی و بی تدبیری است که نشانه غلفت از قرآن وسیره رسول الله و اعتماد بیش از حد به دشمن است.

محمودی اصل اظهارکرد:امروز مهمترین وظیفه امت های اسلامی ایجاد وحدت و واکنش نشان دادن نسبت به مسائل مختلف است.

خطیب نماز عیدقربان شهرستان لنده گفت:سکوت بیشتر کشورهای اسلامی درقبال  مسئله عراق، سوریه و یمن و قتل عام خانواده های شیعی در میانمار یعنی جاده صاف کن دشمن.

وی یادآورشد: در دیدار کارکنان دولت با مقام معظم رهبری توصیه های مهمی از جانب ایشان به دلتمردان صورت گرفت که باید این توصیه ها را نصب العین قرار دهند.

محمودی اصل خاطرنشان کرد:دولت تازه نفس عزم و همت خویش را برای حل مشکلات بیکاری جوانان و معیشت مردم به کارببندد.

وی گفت:تمرکز بر اولویت های اصلی کشور یعنی اقتصادمقاومتی ونظارت بیشتر بر زیرمجموعه های خودباعث پر کردن خلا نظارت و بازرسی خواهدشد.

امام جمعه شهرستان لنده تاکیدکرد:خدمت به مردم یکی از شاکله های اصلی دولت دوازدهم باید باشد.
 
 
نماز عید قربان صبح امروز به امامت حجت الاسلام سید محمد یوسف افروغی، امام جمعه شهر لیکک در مسجد صاحب الزمان این شهر اقامه شد.

 افروغی با تبریک عید قربان، پیام اصلی این عید را گذشتن از نفس و توحیدی شدن دانست و گفت: انسان باید بداند که مالکیت او در بر چیزی در دنیا به صورت اعتباری و قراردادی است و مالک همه عالم خداوند متعال است.

 وی خاطرنشان کرد: انسان برای به دست آوردن تقوا باید در زندگی بخشش داشته باشد و برای تشخیص میزان ولایت‌پذیری اشخاص باید به میزان بخشندگی آنها توجه کنیم.

امام جمعه شهر لیکک با گرامیداشت یاد و خاطره شهید حجتی گفت: این شهید بی سر با ولایت پذیری اباعبدالله علیه السلام از نفس خود گذشت و کاری کرد که همه دنیا را به حیرت را واداشت.

وی تصریح کرد: مادر ادبیات کهن خود به شخصیت های اسطوره ای مانند رستم دستان ،کاوه آهنگر و آرش کمانگیر مینازیم در حالی که امروز شخصیت های برجسته ای مانند شهید کاوه ها، شهید حججی ها و شهید دستجردی ها در انقلاب ما تربیت شد که حقیقت اعمالشان دهه ها برابر آن اسطوره‌ها ارزشمند می باشد.

امام جمعه شهرلیکک در ادامه به دیدار کابینه دولت با مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: فرمایشات مقام معظم رهبری چراغ راه آینده دولت دوازدهم می باشد.

وی افزود: مقام معظم رهبری با برشمردن خوبی ها و نقایص دولت یازدهم،دولتمردان را چند توصیه کرد.

افروغی گفت: رهبری از دولتمردان خواست که همیشه نیت الهی را برای خدمت به مردم سر لوحی لوحه کار خود قرار دهند.

وی افزود: ایشان از دولتمردان خواست که صدای مخالفین را بشنوند و با اشاره به دادن لقبهای بد به منتقدین در دولت های قبل، فرمود "این کار در شان یک خادم مردم نیست.

امام جمعه شهرلیکک با تاکید بر لزوم ارائه آمارهای واقعی به مردم، تصریح کرد: با آمار درمانی مشکل مردم حل نمی شود ؛آمارها و نمودارهای ارائه شده با واقعیت زندگی مردم، با آمار واقعی بهبود معیشت ، بیکاری، فقر و اشتغال سازگار نیست.

افروغی با اشاره به اینکه دولت یازدهم در کنترل بانک ها اقدامات خوبی انجام داد، گفت :از ابتدای انقلاب تاکنون هیچکدام از دولت‌ها نتوانست در مبارزه با بانکداری ربوی به خوبی عمل کند.

وی با تأسی از فرمایشات مقام معظم رهبری و امام راحل گفت: ربا حرام است و ما بهره بانکی را جایز نمی دانیم.

افروغی بانک ها را مهمترین عامل  افزایش فاصله طبقاتی در کشور دانست و گفت: باننک‌ها مهمترین عامل ورشکستگی و تعطیلی کارگاه های تولیدی در کشور هستند .

وی خاطرنشان کرد: سیستم بانکداری ما بیمار است و بر سفره های ما ربا که نوعی جنگ با خداست می آید.

 امام جمعه لیکک از مردم خواست تا جایی که برایشان امکان دارد به بانک ها نزدیک نشوند.

وی گفت: در بانک های ما افراد با ایمانی کار میکنند اما مشکل اصلی سیستم بانکی کشور است.

افروغی از مردم خواست تا این فضا را به یک مطالبه گری عمومی تبدیل کنند تا مسئولان کشوری فکری به حال سیستم بیمار بانکی کنند.

 

سید امین الله حجازی امام جمعه گچساران صبح امروز در خطبه های نماز عید سعیدقربان ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی گفت:عید بزرگ سعید قربان یعنی عیدی که پایان یک دوره عبودیت در تمام ابعادش است و یک تفاوتی که عید قربان با عید فطر دارد، کفر ستیزی آن است.

وی افزود:یعنی در حج اعلام شود که ما با کفر و با کافر اتحاد نداریم و اتحاد فقط در بین امت اسلام است، بنابراین اگر برخی از حکام نالایق کشورهای به اصطلاح اسلامی با کفر اتحاد و ائتلاف ایجاد می کنند معلوم است که اینها در حقیقت مسلمان نیستند.

امام جمعه گچساران با اشاره به بیانیه بسیار مهم مقام معظم رهبری به کنگره بزرگ حج ،اظهارکرد:رهبری فرمودند:"ما در برابر دشمن نابکار به وظیفه دینی و عقلی خود عمل نکردیم هم "أَشِدّاءُ عَلَى الکُفّارِ"را از یاد بردیم و هم "رُحَماءُ بَینَهُم"را.

حجازی افزود:با کافر باید بسیار سخت و با قدرت برخورد کرد و اگر کافر حربی و جنگی بود به شدت بکوب و دل رحم نباش البته در بحث اسارت این موضوع به گونه ای دیگر است، اما در جایی دیگر اگر کافر حربی نبودما وحدت نمی توانیم داشته باشیم اما معاملاتی می توانیم داشته باشیم.

امام جمعه گچساران اظهارکرد:رهبری فرمودندنتیجه آن است که دشمن ما فهمید و در قلب جغرافیای جهان اسلام درحال فتنه انگیزی است.

وی گفت:حکام نالایق سعودی دست اتحاد و برادری به نتانیاهو صهیونیست می دهند وسر یک سفره می نشینند و شراب می نوشند بعد هم مدعی خادمین حرمین شریفین هستند و ازآنطرف با این کفار اتحاد ایجاد می کنند و دست به دست آمریکایی ها و اسرائیلی ها می دهندو رقص شمشیر می کنند و برعلیه اسلام و مسلمین توطئه و فتنه انگیزی می کنند.

حجازی ادامه داد:اتحاد با کفر جنگ با اسلام است در بحرین جنایت می کنند و در یمن نیز به صورت لحظه ای جنایت ها می کنند و در سایر بلاد اسلامی همانند عراق و سوریه نیز اینچنین است،در حقیقت برخی از حکام نالایق و بی عرضه بلاد اسلامی کافر هستندو با کفر و کافر علیه مسلمین متحد می شوند.

امام جمعه گچساران اظهارکرد:لازمه این عوامل بیداری کشورهای اسلامی است که اینچنین حکام نالایقی را کنار بزنند و دولت و ملت خود را عملا اسلامی کنند.

وی درادامه با اشاره به سالروز شهادت جمع زیادی از حجاج در سال 94گفت:این حادثه ناگوار براثر بی کفایتی و سوءمدیریت آل سعود خائن که جنایت های زیادی در این زمینه مرتکب شدند و زنده زنده و خصوصا اگر می فهمیدند حجاج ایرانی هستند پا روی سینه اش می گذاشتند و با زوردرگُونی می کردند و در کامیون می انداختند.

حجازی درادامه با اشاره به آغاز دهه ولایت افزود:دهه ولایت از عید سعیدقربان تا عید غدیرخم است که بایدجایگاه امامت ، ولایت ، آیات قرآن و سیره پیامبر اکرم(ص) را تبیین کنیم و نسل جوانمان را با جایگاه امامت و ولایت آشنا کنیم.

امام جمعه گچساران درادامه ضمن تبریک هفته دولت تصریح کرد:علو درجات شهیدان والامقام "رجایی" و "باهنر" را از درگاه خداوند منان مسئلت دارم و لازم است دولت را تقویت کنیم و دولت هم تلاش کند به موازین اسلامی و شرعی توجه بیشتری داشته باشد و مباحث فرهنگی را تقویت کند.

حجازی درادامه با اشاره به حوادث اخیر سرقت مسلحانه درگچساران افزود:تقاضا دارم از استاندار محترم کهگیلویه و بویراحمد،دستگاه قضایی استان و شهرستان و در یک کلمه از شورای تامین استان و شهرستان که امکانات ،اختیارات  و نیروی بیشتر در اختیار نیروی انتظامی شهرستان قرار بدهند .

وی افزود:گاهی حوادثی در شهرستان اتفاق می اُفتد که انسان نگران می شود در حالی که آبروی شهرستان مهم است و صلاح نیست این موارد پیش بیاید که افرادی اینگونه وحشیانه حمله ور شوند و آدم بکشند و غارت کنند، یا هر فردی که با شخص دیگری مشکل و خصومت شخصی دارد در شهر ناامنی ایجاد کند،تبر و چاقو بردارد که منطقی نیست و قانون فصل الخطاب است.

امام جمعه گچساران ادامه داد:فردی با فرد دیگری مشکل دارد دستگاه قضایی،نیروی انتظامی، اداره اطلاعات و سپاه هستندو قانون،اینکه یک شخص با شخصی مشکل دارد چاقو بکشد و شهر را نا امن کند به نظر می رسد قطعا عاقلانه نیست و دولتمردان و مسئولان نباید اجازه بدهند شهر اینگونه بدنام شود.

وی افزود:از استاندار کهگیلیویه و بویراحمد که رئیس شورای تامین استان هستند خواهش می کنند عنایتی بفرمایند و به صورت ویژه دستور خاص بدهند که نیروی انتظامی و دستگاه قضایی گچساران تقویت شود با امکانات ،اختیارات و نیروی بیشتر و برخورد قاطع و محکم بشود.

استان اردبیل:

 نماز عید سعید قربان صبح امروز جمعه (دهم شهریورماه) همزمان با سراسر کشور در اردبیل نیز به امامت آیت الله عاملی نمانیده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در محوطه شهیدگاه با حضور پرشکوه مردم برگزار شد.

روز دهم ذیحجه،روز عید قربان(عید اضحی) و از اعیاد بزرگ اسلامی و نقطه وحدت و همبستگی ملت‌های مسلمان و دعای نماز این عید عزت، شرف و بالندگی مسلمانان است.

مشکین دشت

نماز عید قربان مشگین‌شهر به امامت حجت الاسلام باوقار امام جمعه مشگین‌شهر در مصلی امام خمینی(ره) شهرستان اقامه شد.

حجت الاسلام رضا باوقار امام جمعه مشگین‌شهر در خطبه‌های نماز عید قربان ضمن قدارنی از مردم شهر مرادلو در استقبال از شهدای گمنام گفت: استقبال و میزبانی از شهدای گمنام نشان از بصیرت بالای مردم این بخش دارد.

وی با اشاره به دیدار دولت مردان با مقام معظم رهبری گفت: مقام معظم رهبری در این دیدار 12 توصیه به رئیس دولت کردند که در صورتی که دولت مردان به این توصیه‌ها عمل کنند دولت دوازدهم یکی از دولت‌های موفق خواهد شد.

وی با اشاره به توصیه‌های مقام معظم رهبری به دولت گفت: دولت مردان باید با نیت الهی و با روحیه جهادی و تلاش مضاعف به مردم خدمت کنند تا مشکلات مردم رفع شود چرا که روحیه جهادی کلید حل تمام مشکلات در کشور است.

امام جمعه مشگین‌شهر گفت: دولت مردان علاوه بر مسئولیت های خود باید با تشکیل تیمی مشترک مشکلات مردم را بررسی و قدم به قدم حل کنند و انتقادات را نیز در جهت رفع آنان بشنود.

وی ادامه داد: دولت مردان باید از اشرافیگری فاصله گرفته و در بین مردم حضور داشته باشند و مشکلات آنان را از نزدیک لمس کند تا بتواند در جهت رفع آن گام بردارند.

حجت الاسلام باوقار تاکید کرد: وضعیت معیشتی مردم، وضعیت اقتادی و بیکاری جوانان یکی از دغدغه‌های اصلی مقام معظم رهبری است که بارها برای رهایی از این مشکلات بر اقتصاد مقاومتی تاکید داشته است.

وی با اشاره به آمارهای ارائه شده توسط دولت مردان گفت: ارائه امار تغییری در وضعیت معیشتی مردم به وجود نیاورده است لذا این آمارها باید در قدرت خرید مردم ارائه شود.

وی خاطر نشان کرد: مشکلات مردم با آمار حل نمی‌شود لذا باید واحدهای تولیدی با تمام ظرفیت مشغول بکار شوند تا بتوانند مشکلات مردم را کاهش دهند.

پارس آباد

نماز عید قربان در شهرستان پارس آباد به امامت حجت الاسلام سید سعید رشادی امام جمعه پارس آباد و با حضور مردم مؤمن و خداجوی این شهرستان در محل مصلی امام خمینی(ره) اقامه شد.

درب‌های مصلی بعد از اقامه نماز صبح به روی نمازگزاران باز شد و از همان ساعت‌های آغازین شاهد حضور مردم برای شرکت در نماز عید سعید قربان بودیم.

حضور کثیر نمازگزارن پارس آبادی در نماز عید سعید قربان امسال چون دیگر هم وطنان، علاوه بر نشان دادن وحدت روز افزون بین مسلمانان مشتی محکم بر دهان دشمنان، یاوه‌گویان و استکبار جهانی بود.

امام جمعه پارس آباد در خطبه‌های نماز عید قربان با بیان اینکه استکبار جهانی از ایجاد اختلاف بین کشورهای اسلامی لذت می برد، گفت: استکبار جهانی بیکار ننشسته و دائم در صدد اختلاف افکنی بین مسلمانان است.

حجت الاسلام سید سعید رشادی با اشاره به ضرورت هوشیاری در برابر توطئه های دشمنان اسلام، افزود: امروز شاهد تلاش استکبار جهانی در جهت نابودی ارزش‏های انسانی در جوامع بشری هستیم و هجوم فرهنگی عظیمی بر علیه عقاید، فرهنگ‏ِ اصیل و هویتِ‏ جوامع توسط استکبار جهانی شکل گرفته است و امروز هر جا اختلافی وجود دارد و آتش جنگی برپاست رد پای آمریکا و شرکای او در آنجا کاملاً مشهود است.

اصلاندوز

امام جمعه اصلاندوز :خدمت به مردم و برطرف کردن مشکلات جامعه در اولویت برنامه‌های دولت باشد

حجت الاسلام والمسلمین "عظیم اسدزاده" در خطبه های نماز عید سعید قربان گفت:عید سعید قربان، یکی از اعیاد بزرگ اسلامی است و این عید بزرگ عید بازگشت انسان به مقام تقرب الهی است.

وی در ادامه پیام حج امسال رهبر انقلاب،را قاطع و تاریخی و تعیین‌کننده دانست و گفت: بی تردید این پیام برای کشورهای اسلام از اهمیت ویژه ای برخوردار است وبرای امت اسلامی راهگشاست.

امام جمعه اصلاندوز به توصیه های مقام معظم رهبری خطاب به دولت دوازدهم اشاره کرد و از آنها خواست در طول تصدی مسئولیت هایی که بر عهده دارند با تمام وجود برای تحقق آنها جدی اقدام کنند.

حجت الاسلام اسدزاده گفت: دولتمردان توجه به روحیه انقلابی ، مدیریت جهادی ، اقتصاد مقاومتی ، بهره گیری از نخبگان و دلسوزان جامعه ، توجه به جوانان و افراد مومن در سایه وحدت بیشتر به مردم خدمت کنند.

امام جمعه  اصلاندوز تصریح کرد: داشتن ارتباط صمیمی و همیشگی با مردم ، اخلاص در کارها ، تقویت روحیه گذشت و فداکاری و همچنین روحیه انقلابی و جهادی باید مدنظر نیروهای دلسوز نظام و دولت باشد.

وی معیشت مردم،تعامل گسترده با دنیا،ایستادگی مقابل سلطه طلبان و زورگویان را از محورهای مهم بیانات مقام معظم رهبری عنوان کرد که برای دولت دوازدهم توصیه کردند.

حجت الاسلام اسدزاده در پایان ضمن تسلیت شهادت مدافع حرم شهید محسن حججی گفت:مراسم تشییع پیکر آن شهید گرانقدر فردا شنبه در تهران برگزار می شود.

نماز عید قربان در اصلاندوز اقامه شد

نماز عید سعید قربان ساعت هشت صبح امروز جمعه همزمان با سراسر کشور با حضور گسترده مردم در مسجد جامع اصلاندوز اقامه شد.

روز دهم ذیحجه،روز عید قربان(عید اضحی) و از اعیاد بزرگ اسلامی و نقطه وحدت و همبستگی ملت‌های مسلمان و دعای نماز این عید عزت، شرف و بالندگی مسلمانان است.
 
حجت الاسلام والمسلمین عظیم اسدزاده امام جمعه اصلاندوز پس از اقامه نماز دو رکعتی عید سعید قربان ، خطبه های نماز را ایراد کرد.
 

اقامه نماز عید سعید قربان در خلخال

همزمان با عید سعید قربان نماز عید سعید قربان به امامت حجت الاسلام والمسلمین سید محسن محسنی در مصلی خلخال اقامه شد.

حجت الاسلام والمسلمین سید محسن محسنی ضمن اشاره به اینکه امروز در بیشتر مناطق شهر عمل ذبح قربانی انجام میگیرد گفت: حتما جامعه ومردم عنایت داشته باشند که فقرا و نیازمندان واقعی جامعه فراموش نشوند.

وی با اشاره به سیره اهل بیت (ع) در خصوص تقسیم گوشت قربانی گفت:  به توصیه ائمه اطهار بخشی از گوشت قربانی برای هدیه به همسایگان و دوستان ، بخشی ازآن برای صدقه و رفع نیاز فقرا و نیازمندان و بخشی نیز برای خوردن خود خانواده است که باید در تمامی اعیاد و جشن ها فقرا د رجامعه از دید مردم فراموش نشوند.

امام جمعه موقت خلخال به حضور مسلمانان ایران در مناسک حج در کنار سایر مسلمین جهان اشاره وگفت: بعداز یک سال تعطیلی مناسک حج امسال ایرانیان نیز در این مناسک حضور دارند.

حجت الاسلام محسنی گفت: اگر رمی جمرات به عنوان نماد حج حساب می شودبه این دلیل است که در این حضور در رمی جمرات شیاطین از انسان دور می شوند.

 
نماز  و جشن عید سعید قربان امروز جمعه با حضور گسترده مردم در مسجد جامع عنبران برگزار شد؛ حجت الاسلام سید یاور مرادی امام جمعه اهل تسنن عنبران پس از اقامه نماز دو رکعتی عید سعید قربان، خطبه های نماز را ایراد کرد.
 
 
نماز عیدسعید قربان صبح امروز با حضور اقشار مختلف مردم به امامت حجت الاسلام و المسلمین یوسف زاده امام جمعه شهرستان نمین برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین صفر یوسف زاده امام جمعه شهرستان نمین پس از اقامه نماز عید سعید قربان در دو خطبه عبادی و سیاسی به سخنرانی پرداخت.

 

استان هرمزگان:

 

نماز عید سعید قربان صبح امروز همزمان با کشور های اسلامی با حضور گسترده مردم و مسوولان استانی به امامت آیت الله نعیم آبادی، نماینده ولی فقیه در هرمزگان   اقامه شد.

ائمه جمعه هرمزگان با تاکید بر ایجاد وحدت بین مسلمانان اظهار کردند:  غفلت مسلمانان و هجوم بی رحمانه دشمنان اسلام از علل ایجاد ناامنی اخلاقی وسیاسی است که با  وحدت بین مسلمانان می توان غفلت زدگی را درمان کرد و برای  جلوگیری از هجوم دشمنان باید حقایق به همه مردم بیان شود.

آیت الله غلامعلی نعیم آبادی ضمن تبریک عید قربان  در خطبه های نماز عید سعید قربان بندرعباس گفت: پدران و مادران  روش تربیتی حضرت ابراهیم را الگوی خود قرار بدهند و نگاه الگویی به این تربیت الهی است به گونه ای که وقتی دستور ذبح فرزندش از جانب خداوند متعال صادر شد با جان و دل و روی باز تنها فرزند خود را به قربانگاه روانه کرد.

خطیب نماز عید سعید قربان اظهار کرد: روش تربیتی بعضی از والدین به قدری اشتباه است که فرزندان در زندگی احساس پادشاهی می کنند و باعث شکل گیری شخصیت فرزندان نمی شود.

وی عنوان کرد : گله مندی برخی از افراد این است که  در خانواده به آنها توجه ای نمی شود  به دلیل رفتار دیکتاتور گونه خود افراد است. نگاه دیکتاتوری تاثیر سوء در تربیت فرزندان دارد؛ برخی از خانواده ها باید بدانند که با دیکتاتوری دل ها بدست نمی آید.

 نعیم آبادی با توصیه به ازدواج جوانان عنوان کرد: جوان ها برای ازدواج با دوستانی مشورت می کنند که تجربه و آگاهی کافی را ندارند در حالی که تلاششان این است که پدر و مادر از آن بی اطلاع باشند.

 

امام جمعه پارسیان:  فتنه های های منطقه برای ایجاد امنیت اسرائیل است

امام جمعه پارسیان در خطبه های نماز عید قربان، با تبریک این عید سعید، عید قربان را عید بندگی و دلدادگی دانست و گفت: انسان برای رسیدن به خدا باید شیطان را کنار بزند و عید قربان این درس را می دهد که می شود با توکل بر خدا در برابر شیاطین ایستاد.

میرزایی با اشاره به آغاز دهه امامت و ولایت اظهار کرد: نقطه وصل قربان و غدیر در اطاعت محض است که یکی در قربانی و دیگری در تکمیل دین جلوه می کند.

خطیب عید قربان با اشاره به پیام مقام معظم رهبری(مدظله العالی) به کنگره عظیم حج امسال در خصوص دفاع از فلسطین و قدس شریف، تصریح کرد: تمام فتنه های منطقه برای ایجاد حاشیه امنیت اسرائیل و فراموشی قدس شریف است.

وی با اشاره به 6 وظیفه مهم دنیای اسلام از جمله ایجاد وحدت و نفی ستیزه گری قومی و مذهبی تأکید کرد: پشت پرده همه جنایات عالم جریان های صهیونیستی است.

امام جمعه شهرستان با یادآوری رهنمودهای مقام معظم رهبری در جلسه تنفیذ ریاست جمهوری و در دیدار هیئت دولت دوازدهم، با معظم له، آن را نقشه راه و مسیر پیشرفت و تعالی کشور دانست و مسئولان را در تبعیت از این فرمایشات فراخواند.

میرزایی، با طرح این سؤال که چگونه می شود با دنیا ارتباط داشت اما زیر بار ساختارهای ساخته شده نظام سلطه نرفت، گفت: نظمی را که آمریکا در دنیا ایجاد کرده است، کارایی خود را با شکست های پیاپی سیاسی و اقتصادی و بحرانهای مالی از دست داده و تعامل با دنیا دیگر محدود به آمریکا و چند کشور غربی نمی شود.

وی افزود: با دیپلماسی فعال و هوشمندانه و مقتدرانه، جایگاه نظام اسلامی را می شود برجسته و در نظم جدید جهانی نیز منهای آمریکا آن را تثبیت کند.

امام جمعه کیش: رمز موفقیت اسلام در وحدت جامعه اسلامی خلاصه می شود

حجت الاسلام حسن علیدادی امام جمعه کیش، در خطبه های عبادی سیاسی نماز عید سعید قربان با توصیه به رعایت تقوی الهی، جلب رضایت حق و ترجیح رضایت الهی بر خواسته های نفسانی اظهار کرد: وحدت مسلمانان جهان از مهمترین پیام های عید قربان است.

وی با اشاره به اینکه در اسلام وحدت به اشکال مختلف ترسیم شده است افزود: وحدت روزانه در نماز های جماعت، وحدت هفتگی در نماز جمعه، وحدت سالانه در نمازهای عید سعید فطر و عید قربان و وحدت جهانی مسلمانان در موسم حج ترسیم و تعبیه شده است.

خطیب جمعه کیش با تاکید بر وحدت حول محور های پیامبراسلامی، امام معصوم، و در زمان حاضر ولایت فقیه از اهم دستورات دین مبین اسلام است، گفت: همانگونه که امام عظیم الشان فرمودند« پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به کشور آسیب نرسد».

وی با بیان اینکه رمز موفقیت اسلام در 2 چیز خلاصه می شود، تاکید کرد: کلمه توحید که عصاره و خلاصه اصول دین و توحید کلمه که وحدت مسلمین است خلاصه می شود.

حجت الاسلام علیدادی تصریح کرد: امروز جامعه اسلامی به 2 وحدت ملی و وحدت جامعه اسلامی بسیار نیازمند است.

وی با تاکید بر اهمیت وحدت داخلی حول محور ولایت فقیه اظهار کرد: تمامی احزاب، گروه ها وجریان های سیاسی برای حفظ اسلام و نظام جمهوری اسلامی باید از رهبری تبعیت کرده و منویات ایشان را نصب العین خود قرار دهند.

امام جمعه کیش با اشاره به وحدت جهان اسلام در پیشگیری و مقابله با ظلم استکبار جهانی و دست نشاندگان وی در کشورهای اسلامی تاکید کرد: جهان اسلام باید با هم وحدت داشته باشند تا تفرقه ها، جنگ ها و آدمکشی ها از بین برود.

وی با اشاره به پیروزی های اخیر جبهه مقاومت شرایط را بسیار سخت توصیف کرد و افزود: امروز شاهد هستیم که در بحرین، عراق، یمن، میانمار،  سوریه  و جای جای جهان اسلام چه ظلم هایی که نسبت به مسلمانان روا می شود.

حجت الاسلام علیدادی اضافه کرد: برای جلوگیری از ظلم بی نهایت استکبار به مسلمانان جهان، جامعه اسلامی نیازمند وحدت حول محور امامت جامعه اسلامی است.

وی با بیان اینکه حق تحقق نمی یابد مگر اینکه انسان نفس خود را ذبح کرده و از هوی و هوس دوری کند به ویژگی های مقربین درگاه الهی اشاره کرد و افزود: مقربین درگاه الهی حق پذیرند و حق گو اگر چه به ضرر آن ها تمام شود و زمانی که نسبت به دیگران حکم می کنند در نهایت عدالت مانند این است که برای خود حکم می کنند.

امام جمعه کیش خاطر نشان کرد: برای قرب الهی باید این سه ویژگی را در زندگی خود به صورت جدی پیگیری کنید.

عید قربان آزمون رشد و کمال انسانی است

حجت الاسلام محمد حسن ابوترابی فرد نایب رئیس سابق مجلس شورای اسلامی در سخنرانی قبل از نماز عید قربان با اشاره به ابعاد مختلف آموزنده و الهام بخش عید قربان اظهار کرد: رکن و محور اصلی این روز حضرت ابراهیم خلیل(ع) و فرزند برومند ایشان حضرت اسماعیل (ع)  که برای همه اسوه و الگویی در بندگی و اخلاص نسبت به خداوند می باشند قرار داده شده اند.

وی با تاکید بر اینکه در این روز خداوند بزرگترین و زیباترین آزمون خود را فراروی بهترین بنده خود قرار داده است،افزود: این آزمون، شخصیت هایی که در آن قرار می گیرند و نتیجه آن همگی از استثنایی ترین های جهان هستند که نمونه ای برای آن ها نداریم.

ابوترابی فرد با اشاره به اینکه هر کس مورد امتحان قرار می گیرد انسانی برگزیده است، تاکید کرد: امتحان آنان ویژه و تکرار نشدنی است.

وی با یادآوری داستان چگونگی تولد و رشد حضرت اسماعیل(ع) وی را انسانی برگزیده، مخلص و مطیع فرامین الهی خواند و افزود: حضرت اسماعیل در کوچکترین اعمال خود نیز به خداوند تمسک جسته و دستورات الهی را بی چون و چرا می پذیرفتند و برخواست خداوند گردن می نهادند.

نایب رئیس سابق مجلس با تصریح بر اینکه توحید انسان را از غرور حفظ می کند، افزود: در جهان امروز امام راحل(ره) نماد این توحید بود و با یاری خداوند انقلاب را پیش می برد.

وی تصریح کرد: امروز هم تکیه رهبر معظم انقلاب به ایمان و اخلاص ملت بزرگ ایران اسلامی است.

ابوترابی فرد با اشاره به اینکه عید قربان مدرسه ای برای رسیدن به توحید و تسلیم شدن در برابر خداست بیان کرد: تمام حوادثی که در زندگی با آن روبرو می شویم آزمون الهی است. خداوند ما را با نعمت ها و بلاها می آزماید تا رشد کرده و به کمال برسیم و هرکس در این آزمون به وظیفه عمل کرده رشد می کند و به کمال می رسد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حرکت امام حسین (ع) از مکه به سوی کربلا افزود: در روز عرفه است که حضرت اباعبدالله برای یک ذبح عظیم به سوی کربلا حرکت می کند و این یک آزمون الهی است.

حجت الاسلام ابوترابی فرد خاطر نشان کرد: در این آزمون بزرگ الهی و استثنایی نه تنها اباعبدالله که گروه بزرگی از اهل بیت  پیامبر(ص) و صحابه امام نیز حضور یافته و قله بندگی و تسلیم بودن حق را به نمایش می گذارند به گونه ای که مرگ در جبهه حق را شیرین تر از عسل دانسته و به فرموده حضرت زینب(س) چیزی جز زیبایی دیده نمی شود.

امام جمعه موقت حاجی آباد: دنیای اسلام دچار نا امنی اخلاقی و سیاسی شده است

امام جمعه موقت حاجی آباد، در خطبه های نماز عید سعید قربان ضمن تبریک عید قربان بر همه مسلمانان سراسر جهان اظهار کرد: عید قربان از عیدهای ویژه و بزرگ مسلمانان جهان است که باید گرامی داشته شود.

حجت الاسلام صادقی با بیان ایتنکه عید سعید قربان آغازگر دهه امامت و ولایت است و باید به این موضوع مهم توجه ویژه ای شود، گفت: قربان عید بندگی خدا، روز عزت امت اسلام و نزدیکی بیشتر به ذات اقدس الهی است.

وی بیان کرد: رهبری سران کشورهای اسلامی را دعوت به وحدت کردند و برهمه مسلمانان لازم است که در راه ایجاد یک وحدت همگانی تلاش کنیم .

صادقی اظهار کرد: سران کشورهای عربی به ظاهر مسلمان و تمام توان مالی خود را برای کشتار مسلمانان  هزینه می کنند این مسلمان نما ها از یهود بدتر هستند.

امام جمعه موقت حاجی آباد با بیان اینکه امروز دنیای اسلام دچار یک نا امنی اخلاقی و سیاسی شده است، خاطرنشان کرد: غفلت مسلمانان و هجوم بی رحمانه دشمنان اسلام از علل ایجاد ناامنی اخلاقی وسیاسی است که با  وحدت  بین مسلمانان می توان غفلت زدگی را درمان کرد و برای هجوم دشمنان باید حقایق به همه مردم بیان شود.

/ دانا

ارسال نظر

آخرین اخبار