امام جمعه گرگان رسیدگی به فقرا و نیازمندان را یکی از فواید عید قربان دانست و گفت: همانگونه که از امام باقر (ع) روایت شده است، رسیدگی به فقرا و نیازمندان محبوب تر از به جا آوردن ۷۰ حج مستحب است.

رسیدگی به فقرا و نیازمندان را یکی از فواید عید قربان است

به گزارش گلستان 24؛آیت الله سید کاظم نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در گلستان و امام جمعه گرگان، امروز(10 شهریور) در خطبه های عید سعید قربان گفت: روز عید سعید قربان روزی است که همه مسلمانان در همه بلاد اسلامی خصوصا در حرمین شریفه مشغول راز و نیاز هستند.

 

وی افزود: قربانی یعنی عملی که انسان را به خداوند نزدیک می کند و موجب قرب انسان می شود.

 

آیت الله نورمفیدی اظهارداشت: برزگان ما معتقدند هرعملی که انسان را به خداوند نزدیک کنند آن عمل قربانی است و نماز وسیله قرب هر انسان متکی به خداوند است.

 

وی با بیان اینکه هر عمل خیری که انسان برای رضای خدا عمل کند موجب قرب می شود، تصریح کرد: حضرت ابراهیم (ع) در راس همه انسان هایی که برای رضای خدا گام برداشتند قرار دارد و در این راه توانست آن قدر پیشرفت کند که حاضر به ذبح فرزند خود شد.

 

نماینده ولی فقیه در گلستان رسیدگی به فقرا و نیازمندان را یکی از فواید عید قربان دانست و گفت: همانگونه که از امام باقر روایت شده است رسیدگی به فقرا و نیازمندان محبوب تر از به جا آوردن 70 حج مستحب است.

 

وی افزود: امروز باید توجه داشته باشیم که حفظ آبروی مردم واجب تر از لباس و غذا است و نباید اجازه دهیم خدشه ای به آن وارد شود.

 

آیت الله نورمفیدی اظهارداشت: اخیرا در آمریکا موضوعی منتشر شده که این موضوعات نشان از اهمیت ایران است با توجه به اینکه آمریکا ادعا ابر قدرت بودن می کند اما ایران را یک تهدید می داند.

 

وی تصریح کرد: اتحاد و وحدتی که ایران با کشور های، یمن، لبنان و عراق  در منطقه پیدا کرده است باعث شده تا جایگاه ایران در منطقه تقویت شود.

 

امام جمعه گرگان گفت: وجود قدرت و پیشرفت نظامی در داخل کشور یکی دیگر از دلایل جایگاه ایران به شمار می رود.

 

وی افزود: آمریکایی ها معتقد هستند که باید کاری کرد که ایران به سمتی حرکت کند که خود برجام را نقض کند و این گزارش نشانگر قدرت نظامی و دیپلماسی ایران است.

 

آیت الله نورمفیدی اظهارداشت: اکنون شرایط، شرایط بسیار حساسی است که نباید کارهای احساسی و تند کرد و اجازه ندهیم که هر روز بر علیه برجام جوسازی شود باید بگذاریم مسئولان رده بالای کشور در این رابطه تصمیم گیری کنند و بر خلاف سیاست آمریکا روابط را با کشور های منطقه خوب کنیم تا آنان به هدف خود نرسند و جنگ های نیابتی راه اندازی نشود.

 

وی تصریح کرد: جایگاهی که ایران به آن دست پیدا کرده است بسیار مورد توجه است و ملت ایران امیدوار باشند چراکه این کشور قدرت و جایگاه بسیار خوبی را به دست آورده است.

/ شبستان

ارسال نظر

آخرین اخبار