همسران جان باختگان معدن زمستان یورت آزادشهر با حجت الاسلام والمسلمین عین الله شهابی، امام جمعه آزادشهر، دیدار کردند.

گلایه‌مندی همسران جان باختگان معدن یورت آزادشهر در دیدار با امام جمعه آزادشهر

به گزارش گلستان 24،در این دیدار که بدون هماهنگی قبلی برگزار شد، همسران جان باختگان معدن از مشکلات و خواسته های خود با امام جمعه آزادشهر سخن گفتند و خواستار پیگیری وی شدند.

عمده درخواست آنها عبارت بود از:

۱- شهید اعلام کردن همسرانشان

۲- بررسی مجدد مبلغ حقوق همسرانشان

۳- کمک به همسران و فرزندانی که بیماری صعب العلاج دارند ( از جمله بیماری سرع و کلیوی)

۴- بررسی مجدد نحوه هزینه هدیه خرید مسکن

۵- دیدار با رهبر معظم انقلاب

۶- پاسخگویی مسئولین به خانواده ها برای بکار گیری مجدد مقصر حادثه معدن به عنوان مدیریت معدن

همسران جان باختگان معدن از صد و سیمای جمهوری اسلامی ایران و صدا و سیمای گلستان گلایه داشتند که چرا مانند قضیه پلاسکو، زلزله و صانحه نفتکش سانچی به قضیه معدن پرداخته نشد.

همچنین آنها گلایه داشتند که چرا، با وجود اینکه جان باختگان پلاسکو و نفتکش سانچی هنوز در بنیاد شهید پرونده ای ندارند، آنها را با نام شهید می خوانند ( که حق شان می باشد) اما از بردن نام شهید برای همسران آنها خودداری می شود. 

عده ای از حضار به امام جمعه بیان کردند که مگر شغلی سخت تر و خطرناکتر از معدن نیز وجود دارد!

همسران جان باختگان معدن در خصوص درخواستهای خود توضیح دادند

۱- ما در خواست داریم هر تصمیمی که برای حادثه پلاسکو و نفتکش صانچی گرفته می شود، برای حادثه معدن نیز گرفته شود.

۲- حقوقی که به آنها پرداخت می شود، حداقل حقوق اداره کار می باشد، در حالیکه شغل همسرانشان شامل سختی کار می شود و باید سابقه کار نیز در این حقوق ها لحاظ شود.

۳- برخی از فرزندان و همسران جان باختگان معدن بیماری های صعب العلاج دارند و با اینکه مسئولین قبلا وعده رسیدگی و حمایت داده بودند، اما حمایتی انجام نشده است. و آنها را به مراکز بهداشت معرفی کرده اند و انها هیچ خدمت مرتبطی نمی توانند به آنها بدهند.

۴- اعلام شده بود، مبلغ ۵۰ میلیون تومان برای مسکن خانواده ها پرداخت می شود، که شد، اما متاسفانه این مبلغ بین وراث تقسیم شد. مگر این مبلغ هدیه مسکن نبود که باید برای مسکن هزینه می شد! ما که اعلام کرده بودیم، با این مبلغ خانه ای بنام فرزندان ما بگیرند تا ما از سرگردانی در بیاییم.

۵- خانواده معدنچیان مشتاق دیدار با امام خامنه ای هستند. آنها می خواهند اگر شد، حضوری درد دلهای خود را با رهبر معظم انقلاب در جریان بگذارند.

۶- آخرین خواسته وگلایه آنها از مسئولین این بود که چرا فردی که به عنوان مقصر حادثه معدن اعلام شده، هنوز مدیریت معدن را بر عهده دارد. مفهوم این بکارگیری چیست؟

گلایه‌مندی همسران جان باختگان معدن یورت آزادشهر در دیدار با امام جمعه این شهر

گزارش از ابراهیم حاتمی خبرنگار پارلمانی درمجلس شورای اسلامی و فعال رسانه ای کشور

 

ارسال نظر

آخرین اخبار