احداث سد نرماب به دلیل عدم تامین اعتبار از سوی دولت تدبیر و امید تعطیل شده است.

سد نرماب و وعده های بی ثمر مسئولین دولتی/اخراج400 کارگر و تعطیلی پروژه سد

به گزارش گلستان24؛یکی از موضوعاتی که مسئولین دولت تدبیر و امید بارها آن را در استان گلستان تکرار کرده اند احداث پروژه های عمرانی  در سطح استان بوده و یکی از این شعارهایی که بیشتر درایام انتخابات به گوش می خورد ساخت و تکمیل پروژه سد نرماب در استان گلستان بود که قول ساخت و تکمیل آن بارها توسط مسئولین دولت به مردم استان داده شده است.

سد نرماب یک سد رسی با گنجایش 115 میلیون متر مکعب آب بر روی رودخانه نرماب روستای آرام نرو شهرستان مینودشت و دو بند انحرافی بر روی رودخانه های چهل چای و خرمالو بوده که آب آنها بوسیله کانال و تونل انتقال به مخزن سد نرماب انتقال می یابد.

هدف از ساخت این سد با این مقدار گنجایش در شرق استان به منظور زمینه تأمین آب شرب مردم شرق گلستان، تأمین آب شرب اراضی کشاورزی، کنترل سیلاب های فصلی و نیز توسعه گردشگری منطقه بوده که تا امروز با گذشت سال ها و همینطور وعده وعید های فروان هنوز که هنوز است تکمیل نشده است.

تا به امروز مسئولین اعم از نماینده های استان، وزرا و همینطور استانداران استان تاریخ های مشخصی را برای آب گیری این سد اعلام کرده اند ولی تاکنون در هیچ کدام از این تاریخ ها این پروژه به علت کمبود اعتبار عملی نشده است.

حسن صادقلو استاندار سابق گلستان ابراز امیدواری کرده بود با رفع تنگناهای مالی دولت، روند عملیات اجرایی سد نرماب چهل چای، شتاب بیشتری به خود گیرد و در تابستان سال 96 آبگیری آن آغاز شود.

علی نظری مدیر عامل شرکت آب منطقه ای گلستان نیز در سال گذشته اظهار کرده بود،که اگر اعتبارات از سوی دولت تامین شود  در سال 96 این سد آب گیری خواهد شد.

شهرام کوسه غراوی نماینده مردم شرق استان در بازدید میدانی معاون وزیر نیرو از سد نرماب اظهار داشت: امیدوار هستیم با حضور وزیر جدید نیرو همتی در مجموعه ایجاد شده و این طرح مهم در پایان سال 97 به بهره‌برداری برسد.

سید مناف هاشمی استاندار جدید نیز در بازدید میدانی از روند احداث این سد گفته بود که در سال 97 این سد آبگیری خواهد شد که با توجه به اخراج 400 نفر از کارگران این سد و تعطیلی این پروژه به نظر می رسد که در سال 97 هم این امر تحقق نخواهد یافت.

چندی پیش نیز امام جمعه شهرستان مینودشت در اعتراض به کم کاری های دولت در احداث این پروژه در خطبه های نماز جمعه این شهرستان گفته بود:ما انتظار داشتیم با آمدن استاندار جدید، این سد راه بیفتد نه اینکه تعطیل شود.

گفتنی است که اعتبار لازم برای ادامه پروژه سد نرماب مبلغی حدود 11 میلیارد تومان است که تا با امروز دولت توان پرداخت این مبلغ را برای این پروژه عظیم و مهم  نداشته است.

انتهای پیام/پ
 

 

 

 

 

 

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار