در هم اندیشی استقرار نظام ارجاع الکترونیک مطرح شد

در نشست هم‌اندیشی استقرار نظام ارجاع الکترونیک که با حضور معاونان بهداشت و درمان وزارت بهداشت برگزار شد بر ضرورت هدایت صحیح بیمار و جلوگیری از ارایه خدمات غیر ضروری تاکید شد.

تاکید بر ضرورت هدایت صحیح بیمار و جلوگیری از ارایه خدمات غیر ضروری

به گزارش گلستان24؛ نشست هم اندیشی استقرار نظام ارجاع الکترونیک با حضور معاونان بهداشت و درمان وزارت بهداشت ، معاون وزارت ارتباطات و روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی قطب شمال کشور در گرگان برگزار شد. دراین نشست علیرضا رئیسی - معاون بهداشت وزارت بهداشت  - ضمن حمایت از اجرای برنامه نظام ارجاع دراستان گلستان گفت: برنامه‌های پزشک خانواده، نظام ارجاع و پرونده الکترونیک سلامت ، ابزاری هستند برای خدمت بهتر به مردم پس باید از تمام این ابزارها به نحو صحیح استفاده کرد.

وی  اجرای پرونده الکترونیک سلامت را از اولویت های کاری معاونت بهداشت وزارت بهداشت توصیف و اظهارکرد: ما باید سیستم هدایت بیمار را به شکل صحیح انجام دهیم و درراستای اجرای فرایندها به شکل درست گام برداریم.

همچنین دکتر جان‌بابایی - معاون درمان وزارت بهداشت - نیز گفت: استاندارد خدمات تعریف شده باید در همه سطوح به شکل صحیح انجام شود و از انجام خدمات غیر ضروری پیشگیری شود. اختصاص امکانات و منابع به دانشگاه‌ها براساس برنامه محوری خواهد بود.

وی دربخشی از سخنان خود از دانشگاه علوم پزشکی گلستان تقدیر کردو گفت :این دانشگاه درشرایط سخت موفق شد نظام ارجاع را اجرایی کند. امیدواریم دانشگاه‌های قطب یک دراین زمینه گام‌های موثرتری بردارند.

در این نشست دکتر جهانگرد -  معاون وزیر ارتباطات - نیز اظهارکرد: اقدامات بسیار خوبی درحوزه سلامت و وزارت بهداشت انجام شده است و سعی خواهیم کرد با استانداردهایی که دراختیار داریم به حوزه سلامت کمک کنیم.

بنابر اعلام معاونت بهداشتی وزارت بهداشت در ادامه دکتر فاضل - رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان - گزارشی از فرایند اجرایی نظام ارجاع درگلستان ارایه کرد و از سایر دانشگاه‌های قطب یک خواست دراین زمینه راهنمایی‌های لازم را درجهت اجرای بهتر این برنامه ارایه کنند.

/ایسنا

 

ارسال نظر

آخرین اخبار