مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان گنبدکاووس گفت: سیستم نظام ارجاع الکترونیک از اول خرداد ماه در شهرستان گنبدکاووس اجرا می‌شود.

سیستم نظام ارجاع الکترونیک در شهرستان گنبدکاووس اجرا می‌شود

به گزارش گلستان ۲۴ ؛ رضا صابری در جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان گنبدکاووس اظهار داشت: در سال 95 پرونده همه افراد تحت پوشش خانه‌های بهداشت روستایی در سامانه الکترونیک ثبت شده و این سیستم در حال حاضر مربوط به روستائیان در سطح گلستان و 16 استان دیگر است که در حال انجام است.

وی افزود: در این سیستم ابتدا افراد بیمار در خانه‌های بهداشت ویزیت شده و در صورت نیاز به خدمات پزشکی بیشتر به بیمارستان‌های سطح شهر معرفی و اگر باز نیاز به خدمات پزشکی تخصصی بود به پزشکان تخصصی معرفی خواهند شد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان گنبدکاووس تصریح کرد: 50 درصد ظرفیت بیمارستان‌ها از بیمارانی خواهد بود که از سطوح یک سلامت جامع روستایی برای خدمات بیشتر پزشکی به بیمارستان‌ها معرفی می‌شوند و مزیت این کار این است که بیمار در هر کجا کشور برای درمان مراجعه کند, پزشک اطلاعاتی از بیماری وی و خدماتی که دریافت کرده را از طریق سیستم مشاهده می‌کند.

صابری تاکید کرد: این سیستم سبب صرفه‌جویی در زمان و وقت روستائیان و کاهش هزینه‌های آنها و جلوگیری از سردرگمی در ارائه خدمات پزشکی خواهد شد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان گنبدکاووس یادآور شد: تنها مشکل ما در این حوزه عدم قرارداد بیمه روستایی با بخش خصوصی در صورت نیاز روستائیان از خدمات پزشکی بخش خصوصی است.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر

آخرین اخبار