رئیس کل دادگستری گلستان خبر داد:

رئیس دادگستری استان گلستان گفت: احکام مجرمان هشت پرونده اقتصادی که در نظام اقتصادی استان اخلال ایجاد کرده بوند در حال اجرا است.

اعلام اسامی مجرمان7 پرونده اقتصادی در گلستان

به گزارش گلستان 24 ؛ هادی هاشمیان ظهر شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به اینکه بر اساس ماده ۳۶ مجازات اسلامی انتشار احکام محکومیت قطعی برای جرائم ارتکابی و اقتصادی بالای یک میلیارد ریال یا بیش از آن در رسانه های ملی و روزنامه های کثیر الانتشار الزامی است، احکام مجرمان هشت پرونده اقتصادی که در  حال اجرا است و بخششی شامل مجازات آنها نمی شود به رسانه ها اعلام می شود.

وی اولین شاکی پرونده مجرمان اقتصادی ر ا بانک کشاورزی اعلام کرد و گفت: متهم این پرونده کوروش صداقت نام دارد که اتهام وی اختلاس توام با جعل اسناد بانکی به مبلغ دو میلیارد و ۱۹۷ میلیون و ۶۲۰ هزار ریال است که به چهار سال حبس تعزیری، انفصال دائم از خدمت و پرداخت مبلغ ۸۷۵ میلیارد و ۳۷۰ هزار ریال بابت رد مال در حق بانک مربوطه و تائیدیه یک میلیارد ریال جزای نقدی در حق دولت محکوم شده است.

وی افزود: دومین متهم این پرونده ها که شاکی آن اداره کل امور مالیاتی و دادستان مرکز استان هستند، فردی نام کاظم مقدری است که مبلغ اتهام وی یک میلیارد و ۷۱۵ میلیون و ۳۳۱ هزار و ۳۴۰ ریال بوده است که به دو سال حبس تعزیزی و پنج سال انفصال از خدمات دولتی و رد مال در حق شاکی و جزای نقدی معادل دو برابر رد مال در حق دولت محکوم شده است.

هاشمیان ادامه داد: سومین پرونده متعلق به محسن نجاتی منش و میثم مهاجر است که به دلیل اخلال در نظام اقتصادی کشور از طریق وصول وجوه مردم منجر به حیف و میل اموال آنها شده است که هر یک از این مجر مان محکوم به سه سال حبس تعزیزی و پرداخت ۱۸ میلیارد و ۳۷۱ میلیون و ۲۷۵ هزار و ۱۰۹ ریال در حق دولت شده اند.

رئیس کل دادگستری گلستان ادامه داد: متهمان بعدی حسن احمدی، محمود سالاروند، علی اکبر سفیدیان و حمید دالوند، محمد باقر یزدانی، مرتضی قربان ز اده، سعید عسگری گلوگاهی و علی اکبر غلامحسینی هستند که اتهام آنها مشارکت در قاچاق سازمان یافته کالاهای مجاز ۳۲ دستگاه کامیون های کشنده به مبلغ ۷۵ میلیارد و ۶۴۱ میلیون و ۵۲۸ هزار و ۵۰۱ ریال بوده است که محمد باقر یزدانی به ۹ ماه حبس تعزیزی و جزای نقدی ۵۰ میلیارد و ۳۶۷ میلیون و  ۳۴۸ هزار و ۶۱۰ ریال محکوم شده است.

وی افزود: علی اکبر غلامحسینی به ۹ ماه حبس تعزیری و جزای نقدی بیش از ۱۴ میلیارد ریال، علی اکبر سفیدیان به یکسال حبس تعزیزی و جزای نقدی بیش از ۴۰ میلیارد ریال و حسن احمدی و محمود سالار وند هر کدام به یکسال حبس تعزیزی و جزای نقدی ۱۶۳ میلیارد ریال جزای نقدی محکوم شده اند.

هاشمیان افزود: پنجمین پرونده متعلق به ابوالقاسم کشیرنوکنده است که به اتهام جعل فیش مالیاتی، اختلاس مبلغ ۱۰ میلیارد و ۷۲۱ میلیون و ۳۲۴ هزار ریال از وی شکایت شده و محکوم به چهار ماه حبس تعزیزی، انفصال موقت پنچ ساله از  خدمت و جزای نقدی ۱۰ میلیون ریال در حق دولت و به همین اندازه رد مال محکوم شده است.

وی ششمین مجرم اقتصادی را سید کاظم میرافضلی و سید مصطفی عقیلی نام برد که توسط بانک توسعه تعاون از آنها شکایت شده بود که به اتهام اختلاس ۱۳ میلیارد ریالی و پولشویی به مبلغ ۱۲ میلیارد ریال دستگیر شده بودند و محکوم به ۵ سال حبس تعلیقی به دلیل برگشت مبالغ و جزای نقدی ۷۰۰ میلیون ریال و انفصال دائم از خدمات دولتی محکوم شده اند. 

هاشمیان ادامه داد: هفتمین پرونده متعلق به شکایت بانک سپه استان از فردی به نام محمد رضا سجادی به اتهام اختلاس یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال توام با جعل اسناد بانکی است که به انفصال از خدمات دولتی، رد مال ماخوذه به شاکی و پرداخت دو برابر هیمن مقدار به جزای نقدی در حق دولت  محکوم شده است./مهر

 

ارسال نظر

آخرین اخبار