عضو شورای بسیج اصناف استان گلستان؛

عضو شورای بسیج اصناف گلستان گفت: متاسفانه در نسل جدید بازاریان، شاهد این هستیم که کسب حلال جای خود را به سود آوری داده و کسب سود بیشتر برای اکثر بازاریان جوان به عنوان یک اصل مهم می باشد.

کسب حلال در بازار جایش را به سود آوری بیشتر داده است

به گزارش گلستان24؛ساداتی در جمع نخبگان اقشار بسیج در خصوص نقش بسیج اصناف در جنگ اقتصادی گفت: بازاریان ما در پیروزی انقلاب و دوران دفاع مقدس نقش مهمی داشتند که باید تلاش کنیم همان فرهنگ دوباره احیا شود.

وی افزود: متاسفانه احتکار ، گرانفروشی، کم فروشی و.. برای کسب سود بیشتر در بازارهای ما دیده می شود که این تغییرات تا جایی بوده که ساختار بازار را هم تحت تاثیر قرار داده و المانهای غربی جای خود را به معماری های ایرانی داده است.

عضو بسیج اصناف استان درباره فعالیتهای این نهاد گفت: این آسیبها در بسیج مورد توجه قرار گرفته و با پیشنهاد بسیج اصناف گلستان پیشنهاد آموزش فقه بازار داده شد که پس از موافقت بسیج اصناف کشور این موضوع به صورت قانون درآمده است.

وی ادامه داد: در رابطه با نماهای اسلامی در بازار هم تلاش کردیم تعاملاتی با شهرداری انجام دهیم که در دادن مجوزها به  این مورد توجه کنند.

ساداتی توضیح داد: البته بسیاری از معضلاتی که در بازار از آن یادمی کنیم به خاطر تصمیمات و رفتارهای اشتباه در ساختار دولت است.

وی گفت: وقتی ربا در بانکهای ما وجود داشته باشد این رفتار غلط به بازار هم تسری پیدا می کند و یا اینکه وقتی دولت در شرایط رکود فعلی که اکثر واحدها متضرر هستند مالیات خود را افزایش داده گرانفروشی و احتکار نیز در سایه این سیاست غلط بوجود می آید .

وی ادامه داد: نسل جوانی که از لحاظ عقبه اعتقادی در این مورد غنی نشده متاسفانه در مقابله با این نوع سیاستهای غلط دولت به گرانفروشی و احتکار و ربا در بازار رو می آورد.

وی افزود: اگر بازار به حال خودش رها شود تحت نفوذ دشمن قرار می گیرد که نباید در این مسئله به راحتی از آن بگذریم و ضرورت دارد برای جلو گیری از شایعات، واقعیتهای جامعه را برای مردم بازگو کنیم.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار