مونسان:

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور گفت: گردشگری می‌تواند در کنار نفت به عنوان اقتصاد جدیدی رونق پیدا کند و در ۹ ماهه امسال حدود ۶ میلیون گردشگر از ایران بازدید کردند که رکوردی در بخش گردشگری ایجاد کرد.

 حدود ۶ میلیون گردشگر از ایران بازدید کردند

به گزارش گلستان 24 ؛علی اصغر مونسان  عصر دیروز در مراسم متمرکز افتتاح طرح‌های گردشگری گلستان، با اشاره به اینکه شرایط کشور بسیار ویژه و در موقعیت سخت اقتصادی قرار دارد، اظهارداشت: ایران مقاومت خواهد کرد تا از این شرایط سخت عبور کند اما این تنش‌ها می‌تواند مشکلاتی بر مردم و کشور ایجاد کند.

وی افزود: هیئت دولت در هر جلسه خود به موضوع معیشت مردم می‌پردازد اما در جنگ اقتصادی شدیدی از طرف آمریکایی‌ها قرار داریم.

مونسان تصریح کرد: با فشارهای اقتصادی که اعمال کردند و مسیر فروش نفت و ورود و خروج کالا را بستند و حتی کشتی‌رانی را مورد تهدید قرار دارند تا مجموعه عوامل را به زانو درآوردند اما مقام معظم رهبری فرمودند که مردم با این فشارها تسلیم نخواهند شد.

معاون رئیس جمهور و رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور، عنوان کرد: در این مرحله تاریخی کشور نیاز به همبستگی بیشتر دارد که امیدواریم همه مدیران در هر جایگاهی در کنار هم قرار گیرند تا بتوانیم از این مرحله سخت عبور کنیم.

وی گفت: یکی از بخش‌هایی که سعی کرده تا مسیر رشد خود را ادامه دهد، بخش گردشگری است و با تمهیداتی که اندیشیده شد، فضای گردشگری کشور مسیر رو به رشد بیشتری پیدا کرد.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور یادآور شد: در 9 ماهه امسال حدود 6 میلیون گردشگر از ایران بازدید کردند که رکوردی در بخش گردشگری ایجاد کرد.

وی افزود: هر گردشگر حدود یک‌هزار و 300 دلار درآمد ارزی دارد و علاوه بر آن گردشگری داخلی نیز نقش مهمی دارد.

مونسان اظهار کرد: گردشگری محرک اقتصاد است و هنگامی که گردشگری رونق یابد، صنعت و کشاورزی نیز می‌تواند از آن بهره ببرد.

وی گفت: در کشورمان حدود 120 میلیاد تومان تا کنون طرح‌های گردشگری اجرایی شده است.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور یادآور شد: در بخش صنایع‌دستی در سال گذشته بیش از 900 میلیارد دلار صادرات داشتیم و بیش از هزار و 400 میلیارد تومان نیز فروش صنایع دستی در داخل کشور بود.

مونسان تصریح کرد: بوم‌گردی توانسته در دوردست‌ترین نقطه کشور ایجاد شغل و درآمد کند و علاوه بر آن صنایع‌دستی را نیز به حرکت درآورده و مزیت بزرگی است که می‌توان ایجاد شغل کرد.

وی با بیان اینکه گردشگری می‌تواند در کنار نفت به عنوان اقتصاد جدیدی رونق پیدا کند، گفت: استان گلستان نیز می‌تواند استانی مهم در بخش گردشگری باشد. برای استان گلستان حدود 91 میلیاد تومان اعتبار در بخش صنایع دستی در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/

 

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار