وزیر راه و شهرسازی گفت: یکی از پروژه‌های مهم برقی کردن خط ریلی اینچه برون به گرمسار است که با این کار ظرفیت حمل بار از ۲ میلیون به ۱۲ میلیون تن می‌رسد که می‌تواند در وضعیت اقتصادی و توسعه استان گلستان نقش مهمی داشته باشد.

 برقی شدن خط ریلی اینچه‌برون- گرمسار میزان حمل بار را به ۱۲ میلیون تن می‌رساند

به گزارش گلستان 24 ؛محمد اسلامی عصر دیروز درجلسه شورای اداری علی‌آبادکتول اظهار داشت :در سفر قبل رئیس جمهور به استان گلستان 120 پروژه به تصویب رسید که 70طرح نهایی شده ودر این سفر 68 پروژه در نظر گرفته شده است.

وی تصریح کرد : 120 پروژه در سفر نخست هیئت دولت به استان به تصویب رسید که 70 پروژه نهایی شده و 50 پروژه هم درحال انجام است و به زودی نهایی می‌شوند.

وزیر راه وشهر سازی خاطرنشان کرد:در این سفر هم 68 پروژه با 2800 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده که می تواند  تحول زیادی در استان گلستان ایجاد کند.

وی افزود :علاوه بر 68 پروژه، 586 پروژه بزرگ و کوچک به بهره‌برداری رسیده و تعدادی کلنگ‌زنی شده که هزینه آنها بیش از 5 هزار میلیارد تومان بود که برای 13 هزار نفر اشتغالزایی کرده است.

اسلامی  با اشاره به اینکه این سفر دستاوردهای خوبی دارد، اظهار داشت: بحث منطقه آزاد اینچه‌برون  که برای استان گلستان مهم است به تصویب رسید شورای نگهبان ایرادات داشته که برگشت خورد و دوباره در کمیسیون اقتصادی مطرح شد و در آینده نزدیک ایرادات رفع و برای نهایی شدن به شورای نگهبان ارسال می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی افزود: یکی از پروژه‌های مهم برقی کردن خط ریلی است اینچه برون به گرمسار است با این کار حمل بار از  2 میلیون تن به 12 میلیون تن می رسد که می تواند در وضعیت اقتصادی و توسعه استان گلستان نقش مهمی داشته باشد.

وی تصریح کرد: مشکلات شهرستان علی‌آبادکتول در جلسه شورای اداری مطرح و دسته‌بندی شد به رئیس جمهور اطلاع‌رسانی خواهد شد تا مشکلات برطرف شود.

انتهای پیام/

 

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار