پویش سفره مهربانی با هدف توزیع غذای گرم میان کارتن‌خواب‌ها و نیازمندان شهرستان گنبدکاووس توسط جوانان هیئتی و انقلابی این شهرستان راه‌اندازی شد.

پویش «سفره مهربانی» با توزیع غذای گرم میان کارتن‌خواب‌ها+ تصاویر

به گزارش گلستان 24 ؛بدون تردید دین اسلام ماندگاری و جاودانگی خود را مرهون فداکاری و خون حضرت اباعبدالله (ع) بوده و هست و انقلاب اسلامی ایران نیز بی‌شک برای جاودانگی و تداوم خویش به ادامه این نهضت به مدد آزادگی و آزادی‌خواهی نیازمند است و این بار بیش از هر کس بر عهده هیئت‌های مذهبی است که در تراز انقلاب اسلامی در کنار عزاداری معارف حسینی را در جامعه گسترانیده و مردان حسینی و زنان زینبی را در جامعه تربیت کند.

یکی از معارف دین اسلام و منش و شیوه ائمه اطهار (ع) کرامت و انسان‌دوستی نسبت به فقرا، نیازمندان و مستضعفانی است که از امکانات و موهبات در جامعه محروم مانده‌اند و در مسیر توسعه در گوشه و کنار نادیده گرفته شده‌اند.

13971025001241_Test_PhotoI

13971025001242_Test_PhotoI

از این‌رو جمعی از جوانان انقلابی و هیئتی شهرستان گنبدکاووس در اقدامی پسندیده و انسان‌دوستانه به تاسی از اهل بیت عصمت و طهارت (ع) پویشی به نام سفره مهربانی را راه‌اندازی کردند تا با شعار سلام بر امام حسین (ع) غذای گرم میان کارتن‌خواب‌ها و افراد نیازمند توزیع کرده و به نوعی حضور خود در عرصه اقدامات اجتماعی و مردمی را نیز به منصه ظهور بگذارند و نشان دهند که هیئت‌های مذهبی در گنبدکاووس تنها به عزاداری و اقدامات ارزشمند مناسک و مناسبتی نمی‌پردازند.

13971025001234_Test_PhotoI

13971025001236_Test_PhotoH

 

13971025001240_Test_PhotoI

 

در این پویش که با فراخوان عمومی میان مردم و به ویژه هیئت‌های مذهبی و مجموعه‌های فرهنگی گنبدکاووس آغاز شد به ازای آماده‌سازی هر پرس غذای گرم با کیفیت 5 هزار تومان کمک مردمی جمع‌آوری می‌شود که در نخستین گام بالغ بر یک‌هزار پرس غذا آماده و در سطح شهرستان در حاشیه خیابان‌ها، محلات حاشیه‌نشین گنبدکاووس توزیع شد.

مقرر شده است به لطف خدا و همت نوکران اباعبدالله الحسین (ع) در گنبدکاووس این پویش هر هفته در شب مخصوص زیارت امام حسین (ع) در سطح شهرستان گنبدکاووس اجرایی شود که می‌تواند اقدامی ارزنده و فاخر در این سطح باشد که البته باید با همت سایر گروه‌ها و مجموعه‌ها به سایر نیازها از جمله پوشاک و مسکن حتی به صورت گروهی کشیده شود.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر

آخرین اخبار