شهردار گرگان از افزایش ۴ برابری سرانه‌های ورزشی ایجاد شده توسط شهرداری گرگان در سال جاری خبر داد و گفت: نخستین پارک تخصصی پارکور در کشور در دهه مبارک فجر توسط شهرداری گرگان کلنگ‌زنی خواهد شد.

 نخستین پارک تخصصی پارکور کشور در گرگان احداث می‌شود

به گزارش گلستان24 ؛ عبدالرضا دادبود عصر دیروز در جلسه پیگیری روند اجرایی 40 پروژه به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، اظهارداشت: در حال حاضر در سطح شهر گرگان 5 سالن ورزشی روباز، 10 سالن ورزشی سرپوشیده و پنج چمن مصنوعی ایجاد شده توسط شهرداری گرگان در خدمت شهروندان است که مساحت کلی آن به 16 هزار و 144 متر مربع می‌رسد.

وی با اشاره به وجود 454 دستگاه بدنسازی در سطح پارک‌های شهر گرگان ادامه داد: در طول سال جاری با تلاش همکاران در شهرداری گرگان تلاش شده سرانه ورزشی ایجاد شده توسط شهرداری گرگان افزایش یابد.

شهردار گرگان گفت: خوشبختانه با برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای پروژه‌های 40 سالگی انقلاب بیش از 10 پروژه شهرداری در حوزه سرانه‌های ورزشی در نظر گرفته شده که با اجرا و کلنگ‌زنی این پروژه‌ها میزان سرانه‌های ورزشی ایجاد شده توسط شهرداری گرگان در سال جاری توسط شهرداری گرگان چهار برابر خواهد شد.

دادبود متذکر شد: در این راستا افتتاح زمین مینی‌ فوتبال چمن مصنوعی در شهرک شهریار به میزان 650 مترمربع، افتتاح پیست موتورکراس در ابتدای ورودی کریم‌آباد گرگان به مساحت 12 هزار متر مربع، کلنگ زنی پارک تخصصی ورزش به مساحت سه هزار و 700 مترمربع، کلنگ زنی پیست اتوموبیلرانی کارتینگ در بلوار مریم آباد گرگان به مساحت 48 هزار متر مربع و نصب 335 دستگاه بدنسازی در سطح شهر گرگان از جمله پروژه‌های شهرداری گرگان در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی است.

وی با اشاره به اینکه موضوع معلولان برای شهرداری گرگان از اهمیت بالایی برخوردار است، تاکید کرد: سعی ما بر این است در حوزه معلولان، آنچه در توان داریم اجرایی کنیم که در این بخش دو ست حرفه‌ای و معمولی دستگاه‌های بدنسازی اختصاص به معلولان دارد و پنج ست دستگاه‌های بدنسازی نیز برای کودکان دیده شده است.

شهردار گرگان خاطرنشان کرد: یکی از ظرفیت‌های موجود در سطح شهر گرگان وجود فضاهای خالی در پارک‌ها است که برنامه‌های شهرداری برای این زمین‌ها، مجهز کردن فضاهای موجود به تجهیزات ورزشی است که این اقدام در یک هزار و 200 متر از زمین‌های خالی پارک‌ها در دهه مبارک فجر اجرایی خواهد شد.

دادبود بیان کرد: البته پروژه‌های ورزشی دیگری را هم در برنامه‌ها داریم که به دلیل قطعی نشدن در حال حاضر آنها را اعلام نخواهیم کرد اما امیدواریم هرچه زودتر به نتایج مطلوب برسد و ما هم خبرهای خوشی را برای مردم داشته باشیم.

وی متذکر شد: یکی از اتفاقات خوبی که در این دوره مدیریت شهری شهرداری گرگان در دستور کار قرار گرفته اجرای خط ویژه دوچرخه‌سواری در نقاط مختلف شهر است که این امر در پارک لادن، سایت ورزشی مریم‌آباد، مجتمع تفریحی و گردشگری چهارشنبه بازار، شهر بازی هزارپیچ، پارک محتشم و پارک جنگلی النگدره تا پایان سال آینده اجرا و به بهره‌برداری خواهد رسید.

شهردار با اشاره به اینکه نخستین پارک تخصصی پارکور در کشور در دهه مبارک فجر توسط شهرداری گرگان کلنگ‌زنی خواهد شد، تاکید کرد: این پروژه در پارک جنگلی النگدره گرگان کلنگ‌زنی خواهد شد که نخستین پارک تخصصی پارکور در طبیعت در سطح کشور محسوب می‌شود.

وی گفت: سرانه ورزشی ایجاد شده توسط شهرداری گرگان تا قبل از این دوره مدیریت شهرداری گرگان 16 هزار متر مربع بوده که در سال جاری با اختساب پروژه‌های دهه مبارک فجر شهرداری گرگان به 68 هزار متر مربع رسیده است.

دادبود با اشاره به توسعه ورزشی همگانی به عنوان یکی از راهبردهای در افزایش سلامتی و تندرستی شهروندان، بیان کرد: خوشبختانه تجهیز ایستگاه‌های تندرستی هم دو برابر شده و در این دوره مدیریتی شهرداری گرگان توجه به توسعه سرانه‌های ورزشی به عنوان یک اصل مهم در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام/

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار