مدیرکل آموزش و پرورش استان گلستان با اشاره به ساخت ۱۷۷ کلاس درس از سوی خیران گفت: حدود ۳۰ پروژه عمرانی دیگر از سوی خیران گلستانی در حال ساخت است که تا مهرماه سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.

 ۱۷۷ کلاس درس با کمک خیران در استان گلستان احداث شد

به گزارش گلستان 24 ؛ احسان گوهری‌راد ظهر دیروز نشست خبری در جمع خبرنگاران اظهارداشت: برای استفاده از ظرفیت اولیاء دانش‌آموزان و دستگاه‌ها و نهادهای دیگر نیاز به یک چارچوب بود که قانون مربوط به شورای آموزش و پرورش برای ساماندهی این ظرفیت‌ها از سال 72 مصوب و اجرا شد. در این سال‌ها طرح‌ها و برنامه‌های خوبی در زمینه بهبود وضعیت تعلیم و تربیت و تسهیل و سرعت بخشیدن به حرکت آموزش و پرورش در مسیر تعالی دانش آموزان مصوب شد.

وی با بیان اینکه شورای آموزش و پرورش استان گلستان سال گذشته 503 مصوبه داشت که 78 درصد آن اجرایی شده است، گفت: در آموزش و پرورش تنها به مسائل اقتصادی تحت عنوان مشارکت تکیه نکردیم بلکه علاقه‌مند هستیم که مردم در برنامه‌ها و سیاست‌های این نهاد مشارکت داشته باشند. مردم و دستگاه‌های مختلف می‌توانند حتی در زمینه اقدامات تخصصی، آسیب های اجتماعی، مشاوره و غیره نیز به آموزش و پرورش کمک کنند.

گوهری‌راد ادامه داد: سعی کردیم در شورای آموزش و پرورش استان همین رویکرد را داشته باشیم. از همین رو حدود 27 درصد مصوبه‌های شورا درباره مسائل آموزشی، 21 درصد مربوط به مسائل اداری و مالی، حدود 19 درصد درباره مسائل پرورشی و حدود 19 درصد مربوط به مباحث عمرانی مدارس بوده است.

وی با بیان اینکه 14 درصد دانش آموزان گلستانی در مدارس غیردولتی تحصیل می کنند، گفت: تعلیم و تربیت دانش آموزان در این مدارس از سوی بخش خصوصی انجام می شود. هم چنین در مدارس هیئت امنایی نیز اداره مدرسه و تامین هزینه های جاری و اعتبارات موردنیاز آنها برعهده مردم و هیئت امنا است و آموزش و پرورش وظیفه تامین نیروی انسانی را برعهده دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مدرسه سازی را یکی دیگر از کارهای مشارکتی در این حوزه برشمرد و افزود: برای سال تحصیلی جاری 177 کلاس درس از سوی خیران احداث و تحویل آموزش و پرورش شد.افزون براین 30 پروژه عمرانی دیگر نیز با مشارکت خیران در حال ساخت است که تا مهرماه سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

گوهری‌راد خاطرنشان کرد: مدرسه‌سازی، کیفیت‌بخشی آموزش، هوشمندسازی مدارس و غیره بدون کمک و مشارکت خیران، موسسه‌های خارج از آموزش و پرورش و مردم امکان‌پذیر نخواهد بود.

انتهای پیام/

 

 

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار