مدیر کل استاندارد استان گلستان در کارگروه تخصصی استانداردسازی و ارتقای کیفیت کالا و خدمات از توقیف ۱۱۱ دستگاه تجهیزات بازی غیر استاندارد در گلستان خبر داد.

 ۱۱۱ تجهیزات غیراستاندارد شهربازی‌ها در گلستان توقیف شد

به گزارش گلستان 24 ؛محمود فرمانی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به بازرسی تجهیزات بازی مستقر در شهربازی‌ها اظهار داشت: با بررسی‌های انجام شده توسط کارشناسان و متخصصان این اداره کل از شهربازی‌های استان، از ابتدای سال تاکنون 111 تجهیز بازی به علت عدم انطباق با استاندارد، توقیف شده است.

دبیر شورای استاندارد گلستان با بیان اینکه رعایت نکات ایمنی در وسایل بازی و تجهیزات پارک‌‌ها و شهربازی‌‌ها مشمول استاندارد اجباری است و هر 3 مرحله ساخت، نصب و بهره‌برداری را در برمی‌گیرد، گفت: دریافت تاییدیه منوط به انجام همه مراحل با نظارت کارشناسان استاندارد است.

فرمانی گفت: با توجه به همکاری و تعاملات انجام شده با شهرداری‌ها، انتظار داریم که آنها برای حفظ ایمنی و سلامت شهروندان از فعالیت تجهیزات شهربازی‌ها و زمین‌های بازی که نسبت به دریافت گواهی ایمنی اقدام نکرده‌اند، جلوگیری کنند.

وی تاکید کرد: بهره‌برداران و مالکان باید تصویری از گواهینامه صادر شده برای هر یک از وسایل و تجهیزات را به منظور  اطلاع و ایجاد اطمینان در مردم، در کنار هر وسیله به صورت جداگانه نصب کنند.

دبیر شورای استاندارد گلستان با اشاره  به  ماده 17 قانون هوای پاک که معاینه فنی همه موتورخانه‌های دستگاه‌های دولتی الزامی است، گفت:کارشناسان استاندارد در سال جاری موفق به بازدید موتورخانه‌های 45 دستگاه اجرایی در سطح استان شدند که 42 مورد آنها، منطبق با حد استاندارد آلایندگی بوده است.

مدیرکل استاندارد گلستان خواستار قطع گاز دستگاه‌های اجرایی شد که در انجام معاینه فنی موتورخانه‌ها یا در رفع عدم انطباق‌ها همکاری نمی‌کنند.

مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری گلستان نیز در این جلسه با قدردانی از اقدامات اداره کل استاندارد گلستان، نقش آموزش و فرهنگ‌سازی درمباحث استاندارد را مهم دانست و افزود: استاندارد از طریق آموزش‌های لازم و فرهنگ‌سازی در بین آحاد جامعه و کارشناسان دستگاه‌ها مانند شهرداری‌ها می‌تواند در اجرای برنامه‌های بازرسی و نظارتی خود موفق‌تر عمل کند.

خلیلی خواستار همکاری دستگاه‌های اجرایی در بازدید از معاینه فنی موتورخانه‌ها شد و تاکید کرد: ضروری است در این زمینه همه دستگاه‌ها همکاری کنند و عدم استانداردسازی موتورخانه‌ها سبب انتشار گاز آلاینده و سمی مونوکسیدکربن می‌شود‌.

انتهای پیام/

 

 

 

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار