مدیرکل آموزش و پرورش گلستان از تصویب ۱۳۰ میلیارد تومان اعتبار به آموزش و پرورش گلستان در سفر اخیر رئیس جمهور به گلستان خبر داد.

تصویب ۱۳۰میلیارد تومان برای آموزش و پرورش در سفر روحانی به گلستان

به گزارش گلستان 24 ؛ احسان گوهری راد بعدازظهر یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه گلستان در خصوص هفته شوراهای آموزش و پرورش اظهار کرد: مبنا توسعه و تحقق هر ایده جدید در کل جامعه براساس نظام تعلیم و تربیت و آموزش و پرورش است.

وی افزود: اگر براساس سیاست نظام و دولت بخواهیم به جایی برسیم که دانش آموزان و مدارسی در تراز انقلاب اسلامی داشته باشیم باید آموزش و پرورش پویا و خلاق داشته باشیم و این امر به تنهایی از عهده آموزش و پرورش برنمی آید.

مدیر کل آموزش و پرورش بیان کرد: در حوزه مسائل اقتصادی و دیگر مسائل اگر به تنهایی اقدام کنیم حتما دچار مشکل خواهیم شد و نیازمند مشارکت سایر دستگاه ها هستیم.

گوهری راد ادامه داد: بنابراین در همین راستا قانونی به نام شورای آموزش و پرورش تصویب شده تا از ظرفیت تمام دستگاه ها و اولیاء دانش آموزان استفاده کنند و نیاز بود.

وی گفت: ریاست شورای آموزش و پرورش در هر شهرستانی استاندار است می تواند از تمام دستگاه ها و تمتم مشکلاتی که آموزش و پرورش دارد مطرح شود و از ظرفیت ان ها استفاده شود.

گوهری راد با بیان این که وجود ائمه جمعه در این شوراها باعث قوت بخشیدن به آن است، تأکید کرد: از سال ۷۲ که این قانون مصوب شده اتفاقات خوبی در این بخش افتاده است.

مصوبات شورای آموزش و پرورش گلستان

مدیر کل آموزش و پرورش استان گلستان تصریح کرد: این شورا ۵۰۳ مصوبه داشته که ۸۷ درصد آن اجرایی شده است و بقیه در حال انجام است.

گوهری راد بیان کرد: فقط روی کمک اقتصادی مردم و دستگاه های مختلف حساب نکرده ایم و همه می توانند در ایده ها و برنامه های آموزشی ما دخیل شوند.

وی گفت: در زمینه مشاوره و کاهش آسیب های اجتماعی، کلاس های فوق برنامه، کمک های تخصصی و غیره مردم می توانند به ما کمک کنند و ما مصوبات شورا نشان می دهد که ما تنها به دنبال مسائل مالی نیستیم.

گوهری راد تصریح کرد: مصوبات شورای آموزش و پرورش امسال حدود ۲۷ درصد مسائل آموزشی، ۲۱ درصد اداری و مالی، ۱۹.۴ درصد پرورشی، ۱۳ درصد عمرانی مدارس است.

وی گفت: بخشی از کار مشارکتی ما مدارس هیئت امنایی است که اداره آن ها بر عهده خانواده های دانش آموزان است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان گلستان اظهارکرد: ۱۴.۵ درصد مدارس غیرانتفاعی است هزینه بری آن ها از طریق بخش خصوصی و مردم تأمین می شود.

۱۷۷ پروژه آموزشی توسط خیران ساخته شد

گوهری راد افزود: مدرسه سازی یکی دیگر از راه های مشارکت است، در سال تحصیلی جدید ۱۷۷ پروژه آموزشی توسط خیران ساخت شده و ۳۰ پروژه عمرانی در حال ساخت داریم که امیدواریم تا شروع سال تحصیلی جدید آماده شود.

وی از تعهد ۳۰ میلیارد تومانی خیران خبر داد و گفت: همچنین تجهیزات و وسایلی توسط خیران تهیه می شود.

گوهری راد با اشاره به دستاوردهای سفر رئیس جمهور به گلستان برای آموزش و پرورش توضیح داد: حدود ۱۳۰ میلیارد تومان اعتبار در این سفر مصوب شده که تکمیل ۵۰۰ کلاس درسی که خیران آن را ساخته اند، تخریب و بازسازی ۳۰۰ کلاس درس، هوشمندسازی ۵۰۰ کلاس درس با اولویت مناطق محروم، تجهیز۷۰۰ کلاس درس به بخاری های استاندارد و تکمیل و تجهیز ۱۳۰ کلاس درس از محل انتشارات اوراق مالی اسلامی را جمله مصوباتاست که مقرر شده طی دو سال محقق شود.

انتهای پیام/

 

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار