معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان:

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش گلستان با بیان اینکه در پوشش تحصیلی دوره‌های متوسطه این استان در جایگاه بیست و هفتم کشور است، گفت: بیش از ۲۷ هزار نوجوانی که در استان در سن تحصیل هستند، در مدرسه حضور ندارند.

گلستان در شاخص پوشش تحصیلی دوره‌های متوسطه رتبه ۲۷ کشور را دارد

به گزارش گلستان ۲۴؛ ابراهیم حاجیلری ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهارداشت: استان گلستان در شاخص پوشش تحصیلی دوره‌های متوسطه رتبه 27 کشور را دارد. باید همه دستگاه‌های فرهنگی، نمایندگان مجلس، استاندار و غیره کمک کنند تا این کودکان بازمانده از تحصیل بر سر کلاس‌های درس برگردند.

وی با بیان اینکه مسائل قومیتی، فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و حتی مذهبی در این مسئله نقش دارند، افزود: بیش از 27 هزار نوجوانی که در سن تحصیل هستند، امروز بر سر کلاس‌های درس و مدرسه حضور ندارند.

حاجیلری با بیان اینکه ایجاد فرصت‌های شغلی جدید از چالش‌های بزرگ استان و کشور به شمار می‌رود، اظهارداشت: بخش زیادی از دانش‌آموختگان دانشگاهی به دلیل نداشتن مهارت و نبود فرصت‌های شغلی دولتی دچار مشکل شده‌اند.

وی به نقش و سهم نظام آموزشی در ایجاد شرایط کنونی اشاره کرد و گفت: برای حل بخشی از این معضل، دبیرخانه کارآفرینی در وزارت آموزش و پرورش راه‌اندازی شده که در تلاش هستیم تا این دبیرخانه را در استان مستقر کنیم.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان هدف از راه‌اندازی این دبیرخانه را حساس‌سازی خانواده‌ها و دانش‌آموزان نسبت به مقوله کارآفرینی دانست و افزود: به دنبال گسترش فرهنگ کارآفرینی در سطح مدارس استان هستیم. برای تحقق این هدف باید همه ظرفیت‌های برون و درون سازمان به کار گرفته شود.

 

نشست ملی دبیرخانه کارآفرینی در استان برگزار می‌شود

وی به برگزاری نخستین نشست ملی دبیرخانه کارآفرینی در استان اشاره کرد و بیان داشت: این نشست با همکاری همه سرگروه‌های کارآفرینی کشور از 22 تا 25 آبان ماه در شهرستان علی‌آبادکتول برگزار خواهد شد.

حاجیلری گفت: باید از ظرفیت‌های کارآفرینی و خلاقیت‌های موجود در استان بهره‌برداری شود تا دبیرخانه بتواند آنها را به عنوان برنامه عملیاتی کارآفرینی در استان تدوین کند.

وی افزود: براساس برنامه ابلاغی باید در یک برنامه 5 ساله، اهداف موردانتظار در مقوله کارآفرینی و گسترش این فرهنگ در مدارس محقق شود.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان در ادامه با بیان اینکه مدرک دانشگاهی الزاماً افراد را صاحب شغل نمی‌کند، اظهارداشت: زمان آموزش‌های کارمندمحور به پایان رسیده و خانواده‌ها باید بپذیرند، تحصیل در رشته‌های مهارتی زودتر فرزندان آنها را به شغل می‌رساند.

وی گفت: برای سال تحصیلی جاری استقبال دانش‌آموزان برای تحصیل در هنرستان‌ها نسبت به قبل افزایش یافته است. هرچند در امکانات، ابزار، تجهیزات و اعتبارات برای هنرستان‌ها دچار مشکل هستیم اما امسال یک میلیارد تومان برای خرید تجهیزات هنرستان‌ها اعتبار صرف شده است.

انتهای پیام/ تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار